Auteur |
Bericht |
powerspayk
|
Geplaatst: ma jun 29, 2009 12:10 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Hallo ik meerdere kars gebouwd met 250cc veel word Yamaha of KTM gebruikt, met een schakel Motor is het belangrijk dat de aandrijving aan de binnen kant van de Lagers licht om die krachten op te vangen. Vermogen van een 250cc bj.1998 licht al snel op 50 PK ik gebruik een as van Ø40x 4 dat is nodig alles ander breekt af dan is er noch een probleem met het voortandwiel dat is te breed dat moet aangepast worden!
|
|
Omhoog |
|
 |
Mathii
|
Geplaatst: ma jun 29, 2009 12:18 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 22, 2009 4:28 pm Berichten: 9
|
bedankt voor alle hulp het wordt wss een gx340 dus 11 pk motor daar haal ik de begrenzer uit dan een kelk en andere uitlaat en natuurlijk moet er dan een grotere sproeier volgen  dat wordt hoop ik toch een snelle blok en van grote nog heel compact Kan er mij iemand de werking van een door slip koppeling uitleggen? en hoe lang moet de krukas zijn voor deze te plaatsen?
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma jun 29, 2009 4:25 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik zou als ik jou was gaan voor een grotere carburateur gaan, ipv een kelk met grotere sproeier... Een grote carburateur (niet té groot) merk je echt, en is een relatief makkelijke aanpassing.
Ik neem aan dat je met slipkoppeling gewoon een centrifugaalkoppeling bedoelt? Daar zitten 2 (of 3) schoenen in (net als in de trommelrem van een fiets) welke met veren bij elkaar gehouden worden. Als de krukas ronddraait willen die schoenen naar buiten, de veren voorkomen dat dit onder een bepaald toerental gebeurt. Wanneer ze door de veerkracht heen gaan grijpen de schoenen op het huis aan, waar het tandwiel aan vast zit, en dan rijd je... Op een standaard GX340 krukas moet wel zo'n koppeling te krijgen zijn.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Mathii
|
Geplaatst: wo jul 01, 2009 6:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 22, 2009 4:28 pm Berichten: 9
|
Wete jullie dan hoe groot een standaard carburator is? en welke centrifugaal koppeling ik nodig heb voor die kracht over te brengen zonder verlies?
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo jul 01, 2009 8:26 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
gewoon een droge koppeling, suco kun je gebruiken, is wel redelijk zwaar, maar wel degelijk. Er zijn nog wat andere koppelingen in de handel, maar daar heb ik geen ervaring mee...
standaard carburateur en grotere carburateur zal ik even opmeten voor je, heb ik hier toch los liggen...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: do jul 02, 2009 7:44 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik heb het even opgemeten van de Honda 390,
Standaard carburateur is een 27mm KEIHIN carburateur, veel gebruikt (waaronder door mijzelf) alternatief is een 32mm Bing carburateur...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |