Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Tips voor beginnende karters
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=535
Pagina 21 van 22

Auteur:  Robbifumi [ do nov 10, 2005 1:10 pm ]
Berichttitel: 

Als lid van de KCNN ( www.kcnn.nl ) betaal je een lidmaatschap per jaar (+/- 100,- euro).
Voor dat geld kun je elke woensdagmiddag / zaterdag en zondag vrij rijden (dus geen extra (dure) baanhuur)

Er zijn clubwedstrijden (al liep dat dit jaar niet echt storm) en de Duitste kartklub Saterland rijd een aantal van hun (kampioens)wedstrijden per jaar op vledderveen (het cicuit van KCNN bij Stadskanaal)

Hier kun je voor 40,- (of 45,-) euro per wedstrijd meedoen (als lid van KCNN) Licentie is hiervoor niet nodig. Ambulance aanwezig.
Wel handig als je een woordje Duits spreekt want de rijdersbriefing is natuurlijk in het onvervalst Duits.. :P
Is dus niet echt te vergelijken met een nk maar wel een leuke opstap.
Je kunt natuurlijk ook hun kampioenschap helemaal rijden.
Er rijden verschillende klassen.
Met een rotax-max kan je zeker merijden.

mocht je niet aan wedstrijden willen deelnemen dan heb je voor weinig geld prima trainingsmogelijkheden..

Auteur:  Paulo27 [ do nov 10, 2005 1:47 pm ]
Berichttitel: 

Vince,

Gewoon inschrijven bij de Chrono.. dat is nog steeds het leukste voor
de Rotax Max-en (volgens een hoop rijders).

Suc6

Auteur:  Lankhorst. [ do nov 10, 2005 2:10 pm ]
Berichttitel: 

Dat lidmaatschap van de KCNN klinkt ook wel interresant.
Kart €800-1000?
Kleding, helm e.d. gein €200?
Gereedschap €200? [M'n stiefvader is monteur geweest, we hebben aardig wat liggen...:D]
Lidmaatschap €100
Onderhoud €200?
Onvoorziene kosten €100?

Zit ik dan ongeveer in de goede richting? tuurlijk kan je het zo duur maken als je zelf wilt, jammer dat je het niet zo goedkoop kan maken...;)

Auteur:  Wesley [ do nov 10, 2005 3:39 pm ]
Berichttitel: 

Hallo Lankhorst

Ik weet niet of je voor 800 tot 1000 euro een (goede) 390 vind!
De wat goedkopere karts zijn vaak toch al wel iets duurder dan 1000 euro.
Je zult misschien iets bij moeten stellen richting de 1500 euro.

Ik kan je ook een voorbeeld geven: op marktplaats staat nu een honda 390 blok te koop (Van Jelle, rijdt vaak op Oldenzaal, prima blok) en dan kun je ook nog een los rollend chassis kopen (Ik neem de goedkoopste op kartservice.nl)
CRG Road Rebel cpl. met 45 as, KG spoilers, stoel, bouwjaar 2001 600,00
Dan zit je met je totaalpakket op zo'n 1300 euro en denk ik dat je toch een nette kart hebt!

In jouw kostenplaatje hierboven zie ik niks staan over banden? (En benzine, maar daar verbruik je niet zo heel veel van)

De banden zijn over het algemeen de grootste kostenpost, dus vergeet dit niet. Maar mocht je nou bijvoorbeeld beginnen met alleen trainen, dan is het wel een mooie optie om harde bandjes (bijv. Maxxis hg1) te kopen, hiermee liggen de rondetijden wat lager, maar zo'n setje banden kost ook een stuk minder, en je doet er veel langer mee.

Met een 390 kun je trouwens kwa bandenslijtage 2 op 1 nemen. (2 setjes voorbanden en 1 setje achterbanden) Dan is het rondom versleten.

