Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2014 4:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm
Berichten: 1130
Woonplaats: Torhout
Bij ons kan je een rotax kart huren voor een dag. Ook altijd aanbod van karts voor verschillende prijscategoriën.

PM voor info, Genk is beste optie voor mij ook.

_________________
Webshop Vici Motorsports!
Facebook Vici Motorsports Like!
Verdeler van:
FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 1:56 pm 

Geregistreerd: do jun 26, 2014 3:49 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Wateringen/ Den Haag
Het liefst zou ik natuurlijk zo flexibel mogelijk zijn en voor de optie van petrolhead gaan met de dakdragers klein karretje i.c.m. de trekhaak. Maar zoals al eerder gezegd gaat dit me heel veel geld kosten om mee te beginnnen. Daarnaast heeft niemand in mijn gezin er iets aan om een trekhaak te hebben en zou het dus alleen voor mijn karten zijn. En aangezien ik over 2 jaar 18 ben, en daardoor mijn eigen auto kan hebben/rijden, zijn die kosten het niet echt waard.

Het probleem is daarnaast dat er geen plaats is voor de kart in de schuur of ergens in huis, ik neem aan dat je hem niet buiten kan stallen (waar overigens ook weinig plek is, tuin is nogal vol gebouwd)? Dus dan zou ik alsnog opslag kosten hebben en daar geld ook voor deze kosten zijn alleen voor mijn kart.

Hoe zit dat nou eigenlijk met die revisie van die max? Ik lees hele verschillende dingen. 2x of 1x? Ik geloof dat het iets was van 20 uur en 40 uur ofzo? Maar het zou natuurlijk veel handiger zijn als dat er maar 1 is.

Wegdromen voor de volgende proefrit ga ik inderdaad zeker doen! Kan niet wachten!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 18, 2014 3:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Ik doe reviseren om de 30 uur. Kombikart kijkt dan of drijfstang mee moet worden genomen. Zuiger om de 15uur, olie om de 5/6 uur. Kosten +/- 300,- euro en 200,- euro extra voor drijfstang.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2014 2:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Ook een Max heeft op z'n tijd revisie nodig en daar zijn natuurlijk kosten aan verbonden.Met de inschatten van het aantal uren per keren en het aantal keren per jaar zal je het met een Max met 2 a 2,5 duizend budget per jaar niet redden

Voor 25 uur rijden per jaar ben je nog geen €2500,- kwijt wat betreft de revisies.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2014 7:13 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Dat gaat over het totale rijbudget incl revisie en alle andere kosten, Bas.
Ik denk dat Tom met de wensen die hij heeft zonder meer een behoorlijk bedrag aan budget te kort gaat komen.

