Auteur |
Bericht |
Tom
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 7:44 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Je zal er 99% van de tijd wel geen last van hebben, maar eens je bumpt en jij een je kart een halve meter de lucht invliegen zal je toch blij zijn als je een echte ribbenbeschermer hebt.
Het is waarschijnlijk bovenin al gezegd, maar je hebt maar één gezondheid.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
freeline88
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 7:50 pm |
|
|
Ik hoop ten eerste nooit een meter door de lucht te vliegen. En ik heb een keer een ribprotector aangehad, en het zit niet echt lekker. Maarja, de tijd zal het leren!
_________________ birel da sempre leader del mondo
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: ma dec 21, 2009 7:56 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Voorkomen. Genezen.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 1:06 am |
|
|
Ik kan een rib protector net zoals Tom zeer aanraden. Een erg goede vriend van mij is dit seizoen bij de Chrono 1 keer meerdere keren over de kop gevlogen bij een flinke snelheid. En hij droeg ook een rib protector. Na de crash had hij veel moeite met ademen, en hij kon zelfs eventjes niet ademen. Als hij geen rib protector had gekragen waren de gevolgen toch wat groter geweest.
|
|
Omhoog |
|
|
freeline88
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 10:12 am |
|
|
Bedankt voor jullie advies , ik zal eens gaan kijken voor een ribprotector
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 11:07 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
freeline88 schreef: Ik hoop ten eerste nooit een meter door de lucht te vliegen. En ik heb een keer een ribprotector aangehad, en het zit niet echt lekker. Maarja, de tijd zal het leren! Mee eens In 10 jaar karten heb ik wel 1 keer een rib protector gedragen En dat was omdat ik mijn communicatie systeem ergens aan moest ophangen Nu heb ik wel een paar behoorlijke crashes gehad maar altijd zonder gevolgen Waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis1995
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 11:32 am |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
ik heb ook geen ribprotector, nog nooit ergens last van gehad, alleen 1x dat ik na halfuurtje van de baan afkwam, en al veel van te voren hebben gereden, had ik een beetje last in m'n onderrug, misschien toch een ribprotector kopen. het is wel veiliger, maar dan moet je ook de juiste hebben, wat ook goed zit.
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 11:48 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Beste mensen, helemaal lieve Junioren!!!, Geloof mij ajb, al genoeg gezien de afgelopen jaren! Schaf ajb fatsoenlijke bescherming aan. Body-protector en liefst ook nek-protector. Zeker bij de junioren! Je nek breek je maar een keer. Je ribben wat vaker... Genoeg gezien, veel gelezen en gehoord en simpelweg nooit stom of dom om aan je eigen veiligheid te denken! Vorig seizoen is er ook een rijder van ons op zijn hooffie beland en daar kon hij echt niets aan doen. Dankzij goeie bescherming stapte hij uit eindelijk zonder ernstige dingen weer het ziekenhuis uit, dezelfde avond. Veiligheid moet nooit een discussie punt zijb. Zelfde als die body: "Zit niet lekker" Pff, sorry hoor zoek dan een andere! Een rolstoel zit ook niet lekker. En een kist ligt niet lekker..... Als jullie willen kon ik zo genoeg voorbeelden opnoemen waar ik bij ben geweest, waaruit blijkt dat het zeker geen overbodige luxe is. Mooi voorbeeldje is nog Junior; Max Ketelaar, crashte.... niet door zijn fout, kart totall-loss, stoelstang was tegen zijn ribprotector door zijn stoel heen gekomen! Zonder ribprotector had hij toch echt andere klachten gehad! Nu stapte hij zonder al te veel complicaties week later weer in de kart... en andere wel te verstaan...
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
Laatst bijgewerkt door Plukkie op di dec 22, 2009 11:53 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 11:50 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
@ Pro-kart monster... Ligt mss ook beetje aan de klasse. Een prokart is natuurlijk een beetje een tank Die gaat niet zo snel de lucht in....
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 12:46 pm |
|
|
Naja Plukkie, we kunnen enkel maar aanbevelen... Wij stappen tenminste met een minimum aan pijntjes en kwaaltjes uit de kart als we crashen.
|
|
Omhoog |
|
|
freeline88
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 2:00 pm |
|
|
Ja, wij houden gewoon de HOOP dat we NIET crashen!
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 2:42 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Die hoop hebben veel mensen. En veel van die mensen crashen toch...
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Dobbert
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 7:16 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Een ribprotector is zeker aan te bevelen, daar ben ik nu wel achter heb nu nog maar 3x gekart waarvan 1x in de regen en daar was het meer driften (slicks) als karten en 2x met droog en kan je vertellen dat ik me ribben de 1e keer al een beetje voelde maar de 2e keer helemaal en ben inmiddels al 3 weken onderweg met flink gekneusde ribben . Dus 1e aankoop voor het karten word een ribprotector alleen geen idee nog welke.Weet wel dat ik niet meer zonder gaat rijden.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: di dec 22, 2009 11:40 pm |
|
|
@ freeline. Bij voetbal hoop je ook niet en verwacht je ook niet dat je geraakt word door de bliksem midden op het veld. En toch overleed er een jongen bij ons in het dorp een jaar geleden daaraan.
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben blij dat ik de mijne hebt. Zeer blij.
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: wo dec 23, 2009 12:53 am |
|
|
Citaat: Ja, wij houden gewoon de HOOP dat we NIET crashen! Ik zeg het zelden, maar kan het niet laten: Dat is dus gewoon dom.... Sorry voor mijn botheid,..... En idd het blijft een eigen keuze,...
|
|
Omhoog |
|
|