Auteur |
Bericht |
kourni
|
Geplaatst: ma aug 10, 2009 9:33 pm |
|
Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm Berichten: 30 Woonplaats: Antwerpen
|
Het is een Gillard chassis met B&S World Formula motor.
|
|
Omhoog |
|
 |
kourni
|
Geplaatst: zo aug 16, 2009 2:06 pm |
|
|
Joepie, ik heb mijn eerste kart. Het is een Gillard B&S WF geworden. Morgen ga ik er voor het eerst een keertje mee rijden als eigenaar. Bedankt voor alle tips en advies dat ik hier al gekregen heb. Ik ga jullie nog nodig hebben want wil de kart graag helemaal op orde zetten. Chassis herspuiten en dat soort dingen...
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo aug 16, 2009 2:08 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Fijn dat te horen kourni! Waar ga je rijden? Antwerp karting? (moest je je toch meteen tot Genk wagen, morgen ben ik er ook)
Alvast veel succes met je kart! Goed dat je hem meteen helemaal in orde wil. In orde zetten, in orde houden, en niet besparen op essentiële dingen als kettingen en tandwielen en je hebt er héél veel plezier van!
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
kourni
|
Geplaatst: zo aug 16, 2009 6:11 pm |
|
|
Voorlopig zal ik in Antwerpen gaan rijden. Veel oefenen, de kart en zijn afstellingen leren kennen en de technische kant een beetje uitzoeken is nu het hoofddoel. Na de winter wil ik ook wel eens van een ander circuit proeven denk ik, en dat zal dan Genk wel zijn. Kan niet wachten tot morgen, ga slecht slapen vannacht! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: zo aug 16, 2009 6:38 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Voordeel in Antwerpen is dat ze verdeler zijn van Gillard... Voor vragen ben je daar dus aan het goede adres
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo aug 16, 2009 8:12 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
God, over slecht slapen gezegd! Ik heb het ook nog steeds, na meer dan 12 keer te gaan rijden. Slecht slapen is een goed voorteken bij mij. Weet ik dat ik scherp sta
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: zo aug 16, 2009 9:37 pm |
|
|
@ Kourni. De baan van Mariembourg is ook erg mooi ( Mag 4 takt hier? ). En Spa-Francorchamps ook. Maar dat staat op de slooplijst omdat er een nieuwe baan in de plaats komt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: ma aug 17, 2009 7:01 am |
|
|
Spa wordt in november afgebroken. Mariembourg heb ik nog nooit een 4 takt zien rijden. Maar deze baan is echt mooi, vooral de chicane die je vol gas kan nemen 
|
|
Omhoog |
|
 |
kourni
|
Geplaatst: ma aug 17, 2009 4:00 pm |
|
|
Bedankt voor de tips! Als ik de beginnersfase gepasseerd ben zal ik daar zeker eens een kijkje gaan nemen. Spa zal dan wel op het nieuwe circuit zijn. Vandaag trouwens niet kunnen rijden omdat er een kinderstage was op Antwerp Karting. Kon pas vanaf 17u vrij rijden, maar dat was te laat. Nog even uitstellen dus... 
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma aug 17, 2009 6:32 pm |
|
|
Tipje: altijd even checken of de banen vrij zijn;-), Meeste websites van de circuits hebben een kalendertje op hun website staan. Of er stages zijn, of er competitie is en noem maar op.
In ieder geval: je zal er enkel maar meer voldoening van hebben als je nu gaat rijden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: ma aug 17, 2009 9:08 pm |
|
|
Mariembourg is mijn favo baan. Ik heb er 1 keer met een 100cc gereden. PRACHTIG! Die eerste bocht. BAAAAAAAAAAP vol erdoorheen  . Maar soms sluiten ze het af voor die huurtkarts en dan moet je gaan Mickey Mousen 
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: di aug 18, 2009 7:23 am |
|
|
Washandje, het is bijna altijd afgesloten waardoor je op het Mickey-Mouse gedeelte moet rijden. Is inderdaad een heel fijne baan, maar Genk is en blijft mijn favoriet @ Kourni, wanneer ga je dan voor de eerste keer rijden ?
|
|
Omhoog |
|
 |
kourni
|
Geplaatst: di aug 18, 2009 3:48 pm |
|
|
Wel, ik wilde dan vanavond gaan rijden, maar blijkbaar is het circuit in Antwerpen iedere dinsdag avond gereserveerd voor pocket bikes. Mijn geduld wordt dus danig op de proef gesteld, want woensdag en donderdag zit ik aan zee en vrijdag kan ik ook al niet. Zaterdag of zondag dan misschien, al bestaat de kans dat ik dan moet werken. Begin volgende week zéker of ik wordt zot 
|
|
Omhoog |
|
 |
kourni
|
Geplaatst: zo aug 23, 2009 8:53 pm |
|
|
Morgen is het dan eindelijk zo ver! Geen kinderstage, geen pocket bikes en zelfs geen regen... Niets staat mijn eerste racedagje met mijn eigen kart nog in de weg  Maar welke spanning kan ik nu best op de banden zetten? Ik weet dat ik zal moeten experimenteren, maar ik had graag al een goede startspanning gehad om mee te beginnen. Voor Antwerpen dus met een temperatuur van zo'n 30°. 1,3 bar ofzo? Het zijn Bridgestones, maar weet niet welk type.
|
|
Omhoog |
|
 |
christian
|
Geplaatst: zo aug 23, 2009 8:57 pm |
|
Geregistreerd: za aug 15, 2009 6:18 pm Berichten: 84 Woonplaats: Oldenzaal
|
1,3  begin eerst is koud met 5,5 of 6,5bar