Het is ook best moeilijk om vooraf een raming te maken of gewoon het overzicht te bewaren. nwe materie en verantwoordelijkheden als je de zinnen ergens op gezet hebt.
Met het beperken van het ene soort kosten (zoals bijv geen trekhaak en karretje of een dakdrager) kunnen andere kosten naast de stalling extra oplopen (veel brandstof voor de auto ivm een locatie op afstand)
Als er thuis geen opslagmogelijkheid is is het anders maar wellicht kan je op een dichterbij gelegen baan je licht opsteken over een stallingsplek daar vlakbij bij een particulier die al dan niet zelf karts gestald heeft staan en nog ruimte over heeft.
Of de ouders zullen veel en vaak bij moeten springen of het wordt heel lastig zo.
Eind jaren 80 was ik een pionier als het ging om autobezit als schoolgaande jeugd, al gauw volgden er velen, de tijd was ernaar. Met hard werken in de vakanties en concurreren met trein en bus had ik juist voldoende om te blijven rijden.Sinds 2008 is het autobezit onder jeugdige autorijders enorm ingekrompen. Autorijden is een dure bezigheid, vele malen duurder dan de aanschaf van een trekhaak en een karretje waar nu tegenop gekeken wordt. Op eigen kracht en karten en autorijden samen, tegenwoordig voor de gemiddelde 18 jarige een utopie lijkt me.
Probeer ajb te focussen op de haalbaarheden die hier in het topic aangedragen worden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2014 10:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Heel grof gerekend zou ik voor 25 uur met m'n Max inderdaad zo rond de 2500 euro kwijt zijn, wel inclusief alle kosten echter exclusief eventuele grote schades.
Ik heb in het verleden eens alle kosten zo'n beetje op een rijtje gezet, ik houd altijd rekening met ca. 100 euro voor een dagje karten. Aangezien ik effectief nooit veel meer dan een uur rijd op een dag (teveel aan het lullen enzo, en slechte conditie), betekent 25 uur voor mij dan ook 25x naar de kartbaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 21, 2014 11:23 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Maar als de ouders niet bijspringen,of je 16 of 5 bent is het voor kinderen
Niet te betalen,maar als je als ouders ook van de sport houdt,en ze zelf
Een baantje hebben,om een keer ook wat te betalen,is het toch te doen
En als je met een tweetakt,maar vier keer per jaar gaat,is dit anders,als
Om de twee drie weken,vandaar dat wij ook op viertakt zijn overgestapt,
Vandaag heerlijk op Genk gereden,met de club van driebergen,eerts
Droog toen nat,die van ons kart negen jaar,en is nu 16 en als je alles
Gaat tellen zit er een behoorlijk kostenplaatje aan,van de ene kant een
Hobbij kost geld,en mag ook geld kosten,van de andere kant ieder heeft
Zijn eigen budget,wat ik bedoel heeft je vader een eigen zaak,of werk
Je gewoon voor een baas de passie voor de sport blijft hetzelfde,dus
Ik bedoel dat iedereen zijn budget heeft en daar naar handelt.

@ petrolhead
Ik ben het wel met je eens wat betreft banen,waar onze Tom vroeger
Tweetakt reed,rijdt nu viertakt,gewoon de lijn blijven rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 01, 2014 9:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Citaat:
Maar als de ouders niet bijspringen,of je 16 of 5 bent is het voor kinderen
Niet te betalen


Niet mee eens Joop, ik reed op mijn 16e ook een Zanardi Kz met Maxter. Door veel in de supermarkt of andere baantjes erbij te pakken. Het is voornamelijk, hoe goed onderhoud je het materiaal? Sommige componenten hoef je niet nieuw te kopen. Dat het duur is, volledig mee eens. Maar het lijkt me logisch dat je als 5 jarige zo'n hobby niet kan bekostingen.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 01, 2014 7:30 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Da's juist wat ik wil aangeven wil Toon.
Volgens mij ben jij geen 20, laat staan 16 meer. Ik ook niet trouwens :mrgreen: . :mrgreen:
Zo'n 30 jaar terug bracht ik een weekbladje rond a 3 ouderwetse centen per stuk. Bij dezelfde krant beurt men nu anderhalve eurocent :roll:
Ergo, de verdienste is op papier nagenoeg gelijk maar de waarde van het geld is sterk verminderd door de inflatie. Door het toegenomen prijspeil kan men dus veel minder kopen, de bestedingsmogelijkheid van het gros van NL en zeker de jeugd is zeker de afgelopen jaren enorm afgenomen.
Uitzonderingen daar gelaten is de mentaliteit van de doorsnee jeugd veranderd. Het volop werken in de vrije tijd is lastiger omdat er veel minder beschikbaar is maar velen hebben er ook geen zin in.
Tom komt gelukkig energiek over en zal er best voor willen werken maar bij de wensen, goed materiaal en onderhoud moet er zelfs bij te behalen voordeeltjes gewoon wel veel geld in de hobby gestoken worden, denk dat we het daar allemaal over eens zijn.
Vooral de beoogde afstand tot de wensbaan legt naast de daadwerkelijke kosten voor het karten veel kosten, inzet en afhankelijkheid er bovenop wat het extra lastig een duur en maakt. Hoe groot de inzet ook is, eea moet wel op te brengen zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 3:23 pm 

