Auteur |
Bericht |
bamacrew
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 2:44 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Citaat: Avond van te voren keer oliepeil controleren volgens mij zit er op een icc geen pijlstok. of ik kijk er enorm overheen.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Maarten.
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 3:01 pm |
|
|
Aan de achterkant van het blok zit een inbus die je eruit kan draaien om je versnellingsbakolie te peilen.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 3:43 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik heb hem aan de zijkant zitten is meestal een boutje met koperen ring!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 5:45 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
nee het oude blokje van VM kun je niet peilen. Gewoon olie eraf laten lopen en er 500 ml nieuwe erin weet je zeker dat het frisse olie is ik gebruik altijd Silcoline Pro SRG 75 can Fucks zeer goede ervaringen mee met de VM en heeft Jan Cramer gewoon te koop
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 8:32 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
Dus het is precies 500ml wat nodig is tbv de versnellingsbak? Is de castrol747 goede olie voor de mengsmering en wat voor benzine? heb nu gewoon V-power.. Ook nog een vraagje over de stabilisators, achter staat hij nu maximaal slap (platte zijde buis horizontaal), is dit een goed uitgangspunt voor droog weer? Ik had namelijk het idee altijd dat hoe meer grip op de baan hoe harder de stabilisator achter? dus alleen horizontaal bij slechte grip en nat weer?
Al met al zorgen jullie ervoor dat ik ieder uurtje sta te sleutelen maar krijg er wel een goed gevoel over en leer heel snel heel veel zo, wel fijn idee als er iets mis is op de baan dat ik dan ook een idee heb hoe ik het op moet lossen!!! nogmaal dank allemaal!! Eerste keer dat ik ergens over op een forum zit maar bevalt me prima zo!
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 9:05 pm |
|
|
ik rijd zonder stabilisators. en meestal als het regent met.
maar een peilstok is het dan niet gewoon een vul nippel lijkt me?
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 9:11 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
Olie van Castrole A747 is goed 1 op 25 daar heb ik altijd mee gereden ook V-power maar dan de duitse. de afstelling moet je je eerst niet al te druk over maken eerst technisch de boel in orde en daarna lekker rijden als je het een beetje in de smiezen hebt merk je vanzelf waar je goed instuurt of waar hij achter uitbreekt(overstuurt) dan moet je pas gaan afstellen
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: do mei 26, 2011 7:24 am |
|
|
ik smeer hem ook 1:25 maar dan met elf olie htx 976. de 1e paar rondjes rustig rijden, blokje opwarmen en je bandjes. en dan proberen elk rondje iets harder tegaan. en even het schakel gevoel onder de knie te krijgen. Als het je een beetje lukt geeft zo'n icc je echt een enorme kick.
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: do mei 26, 2011 8:04 am |
|
|
geef wel een beetje aandacht aan het schakelen gas even los als je overschakelt. klinkt normaal maar is bij deze VM belangrijk bakjes zijn wel beetje gevoelig . Als je gewoon normaal ermee omgaat gaat het altijd goed. Tip er kan nog wel eens een beetje olie uit het koppelingshuis komen. De keering van de drukstift is een puntje die je in de gaten moet houden. Als daar olie uitkomt dan komt dat op de platen en gaat hij niet meer. daar had ik wel eens last van. Voor de rest zijn de VM-etjes beresterke motoren. ga je vast plezier van hebben. info: http://www.vmmotor.com/
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: vr mei 27, 2011 8:08 pm |
|
|
Als jullie gaan rijden gaan jullie dan altijd met meerdere mensen, het is eigenlijk onmogelijk om alleen te gaan (kart op/af de bok tillen, starten etc.) of zijn hier nog handigheidjes voor of een andere kartbok? Wil namelijk het liefst een paar keer op woensdagmiddag rijden maar dan zijn de meesten aan het werk natuurlijk.
Hebben jullie ook nog tips voor het makkelijkst/best ontluchten van de remmen, wil eigenlijk het liefst even nieuwe remolie erin doen voor de zekerheid. (heb de remmen met vulplaatjes ertussen).
Alvast (wederom) bedankt.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: vr mei 27, 2011 8:26 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Een remontluchter is erg makkelijk en er zijn altijd wel mensen dike willen helpen hoor!!!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: za jul 16, 2011 9:33 am |
|
|
En hoe bevalt de VM met de MS Ervaringen? We willen natuurlijk wel weten of alles goed gekomen is?
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: za jul 16, 2011 9:57 am |
|
|
Ja idd alles helemaal goed gekomen, ben nu een aantal keren wezen rijden en gaat steeds beter en is supermooi!! De eerste keer dat ik ben gaan rijden was tijdens de kartforummeeting in Berghem, gewoon met drukte etc. maar wilde gewoon rijden dus.. Ondertussen ook de hele kart (op de motor na) uit elkaar gehad en alles gepoetst en hier en daar wat kleine dingen vervangen, ik vind sleutelen namelijk ook erg leuk en als er wat is op de baan moet ik me wel kunnen redden natuurlijk. De volgende keer dat ik ga rijden ga ik eens proberen de motor (wellicht beter) af te stellen, heb tot nu toe gewoon met de kart gereden zoals ik hem kocht.. Ook qua spullen heb ik het nu voor elkaar, er komt toch best wat bij kijken (helm/overall/bescherming etc.) maar heb ik nu allemaal in orde.. Ben blij dat er een kartforum was om mij op weg te helpen anders was het nog niet allemaal zo makkelijk geweest (of was er een shop helemaal gek van mij geworden )
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za jul 16, 2011 10:13 am |
|
|
ga je volgende week ook rijden doordeweeks? wij gaan denk ik weer op landsard spelen.
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: za jul 16, 2011 1:52 pm |
|
|
Helaas nog geen vakantie, krijg woensdag pas vakantie (dochtertje jarig) en dan gaan we naar cyprus voor 12 dagen.. Daarna heb ik nog 2 weken vakantie dus dan wil ik wel veel gaan rijden ja.. Welke dagen kun je op landsard rijden? wel leuk om daar een keer te gaan rijden.. Ben alleen nog op berghem geweest.. Ondertussen ook niet verkeerd om eens een keertje met wat mannen te gaan rijden die het ook echt kunnen, ik ga voor mijn gevoel nu wel redelijk maar zal nog wel veel op jullie tekort komen, dus tips en tricks welkom!!!
|
|
Omhoog |
|
|