Op je kleding, helm, handschoenen en ook je gereedschap, kun je veel kosten besparen als je het 2e hands aanschaft. Maar vergeet in je kostenplaatje ook niet het vervoer van de kart! Achter de fiets hangen wil niet echt ;) En geloof mij, een kart krijg je niet in de kofferbak van een 45km auto'tje.

Hoop je iets geholpen te hebben, en succes!

Groeten

Auteur:  GPGerard [ do nov 10, 2005 8:38 pm ]
Berichttitel: 

Ik nu al twee keer iets gevraagd in deze thread maar ik krijg steeds geen antwoord :? ::

''Ik wil een kart voor de hobby, het liefst een 2-takt. Ik heb niet veel technische kennis, dus het liefst niet veel onderhoud.

Wat voor een moet ik dan hebben ?''


ik zat zelf te denken aan een 2-takt 125cc automaat. Is dat een beetje in de goede richting ?

Auteur:  David [ do nov 10, 2005 8:57 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
Ik nu al twee keer iets gevraagd in deze thread maar ik krijg steeds geen antwoord

Heeft nog niemand je erop gewezen dat er op deze vraag al bergen antwoorden te vinden zijn op het forum?
Om het je gemakkelijker te maken is het forum ook nogeens voorzien van een zoekfunctie. In dit topic staat veel informatie dat aansluit op je vraag.

Als je een tweetakt wilt met weinig onderhoud, dan is een Rotax Max een prima keuze. Das inderdaad een 125cc automaat.

Auteur:  vince [ do nov 10, 2005 9:35 pm ]
Berichttitel: 

Robbifumi schreef:
Als lid van de KCNN ( www.kcnn.nl ) betaal je een lidmaatschap per jaar (+/- 100,- euro).
Voor dat geld kun je elke woensdagmiddag / zaterdag en zondag vrij rijden (dus geen extra (dure) baanhuur)

Er zijn clubwedstrijden (al liep dat dit jaar niet echt storm) en de Duitste kartklub Saterland rijd een aantal van hun (kampioens)wedstrijden per jaar op vledderveen (het cicuit van KCNN bij Stadskanaal)

Hier kun je voor 40,- (of 45,-) euro per wedstrijd meedoen (als lid van KCNN) Licentie is hiervoor niet nodig. Ambulance aanwezig.
Wel handig als je een woordje Duits spreekt want de rijdersbriefing is natuurlijk in het onvervalst Duits.. :P
Is dus niet echt te vergelijken met een nk maar wel een leuke opstap.
Je kunt natuurlijk ook hun kampioenschap helemaal rijden.
Er rijden verschillende klassen.
Met een rotax-max kan je zeker merijden.

mocht je niet aan wedstrijden willen deelnemen dan heb je voor weinig geld prima trainingsmogelijkheden..



Ok, bedankt. Vooral om te trainen is dat erg goedkoop. Bijvoorbeeld in Emmen betaal je 25 euro per trainingsdag. 4x naar stadskanaal en het geld is eruit.
Als ik wedstrijden ga rijden zal dat wel bij de chrono zijn, maar een keer een wedstrijd van de kcnn is natuurlijk nooit weg. Ook nog eens dichtbij voor mij in vergelijking met de andere circuits.

Auteur:  Lankhorst. [ vr nov 11, 2005 8:33 am ]
Berichttitel: 

Citaat:
De banden zijn over het algemeen de grootste kostenpost, dus vergeet dit niet. Maar mocht je nou bijvoorbeeld beginnen met alleen trainen, dan is het wel een mooie optie om harde bandjes (bijv. Maxxis hg1) te kopen, hiermee liggen de rondetijden wat lager, maar zo'n setje banden kost ook een stuk minder, en je doet er veel langer mee.

Met een 390 kun je trouwens kwa bandenslijtage 2 op 1 nemen. (2 setjes voorbanden en 1 setje achterbanden) Dan is het rondom versleten.

Op je kleding, helm, handschoenen en ook je gereedschap, kun je veel kosten besparen als je het 2e hands aanschaft. Maar vergeet in je kostenplaatje ook niet het vervoer van de kart! Achter de fiets hangen wil niet echt En geloof mij, een kart krijg je niet in de kofferbak van een 45km auto'tje.


Banden, das een goeie... :shock: :? Maxxis Hg1 is hard? mooi... :D zou het btw helpen om de banden voor en achter af en toe te wisselenm of zeg ik nou hele rare dingen? gaat zeker niet he... :? ik dacht dat de achtervelg breder was ofzo? Dat van het 45 karretje was een geintje, we hebben er wel een maar toch niet voor een kart, m'n stiefpa heeft een Hyundai trajet, en werkt in A'dam...ik denk dat ik voorzichtig eens ga kijken hoe groot dat ding is, dan weet ik gelijk of ik er [nóg] een aanhanger bij moet rekenen... :o En ik zal idd misschien voor de kart wat meer moeten rekenen... :( :)

Auteur:  Lankhorst. [ vr nov 11, 2005 1:14 pm ]
Berichttitel: 

Hoeveel kost een revisie eigenlijk gemiddeld...:D

Auteur:  vince [ vr nov 11, 2005 1:25 pm ]
Berichttitel: 

De voor en achter banden wisselen is niet mogelijk. De achterbanden zijn inderdaad breder dan de voorbanden. Je kan wel het beste de banden links en rechts wisselen om een gelijkmatige bandenslijtage te krijgen.
En als je de spoilers van je kart haalt en je banden eraf past deze in een vw caddy nieuw type.
Maten van de kart (crg road rebel racing) lengte: 1.80 zonder spoilers 2.00m. met spoilers. Breedte ligt op zo`n 1,40 met banden (achter)

Auteur:  Paulo27 [ vr nov 11, 2005 3:41 pm ]
Berichttitel: 

Lankhorst.

Een totale revisie ligt gemiddeld tussen de 250 - 350 euro, exclusief kapote materialen. Voor een zuiger revisie zit je gemiddeld tussen de 100-140 euro.

Hyundai Trajet gaat alleen lukken als je beide zijbakken en de voorspoiler er af haalt en uiteraard alle achterbanken uit de Trajet.
Moet je gewoon even opmeten.... Vince geeft de maten al aan.

@Vince,
Bedankt, deze had ik ook even nodig ivm busje huren. thanks

Suc6

Auteur:  Lankhorst. [ vr nov 11, 2005 9:20 pm ]
Berichttitel: 

@Vince: bedankt!
@Paulo27: Pff, is een nieuw [tweedehands] blok dan niet goedkoper dan een revisie!? Uiteraard gaan de stoelen dan uit de Trajet, die dingen zitten toch waardeloos:D

Auteur:  David [ vr nov 11, 2005 9:22 pm ]
Berichttitel: 

Een tweedehands blok moet je vaak nog reviseren, dus die kosten heb je toch, tenzij je het blok bij een kartdealer koopt die em al voor je gereviseerd heeft.

Auteur:  Lankhorst. [ za nov 12, 2005 2:54 pm ]
Berichttitel: 

Duur grapje dus!:D

Auteur:  BaliJeff [ za sep 23, 2006 5:16 pm ]
Berichttitel: 

Ik heb het hele topic zo'n beetje doorgelezen en heb al veel geleerd, maar op het begin wordt er gepraat over een kostenplaatje van 4000/5000 voor het eerste jaar, dat is dan de kart, kleding, reserve onderdelen etc en de jaren daarop zo'n 2000 á 3000 euro per jaar, maar waar is dit laatste dan op gebaseerd? Moet je dan in gedachten nemen dat je per week zo'n 2 uur rijdt en elke wedstrijd die er maar in die klasse (390) te vinden is?

Dan kom ik gelijk opde teweede vraag; Hoeveel wedstrijden rij je per jaar in een 390 competitie?


Alvast bedankt,

Jeffrey

Pagina 21 van 22 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/