Geregistreerd: do jun 26, 2014 3:49 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Wateringen/ Den Haag
Eindelijk terug, lange vakantie achter de rug in China gevolgd door wat motivatie probleempjes. Maar die zijn na een dag rijden in een rotax max op berghem totaal verdwenen.
Wat zijn die dingen tot geweldig. Enorm naar mijn zin gehad op een baan die me eigenlijk ook wel enorm beviel. Dit maal voor het eerst dus in de senior gereden.
Uiteindelijk heb ik in 2 kartjes gezeten want de eerste kart had hetzelfde probleem als de kart die ik eerder beschreef op lelystad. Nadat ik die kart aan de kant had gezet en de eerste paar rondjes schreeuwende van vreugde achter me naam had staan, heb ik vervolgens een hoop vertrouwen kunnen opbouwen in de kart. Helaas kon ik mijn ronden tijden niet zien maar dit mocht de pret niet drukken. Voor mijn gevoel reed ik toch rondjes in 3 seconden. anyway voelde goed en wil nu nog liever zo'n ding in huis hebben.

Verder even langs geweest bij v/d spoel om wat nieuwe gear te kopen en natuurlijk het kart boek. Erg blij met mijn nieuwe aanwinsten.
Overigens zou ik best mijn hele kart seizoen kunnen betalen met het baantje wat ik nu heb. Dan hebben we het wel over 8 keer karten per jaar en daar neem ik geen genoegen mee.

Overigens denk ik nu dat de beste voor mij is om karts te gaan huren per dag of misschien zelfs vooraf betaald voor een aantal keer per jaar. Op deze manier kan ik in het ikk blijven rijden en kan ik een enorme kick halen uit het rijden in de rotax. Al zou ik natuurlijk liever een kart voor mezelf hebben voor verschillende redenen die voor jullie best te begrijpen moeten zijn. Zoals het gemak van baan te wisselen(overigens is dit voor mij nog niet zo makkelijk), het sleutelen en het uitvogelen van welk onderdeel de volgende toevoeging mag worden aan de kart.

Ik ga in ieder geval proberen zoveel mogelijk theorie te proberen te leren uit het kartboek. Om die theorie hopelijk zo snel mogelijk weer in praktijk te kunnen gaan brengen met een rondje in de rotax.
Ik ga daarnaast in ieder geval door met het zoeken naar de beste betaalbare optie. Om iets in iedergeval vast te zetten, Ik wil minimaal rotax max Senior vermogen rijden. Ik vind het gat met wat er nog te leren valt, vooral qua techniek in de kart, in die klasse namelijk precies groot genoeg. Daarin wil ik zoeken naar een betaalbare optie. Misschien ga ik uiteindelijk niet voor een optie die als normaal word gezien in deze takt van sport maar we zien het wel. Ik wil gewoon iets vinden waarmee ik veel kan blijven karten en toch zo nu en dan een extra dosis plezier kan hebben in een rotax max.

Ik kijk nu ook veel naar mogelijkheden om de kart te vervoeren. In het kartboek stonden een aantal nieuwe opties die ik stuk voor stuk zal bekijken aangezien het stallen op 1 bepaalde baan zo erg werd afgeraden. Zowel hier als bij v/d spoel paar dagen terug.

Het probleem voor mij is dat ik zoveel verschillende dingen hoor dat ik niet weet wat voor mij zal gelden. Dit zal ik voor mijn gevoel ik ook niet weten zonder genoeg te karten. Daardoor kan ik het kosten plaatje niet compleet krijgen voor mijn gevoel. De aanpak nu is dan ook: zoveel mogelijk proberen te rijden en kijken wat ik verbruik. Dan kan ik op die manier misschien tot een schatting komen van het totaal plaatje.
Als iemand nog ideeen heeft met betrekking tot kostenbesparingen, kostenberekeningen of misschien iets waar ik overheen heb gekeken dan hoor ik het graag.

Tom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 3:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Fijn om te lezen dat goed bevallen is.
Succes met het maken van de keuzes.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 4:24 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Tom, reed jij zaterdag op Berghem met een Esperit chassis ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 5:05 pm 

Geregistreerd: do jun 26, 2014 3:49 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Wateringen/ Den Haag
Nee het was op vrijdag.

even wat fotos van onderandere het nieuwe pak en de helm en de kart.
Before:
Afbeelding
Tijdens:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Er waren niet veel karts op de baan die dag maar als toch een blauwe kart heb gezien met erin een zwart pak \:D/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David