Auteur |
Bericht |
Lex
|
Geplaatst: wo maart 17, 2010 8:50 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
mooie skelter hoor Een Gillard, daarkan je niet veel miskopen aan doen, Simone heeft zelf laten zien dat na een serieuze crash het hele frame nog kaarsrecht was, (de rest hing er nog een beetje omheen) dus voor de conditie zou ik niet zo bang zijn.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
simondp
|
Geplaatst: wo maart 17, 2010 9:10 am |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
Bedankt voor de reacties Ik heb al van 2500->2250 gegaan , nog eraf zal moeilijk worden De kart heeft 1 race mee gereden dacht ik, maar waar weet ik niet Dit weekend ga ik normaal nog eens zien 
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
 |
simondp
|
Geplaatst: ma maart 22, 2010 8:43 am |
|
|
Ik ben dit weekend niet gaan zien, wegens de regen. Normaal deze week, ik ben in hoge verwachting :p Nog klein vraagje , ik heb zonet een aanbieding gekregen van een kart met tkm motor? Zijn deze motoren even betrouwbaar en goed als de rk1? greetz
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: ma maart 22, 2010 9:53 am |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Zijn goede betrouwbare motoren, maar eigenlijk geen wedstrijden meer voor dit blok.
|
|
Omhoog |
|
 |
Scarto
|
Geplaatst: ma maart 22, 2010 4:25 pm |
|
|
Dan zou ik toch zeker voor de TKM gaan, omdat deze iets meer vermogen heeft zul je hier op langere termijn plezier van houden lijkt mij. Toch is een RK1 een ontzettend leuk blok, heb er nu 2x in mogen rijden, en de ervaring is en blijft super!
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma maart 22, 2010 4:35 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@ simondp,
Als je puur recreatief wilt rijden is de TKM een hele leuke motor. Veel meer racy dan de RK1 en iets krachtiger. Belangrijk is wel dat de motor goed onderhouden is en dat elke keer na het rijden de olie vervangen is. Ik heb er circa 2 jaar met veel plezier mee gereden (recreatief). Dus een aanrader en mocht je vragen omtrent de TKM hebben; stuur maar een PB en ik kan je wellicht verder van info voorzien cq vragen beantwoorden.
Succes met je keuze en we lezen het wel wat het is geworden.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma maart 22, 2010 7:11 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
ik heb wel horen zeggen dat een tkm heel duur is voor een revisie en dat het blok helemaal naar de UK moet om te reviseren. correct me if i'm wong
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma maart 22, 2010 7:45 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Revisie kost - afhankelijk van hoe ermee is omgegaan - circa 800 euro. Na 80 tot 100 draaiuren is een dergelijke revisie noodzakelijk, dus dat is relatief veel rijden voordat het zover is. Ik denk dat dit een normale prijs is voor revisie van een hoogtoerig 4-takt race motorblok.
Als het goed is kan revisie ook in Belgie uitgevoerd worden. Een mailtje naar Tal-ko (producent TKM) en je weet het zo.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Scarto
|
Geplaatst: ma maart 22, 2010 8:36 pm |
|
|
Ik vind 800 euro opzich nog wel meevallen, dit was ik ook kwijt voor de revisie van mij 390.. Laat maar weten wat je uiteindelijk kiest, ik zou het zelf een moeilijke keuze vinden.. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma maart 22, 2010 8:59 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
ik vind dat toch redelijk veel hoor, mijn briggs kost 400€ om te reviseren en is even snel als een 390 en iets trager dan de tkm maar hij gaat maar een 60u mee dan is het beste er van af maar ik denk dat we off topic raken grtz
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
simondp
|
Geplaatst: di maart 23, 2010 8:19 am |
|
|
Ik denk dat de rk1 gewoon goedkoper en makkelijker te onderhouden is. ( veel meer gekend volgens mij) Er moet wel een reden zijn waarom hij minder voorkomt... Nog een reden waarom je mss voor rk1 kan gaan is dat je nog binnen kan rijden... of niet? Mijn keuze ligt momenteel nog bij de rk1, gewoon omdat het mijn eerste kart is en omdat hij goedkoper te onderhouden is... Pfff man man 
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di maart 23, 2010 8:51 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
simondp schreef: Nog een reden waarom je mss voor rk1 kan gaan is dat je nog binnen kan rijden... of niet? Met een RK1 kun je normaal gesproken niet binnen rijden hoor Het is gewoon een outdoor kart
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
simondp
|
Geplaatst: di maart 23, 2010 10:33 am |
|
|
In poperinge en kortrijk zouden ze het toelaten...(van horen zeggen e  )
|
|
Omhoog |
|
 |
gallie
|
Geplaatst: di maart 23, 2010 1:18 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm Berichten: 121 Woonplaats: Breda
|
Hey simondp,
Als je puur recreatief wilt rijden is de TKM de betere keuze. Kwa onderhoud is het alleen optijd de olie verversen wat maar enkele minuten duurt. En eens om de zoveel tijd naar je koppeling kijken en eventueel schoonmaken. En dat zelfde zou je ook bij een RK1 moeten doen. En voor eventueel onderhoud kan je zelfs ook bij antwerpkarting terecht want die zijn samen met JPR importeur van TKM. Voor de rest is het een hele mooie motor en gaat een pak sneller als een rk1. En je mag er zelfs mee binnen rijden. Toen je in JPR nog met eigen kart binnen mocht rijden, reden er ook een paar met TKM rond.
Je zal er niet teleurgesteld mee worden, integendeel! Maar goed denk er nog eens over na, je weet je kan atlijd komen kijken in JPR.
Mvg gallie,
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: di maart 23, 2010 6:33 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Als je geen ambitie hebt voor wedstrijden dan zou ik zeker voor de TKM gaan. Dit is echt een hele fijne motor met een heel gunstig koppelverloop. Al bij laag toeren heb je goed koppel en dit loopt dan door tot in de begrenzer. Ik vind ook dat je en Rk1 en TKM niet met elkaar mag vergelijken.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |