Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 8:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
mooie skelter hoor =D)
Een Gillard, daarkan je niet veel miskopen aan doen, Simone heeft zelf laten zien dat na een serieuze crash het hele frame nog kaarsrecht was, (de rest hing er nog een beetje omheen)
dus voor de conditie zou ik niet zo bang zijn.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 17, 2010 9:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
Bedankt voor de reacties
Ik heb al van 2500->2250 gegaan , nog eraf zal moeilijk worden :lol:
De kart heeft 1 race mee gereden dacht ik, maar waar weet ik niet
Dit weekend ga ik normaal nog eens zien ;)

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 8:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
Ik ben dit weekend niet gaan zien, wegens de regen.
Normaal deze week, ik ben in hoge verwachting :p :lol:
Nog klein vraagje , ik heb zonet een aanbieding gekregen van een kart met tkm motor?
Zijn deze motoren even betrouwbaar en goed als de rk1?

greetz

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 9:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 427
Woonplaats: Bocholt (BE)
Zijn goede betrouwbare motoren, maar eigenlijk geen wedstrijden meer voor dit blok.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 4:25 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Dan zou ik toch zeker voor de TKM gaan, omdat deze iets meer vermogen heeft zul je hier op langere termijn plezier van houden lijkt mij. Toch is een RK1 een ontzettend leuk blok, heb er nu 2x in mogen rijden, en de ervaring is en blijft super!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 4:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@ simondp,

Als je puur recreatief wilt rijden is de TKM een hele leuke motor. Veel meer racy dan de RK1 en iets krachtiger. Belangrijk is wel dat de motor goed onderhouden is en dat elke keer na het rijden de olie vervangen is. Ik heb er circa 2 jaar met veel plezier mee gereden (recreatief). Dus een aanrader en mocht je vragen omtrent de TKM hebben; stuur maar een PB en ik kan je wellicht verder van info voorzien cq vragen beantwoorden.

Succes met je keuze en we lezen het wel wat het is geworden.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 7:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgië)
ik heb wel horen zeggen dat een tkm heel duur is voor een revisie en dat het blok helemaal naar de UK moet om te reviseren.
correct me if i'm wong

grtz
kenneth

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 7:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Revisie kost - afhankelijk van hoe ermee is omgegaan - circa 800 euro. Na 80 tot 100 draaiuren is een dergelijke revisie noodzakelijk, dus dat is relatief veel rijden voordat het zover is. Ik denk dat dit een normale prijs is voor revisie van een hoogtoerig 4-takt race motorblok.

Als het goed is kan revisie ook in Belgie uitgevoerd worden. Een mailtje naar Tal-ko (producent TKM) en je weet het zo.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 8:36 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Ik vind 800 euro opzich nog wel meevallen, dit was ik ook kwijt voor de revisie van mij 390.. :?
Laat maar weten wat je uiteindelijk kiest, ik zou het zelf een moeilijke keuze vinden.. :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 8:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgië)
ik vind dat toch redelijk veel hoor, mijn briggs kost 400€ om te reviseren en is even snel als een 390
en iets trager dan de tkm maar hij gaat maar een 60u mee dan is het beste er van af

maar ik denk dat we off topic raken [-X

grtz

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 8:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
Ik denk dat de rk1 gewoon goedkoper en makkelijker te onderhouden is. ( veel meer gekend volgens mij)
Er moet wel een reden zijn waarom hij minder voorkomt...
Nog een reden waarom je mss voor rk1 kan gaan is dat je nog binnen kan rijden... of niet?

Mijn keuze ligt momenteel nog bij de rk1, gewoon omdat het mijn eerste kart is en omdat hij goedkoper te onderhouden is...
Pfff man man :shock:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 8:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
simondp schreef:
Nog een reden waarom je mss voor rk1 kan gaan is dat je nog binnen kan rijden... of niet?


Met een RK1 kun je normaal gesproken niet binnen rijden hoor :wink:
Het is gewoon een outdoor kart

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 10:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm
Berichten: 158
Woonplaats: wingene
In poperinge en kortrijk zouden ze het toelaten...(van horen zeggen e :roll: )

_________________
Crg road rebel + iame x30


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 1:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
Hey simondp,

Als je puur recreatief wilt rijden is de TKM de betere keuze. Kwa onderhoud is het alleen optijd de olie verversen wat maar enkele minuten duurt. En eens om de zoveel tijd naar je koppeling kijken en eventueel schoonmaken. En dat zelfde zou je ook bij een RK1 moeten doen.
En voor eventueel onderhoud kan je zelfs ook bij antwerpkarting terecht want die zijn samen met JPR importeur van TKM.
Voor de rest is het een hele mooie motor en gaat een pak sneller als een rk1. En je mag er zelfs mee binnen rijden. Toen je in JPR nog met eigen kart binnen mocht rijden, reden er ook een paar met TKM rond.

Je zal er niet teleurgesteld mee worden, integendeel!
Maar goed denk er nog eens over na, je weet je kan atlijd komen kijken in JPR.

Mvg gallie,


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 6:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Als je geen ambitie hebt voor wedstrijden dan zou ik zeker voor de TKM gaan. Dit is echt een hele fijne motor met een heel gunstig koppelverloop.
Al bij laag toeren heb je goed koppel en dit loopt dan door tot in de begrenzer.
Ik vind ook dat je en Rk1 en TKM niet met elkaar mag vergelijken.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David