Auteur |
Bericht |
Philipper
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 5:29 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Dan moet je zelf even zoeken wat je wil pieter. Rrijd de eerste keer gewoon met hem vast te zetten en maak hem dan los rijd opnieuw en je zal zelf wel weten wat je het makkelijkste vindt Zelfs al je de eerste keer rijd kan het zijn dat je niet eens verschil voelt Grtzz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 5:30 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Alle variaties zijn mogelijk, van helemaal geen lager in het midden tot vastzetten met tie-wraps tot compleet vastzetten met bouten. Hoe vaster het lager zit, des te stijver wordt de boel en dat heeft dus effect op je wegligging. Probeer gewoon beide, en kijk wat je fijner vindt sturen.
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 6:36 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
David,Philipper ,Oke bedankt zover eerst maar eens met de achter as aan de gang als ik hem als nog niet recht krijg nieuwe kopen. Mocht iemand er een tegen komen 1000x40 zien of horen pieter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 6:44 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Op marktplaats staan er.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 6:48 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
precies het kan bijde meestal doen ze dit alleen bij wedstrijden om de zaak wat soepeler te maken ik rijd altijd met het lager vast
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: ma mei 04, 2009 3:56 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
As zit er weer in uit laten richten zo goed als recht +- -1mm spelling op de ketting is minder -Tandwiel niet goed gecentreerd op support heb deze helemaal los gehad en terug gezet valt over een flens dus lijkt me gecentreerd op support.
volgens David
Tandwiel niet 100% rond of krom heb hier een stalen liniaal langs gehad (loop aan op bepaald punt kan dus ook onderstaande zijn)
-Tandwielsupport krom?? hoe kom ik hier makelijk achter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: ma mei 04, 2009 4:58 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
ronddraaien als hij in t chassis zit dat kun je zien!! een nieuwe kost 25 euro
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: ma mei 04, 2009 8:10 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Vanavond toch maar weer even verder gegaan Tandwiel en ketting vervangen ik heb nu nog een heel klein beetje de speling dat de ketting op een bepaald punt strak staat, en op een ander punt niet. Zag tevens dat het voor tandwiel ook zijn beste tijd heeft gehad hoe kan ik de as het beste afstellen wat betreft de lager en flens, deflens eerst vast zetten of de inbus boven het lager pieter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma mei 04, 2009 9:48 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
wat ik altijd doe
jij moet ff de lager opname die bij je ketting wiel zit omdraaien zodat de inbusbout op de foto zichtbaar zou zijn het lager zit wel aan de juiste kant
1 bouw de hele as uit en strip de hele as zodat je een kale as over houd
2 haal het middelste lager uit de kart
3 zorg dat je de as makkelijk door de lagers kunt schuiven (alle oneffenheden ff weg vijlen)
4 zet de bovenste inbus boutjes los zodat je de lagers gemakkelijk kunt richten (draai eventueel ook de voorste montage bouten los voor meer vrijheid)
5steek de as door bijde lagers en zet bijde inbusbouten een beetje vast zodat je de lagers nog wel kunt bewegen maar niet makkelijk
6 trek de as uit het een van de lagers hou de as voor het lager als je de as beweegt voel je de speling in het lager de bedoeling is nu om de speling naar bovenen onder en voor en achter gelijk te maken en dan de imbusbout vast te zetten het kan zijn dat hij dan vergaat
7 doe het zelfde als punt 6 maar dan bij het andere lager
8 als het goed is loopt je as nu heel soepel en kun je hem gemmakelijk van links naar rechts schuiven
9 monteer het derde lager en rommel er een beetje mee todat hijover de as draait als alles vast zit
9,5 monteer de as en vergeet de remschijf niet en de spieen waar je eventueel niet meer bij kan en de snaren voor dekoelpomp als je die hebt
10 zet de as in het midden en borg hem met de stel schroeven(heel goed vast zetten) maak gebruik van loctite (borgmiddel)
11 monteer de rest als klossen enzo
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma mei 04, 2009 10:03 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik zou de tandwielsupport ook andersom monteren indien mogelijk, is gemakkelijker tandwiel wisselen.
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: di mei 05, 2009 9:03 am |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Joris, David
David Ik had het ook gezien dat dit niet echt handig was, omdraaien kan niet komt niet uit! Heb wel gezien dat een tandwiel open was zodat je deze over de as kan schuiven. Hebben ze dat zelf gedaan of kan je die zo kopen.
Joris bedankt voor de uitleg.
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di mei 05, 2009 9:37 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
men neme een ijzerzaag........ bij de WF had ik ook altijd doorgezaagde tandwielen, wij waren een van de enigen met 40mm as, en dan kan je het tandwiel er heel moeilijk overheen krijgen, dus gewoon helemaal doorgezaagd en in twee delen gemonteerd. Is in het begin een beetje pielen met de ketting, en de kunst is om de zaagsnede aan beide kanten even groot te houden, maar als je het maar vaak genoeg probeert gaat het vanzelf beter.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di mei 05, 2009 10:10 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Dat is opzich idd een slimme oplossing! Aangezien je toch 6 montage punten hebt.. helemaal niet aangedacht, denk er zowieso niet aan om nieuwe materiaal te verzagen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: di mei 05, 2009 10:26 am |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di mei 05, 2009 10:41 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
pieter schreef: Alex, Wat ik gezien heb ,was deze aan een kant door gezaagd maakt dat nog wat uit Nee, helemaal niks, als je met één zaagsnede het tandwiel makkelijk over de as krijgt, moet je hem nooit helemaal doorzagen.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|