Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: wo sep 03, 2008 4:33 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Wat betreft de chassis kan je niet zo 123 zeggen wat het beste is, en wat niet. Als er echt 1 chassis het aller allerbeste zou zijn, dan zou iedereen daarmee rijden, maar als je eens op de baan en bij races gaat kijken zie je dat dat dus niet het geval is.
|
|
Omhoog |
|
|
leonzuid
|
Geplaatst: wo sep 03, 2008 5:33 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Mijn vriendin heeft ook een tijd een vfr gehad, heerlijke motor trouwens.
Als je ook belang hebt bij een snellere motor, mijn R1 staat tekoop!
Over de chassis, kan ik je ook weinig vertellen. Wat jij noemde de birel en crg zijn wel bekende merken, heb wel hier ergens een topic gezien waar een exel sheet bij zat wat de verschillende frames kosten per merk. Misschien dat je hier wat aan hebt. Heb ik nog niet zo lang geleden gelezen, moet je maar even zoeken.
Succes
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 12:46 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Dat er verschillen tussen de chassis zijn, dat lijkt me logisch, prijzen lopen ook gigantisch op. Maar ik vraag me dus af, zijn de remmen, assen, velgen etc allemaal verschillend tussen de diverse merken en types ?
Moet ik er dus op letten dat ik een redelijk recent chassis neem van een bekend merk zodat ik nog onderdelen etc kan krijgen of is dat allemaal niet zo spannend ?
Ik zie best veel karts te koop staan van 2004-2006, neem aan dat die niet zo veel verschillen voor een beginner met een 2008 chassis ?
Ben afgelopen donderdag weer wezen rijden, reed nu een 58.7 Zit vooruitgang in ..
Heb uitgebreid staan praten met die gasten in Genk, geweldig hulpzame mensen trouwens daar bij de huur.
Maar ben wel gaan twijfelen of ik wel zelf een kart moet kopen. Huren is dan wel 3.09 euro per minuut.. Maar aan stalling en lidmaatschap samen ben ik ookal 800 euro per jaar kwijt.. (300 euro stalling, jaar abbo 500)
Zo vaak denk ik nou ook weer niet tijd te hebben om te kunnen rijden per jaar.
Vraag is een beetje welke voordelen ik zou krijgen met een eigen kart, want goedkoper lijkt het echt niet te worden dan huren. Ok, met een huurkart blijft het natuurlijk altijd afwachten wat je krijgt, maar tot nu heb ik zelf het idee dat het prima huurkarts zijn in Genk.
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 5:04 pm |
|
|
@Snoebel,
Niemand verplicht je een jaar abo te nemen toch?
Al moet ik zeggen dat je deze kosten naar een goed seizoen karten ook wel kwijt bent aan baan huur, een goede +- 12 keer karten.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 5:07 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
En stalling ook niet als je hem gewoon thuis stalt.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 5:12 pm |
|
|
Veel onderderdelen zijn inderdaad verschillend tussen verschillende merken, al gebruiken ook veel merken elkaars onderdelen zoals bijvoorbeeld CRG/ Zanardi/Maranello, Intrepid/SKM, MacMinarelli/Goldkart, SwissHutless/Trulli en ga zo maar door.
Assen zijn vaak wel uitwisselbaar, velgen niet altijd.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 5:15 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Als je vaker dan 12x per jaar wilt gaan karten op genk is het voordeliger om jaarkaart te pakken.
Mischien wil je ook op andere banden rijden?
Voorheen reed ik met een chassis uit 2005, nu met eentje uit 2008.
Ik moet zeggen dat ik duidelijk verschil merk.
Maar als recreatie rijder maakt dat toch niet veel uit
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 5:30 pm |
|
|
Dat was me natuurlijk wel duidelijk, een jaarkaart afwegen tegen een dagkaart van 40 euro. Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat als je kart huurt je die kosten niet meer hoeft te maken en je dus met 100 a 150 euro per keer 3x 10-15min daadwerkelijk op de baan bent aan het gassen, zonder aan andere zaken te hoeven denken.
Als je dat dan tegen aanschaf, onderhoud, defecten, abbo, stalling etc af zet is huren helemaal zo gek nog niet.
En ik rij voorlopig alleen recreatief, heb niet het gevoel (voorlopig) dat ik te goed of zo ben voor die huurkarts.
Tuurlijk zal veel afhangen van het aantal keren dat je per jaar kunt gaan, maar voor mij is dit een vervanging van een bestaande hobby (RC auto's) en daar kom ik ook (goed weer nodig !) niet toe om meer dan 10x per jaar op circuit te staan. Wat ik wel als een verschil zie is dat karten relatief kort duurt en RC een hele dag.. Voor de een heb je nou eenmaal wat minder conditie nodig als voor de ander
Wel doe ik dit samen met mijn zoontje (bijna 8 ) en wil ook karten samen met hem gaan doen. Huurkarts voor die mannen hebben ze helaas niet..
(Ja, wel de grasmaaiers op het oefenbaantje, maar dat is misschien leuk voor een paar keer)
@ David, je noemt echt een hele lijst met namen, kun je me een beetje vertellen welke gangbaar zijn, duur, goedkoop, goed, slecht etc ?
Namen die ik nu veel zie zijn Tonykart, BRG en Birel.
Zijn er in Limburg kart winkels ?
ps, niemand die een reactie geeft op die 58.7, was dat dan zo slecht ?? (Was er zelf wel trots op dat ik de rest van de groep waarmee ik weer was gaan karten nu op 3 a 4 sec per ronde kon zetten )
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 5:59 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ja in Limburg zijn diverse kartshops
Vaza in Beek (nabij Maasticht)
Kartshoplimburg (Thorn)
In Roermond is er ook nog een.
En ik zal vast eentje vergeten.
Zelf laat ik altijd spullen opsturen, voor die 6,20 kunnen we niet op en neer rijden.
Wat ik jou zou aanraden is om gewoon lekker te blijven huren in Genk. En als de gelegenheid zich voor doet zelf eentje te kopen
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 6:22 pm |
|
|
De combinaties van merken die ik hierboven opgeschreven heb komen vaak uit dezelfde fabriek, soms zijn de frames anders en alleen de opgebouwde onderdelen hetzelfde, soms zijn zelf alleen de kleuren en stickersets maar anders
Tonykart, Birel en CRG zijn veelgebruikte karts, vooral CRG en Birel hebben vaak onderdelen die niet uitwisselbaar en relatief duur zijn.
Wat kost de Rotax Max huurkart in Genk eigenlijk precies?
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 7:31 pm |
|
|
Kosten zijn 3.09 euro per minuut, met een minimum van 30 min. (100 euro)
Maar ze hebben er totaal geen moeite mee als je dit deelt door meer man.
Ik ben nu een paar keer geweest met een paar man, ze hebben 4 karts, waaronder 1 grotere (langer en grotere zit). Ze willen zowiezo dat je iedere 15 min binnen komt, ze kijken hem dan snel na en smeren de ketting. Op dat moment, maar ook eerder kun je dus wisselen van berijder. Minuten worden geteld door een teller op ontsteking, dus als je ff een 15 min rust pak telt ie niet door.
Jij zegt CRG, heb ik me dan zo verkeken ? Ik zou zweren dat er BRG op die karts staat.
Nadeel is dat ze vrij druk verhuurt zijn en je dus moet reserveren, met name in weekenden nauwelijks te krijgen. (Ben nu een paar keer om 16:30 gegaan, dan is er plaats zat door de week)
Yep, idd, dat is ook een goede reden om er zelf eentje te hebben.. Van de andere kant.. reserveren tov kart inladen, vervoeren etc.. dat moet je ook plannen..
Nou zocht ook een zaak om eens een verhaal te horen van andere mensen dan alleen van de kartshop in Genk. Beek is voor mij vlakbij.
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 8:02 pm |
|
|
Aan de 100 euro kom je met een eigen kart vaak ook wel voor een dagje karten, alleen kan je dan wat langer rijden dan 30 minuten.
Voor mij geldt dat ik op een dag meestal ongeveer een uur echt aan het rijden ben denk ik, dus zo gezien kost een eigen kart de helft van huren, maar je hebt dan wel alle ellende erbij
|
|
Omhoog |
|
|
-Nick-
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 8:08 pm |
|
|
Als ik geen problemen heb op een dag en t droog is, kan ik wel 2,5 uur rijden, maarja 't is zoals David al zei, je hebt ook alle ellende....
_________________ Merlin - Rotax Max sr.
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: za sep 06, 2008 10:07 pm |
|
|
zoals je kunt zien ben ik geen 14 meer, meer dan 3x 15 min hou ik niet vol !
100 euro, maar je bent al 40 euro voor toegang kwijt. voor 60 euro per keer en ik schat eens 10x per jaar max.. geeft je een budget van 600 euro voor een seizoen met jou rekenwijze. Nu ben ik nog niet helemaal thuis in de gehele kosten van karten, maar dat het veel meer is dan dat ben ik wel van overtuigd. Vergis ik me of ben je dat toch al minimaal aan afschrijving kwijt op een kart van enkele jaren oud ? Buiten de setjes banden, benzine, remblokken en de schades die je rijdt ..
Nee huren is wel goedkoper lijkt me, maar heeft ook de nadelen zoals eerder gemeld, afhankelijk van beschikbaarheid, altijd een andere kart als je gaat rijden, beter materiaal als je eigen kart hebt, kunt misschien eens een wedstrijd rijden ? (is er zoals als een beginners klasse voor zoiets ?)
En idd de vrijheid om eens ergens anders te rijden dan Genk.
Moet er nog eens rustig aan rekenen en over nadenken, tis toch best een behoorlijke smak geld. Dit seizoen gewoon nog een paar keer huren en begin volgend jaar maar eens verder kijken.
En tot die tijd proberen veel te leren van jullie mede forumleden
|
|
Omhoog |
|
|
leonzuid
|
Geplaatst: zo sep 28, 2008 5:26 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Ik heb nog een vraagje over een kart, ik kan nu een kart kopen via een collega.
Het gaat om een Birel kart met een 125cc TM cross blok. Er moet wel een nieuwe zuiger in want het is niet bekend hoelang deze er al inzit, ook weten ze het bouwjaar niet maar ze dachten 2001. Deze kart hebben ze ooit ingeruild gehad op een auto maar staat al 2jaar in de garage. Vorige maand hebben ze hem even geprobeert maar het rijdt fantastisch. Deze week heb ik hem even bewondert het ziet er goed uit, alleen de bakken hebben ze eens overgespoten maar de verf hecht niet echt.... aan de onderkant van het frame zie je wel een paar schaafplekjes, niet veel bijzonders volgens mij. Op het frame staat de code bic 20. misschien dat het jullie wat zegt? het enige wat ik frapant vind is dat het frame blauw is, en op internet zie ik alleen rode. het lijkt er niet op dat hij is overgepoten.
De kart moet 1000euro kosten. Kun jullie mij vertellen of het iets is?
|
|
Omhoog |
|
|