Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 30, 2008 12:16 pm 

Ik zou persoonlijk toch niet zo snel de gok wagen om met een eigen kart binnen te gaan rijden, maargoed dat is mijn mening.

Het enige voordeel wat ik qua leren rijden kan bedenken om een 4T boven een 2T te verkiezen is dat je met een "langzamere" 4T beter lijnen leert rijden. Dit komt omdat als je gaat glijden met zo'n 4T je het vermogen niet hebt om dit op te vangen. (dit geld uiteraard niet voor een VT, maar dat moge duidelijk zijn)

Als je echt binnen wil gaan rijden dan zit je uiteraard vast aan een 4T en dan is denk ik een prokart niet echt een hele goede keuze, omdat een prokart nogal zwaar is kun je hem moeilijk de korte bochten op een indoorbaan omgooien. Ik weet niet of de indoorbanen er in belgië hetzelfde uitzien als hier, maar hier is het meestal krap en klein en heb je dus veel van die korte bochtjes.

Ik weet niet waar je outdoor wil gaan rijden, maar als je in belgië in genk o.i.d. buiten wil gaan rijden dan denk ik dat je er met een prokart niet veel lol aan zult beleven. Zeker omdat ik er nog nooit een prokart heb zien rijden, en het circuit er zich ook niet echt voor leent. Dan kun je beter gaan voor iets wat iets meer vermogen heeft en wat lichter is.

Om een lang verhaal kort te maken: Je hebt aangegeven een 4T te willen, en dan denk ik dat de genoemde RK1 zeker geen slechte keuze is. (Heb hier zelf geen ervaring mee, maar hoor er wel goede verhalen over)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 30, 2008 1:11 pm 

@ Hvb83, nee dit is niet mijn site. Dit is een algemene Nederlandse RK1 site met info door de handelaar in deze motoren volgens mij?

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3