Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 4:53 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
ik heb de eerste keer gereageerd een dag nadat de advertentie geplaatst is. lijkt me raar dat iemand iets te koop neerzet, en dan op vakantie gaat :roll:
als de stoel verkocht is, dan doe je toch een reactie terug geven, of de advertentie aanpassen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 8:09 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
gelukkig heeft hij op mijn 3e mail wel gereageerd :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 11:21 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
ik zag deze kart te koop staan http://link.marktplaats.nl/282152332 een mini max 125 cc voor een starter vanaf 10 jaar .
is dit niet te zwaar voor een kind van 10 jaar?? Of is dit een 4tact, en valt het vermogen mee??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 6:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Elke rotax (dus ook max, junior max, minimax) is 2 takt:-)

Als ik me niet vergis heeft de minimax ergens een vermogen van 11-13pk?


Is een goed bakkie voor iemand van 10 jaar, misschien zelfs al uitkijken naar een junior max?
Binnen jaartje zal de mini misschien al wat te traag zijn voor je zoon?

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 9:44 am 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
mijn zoon is geen talent, maar hij komt netjes mee op de baan. als de comer 60 cc goed loopt, dan is die voorlopig snel genoeg voor hem.
ik heb me er nog niet zo in verdiept, omdat ik altijd meende dat je van 60 cc naar 100 cc gaat.
Een 80 cc Comer word weer zelden aangeboden en 100 cc word weer afgeraden voor kinderen. Zodoende ben ik eens gaan zoeken en kwam ik op deze kart uit en dacht ik dat die 125 cc dan ook weer te zwaar is. 4 takt ken ik alleen van indoor karts, en aangezien ik uit de tijd stam dat crossers 2 takt waren, vind ik het heel vreemd als ik ze nu met 4 takt zie crossen.

wat voor een maten bestaan er in karts??
ik ken dan nu de baby kart t/m 6 jaar
de kart die mijn zoon nu heeft t/m 11 jaar
en dan??
In de nieuwe 100 cc techno kart die ik heb staan, heb ik het idee dat deze kart met mijn lengte van 187 te klein is :roll:
en mijn zoon is 10 cm te kort om aan de pedalen te komen :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 10:20 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Je hebt de micromax en de minimax in 2takt, technisch zijn die hetzelfde als de seniors, op een aantal begrenzers na. Dat is opzich handig omdat je dan eventueel met het groeien van de jaren de begrenzers uit het blok kunt halen en zodoende steeds hetzelfde blok kunt houden. Aan de andere kant... als hij wedstrijden gaat rijden en vooraan mee wil doen, dan doe je dat ongetwijfeld niet, dan koop je toch wel vaak een nieuw blok...

Betaalbaarder is de cadetklasse, met een 160cc Honda 4takt erop. Die moet je voor weinig kunnen vinden op internet en de races zijn heel spannend en die gastjes leren er veel in zo'n weekend. Mocht hij dan volgend jaar weer wat anders willen dan zet je de kart weer op marktplaats en heeft hij in dat jaar heel veel ervaring opgedaan, wat hij daarna weer kan gebruiken in een andere klasse.

Ander voordeel is ook dat die Hondaatjes gewoon altijd lopen, geen geklooi met sproeierbezettingen of weet ik veel wat. Daarmee schakel je een onzekere factor al snel uit. Die gastjes kunnen vaak zelf niet vertellen wat er mis is met hun afstelling en de pappa's leren het ook 9 van de 10 keer met de jaren en krijgen het ook niet meteen voor elkaar.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 3:44 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
voor echt professioneel of wedstrijden te gaan rijden, dat zit er bij ons niet in. Zeker nu ik werkeloos thuis zit zonder een uitzicht op een baan.
Ik wil mijn zoon (nog 2 weken en dan is hij 10 jaar) zolang als mogelijk met die Topkart en 60 cc Comer laten rijden.
alhoewel ik wel besef dat hij waarschijnlijk volgend seizoen wel eens een scheutje gegroeid is, en misschien de kart wel te klein begint te worden.
wat ik nu zie, zijn de karts goedkoper, dan als het seizoen weer echt begint. misschien dat het nu toch wel tijd is om iets te gaan zoeken voor volgend jaar

of denk ik verkeerd??

Wat versta je onder “die moet je voor weinig kunnen vinden”
als ik kijk naar 160 cc cadet kartjes, dan staan de prijzen toch ook rond de € 800--> € 1000. Persoonlijk leg ik dan liever bij voor eentje met elektrische start bv zoals die mini of junior max


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David