Auteur |
Bericht |
Basjuh
|
Geplaatst: vr maart 28, 2008 4:38 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Beste Nieles,
Het verschild nog al waneer je, je blok laat reviseren.
Sommige doen het na 5 uur andere naar 8 uur (heb het puur alleen over 100cc). De banden kun je (zoals kartje al zei) uit de banden bak halen. Als je over een pakeerplaats heen rijd denk ik dat je banden niet zo snel sijten.
Gr Bas
|
|
Omhoog |
|
|
Nieles
|
Geplaatst: za maart 29, 2008 12:00 am |
|
Geregistreerd: vr maart 21, 2008 4:45 pm Berichten: 9
|
Heej Basjuh,
8 uur vind ik vrij snel! Brengt dat veel kosten met zich mee?
Gr. Niels
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za maart 29, 2008 8:37 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Beste Nieles,
8 uur lijkt weinig, maar is toch best veel.
Na 3á4 keer dat ik naar het circuit ben geweest zit ik pas aan de 6á7 uur.
Je moet natuurlijk wel bij houden hoeveel uur het blok heeft gelopen.
De kosten vallen reuze mee, je kunt hem laten reviseren (doe ik altijd) maar sommige doen hem ook zelf reviseren (kan ook).
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: za maart 29, 2008 9:10 am |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
de revisie kosten vallen ook reuze mee van dit soort blokjes.
heb een bij koste een grote revisie 225 euro met alles erop en eraan.en kleine revisie rond de 100 euro.
heb een x vastloper gehad en dat koste me 140 euro met alles erop en eraan.
mijn mening is dat de kosten ten opzicht van het aantal uren dat je er mee kunt rijden reuze meevallen,en dat terwijl deze blokje AARDIG snel zijn.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za maart 29, 2008 9:25 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Beste Nieles,
Die vriend van jou rijd toch ook met een 100cc (zonder kopeling).
Hij zal ook na ongeveer 6á8 uur moeten reviseren?
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: zo maart 30, 2008 10:01 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Maar dat ligt toch aan hoe intensief ze rijden. Als je niet intensief rijdt dan is de slijtage vele malen lager. Volgens mij is 6 a 8 uur voor de wedstrijdrijder en niet voor de recreant.
Hoe meer rpm je maakt hoe meer slijtage, dus maak je veel toeren en stamp je de kart zo hard mogelijk in het rond dan is idd 6 a 8 uur aan te raden, doe je normaal en rijdt je afentoe hard, dan kan 10 uur vast ook geen kwaad. Voor de zekerheid zou ik me laten informeren over van alles en nog wat bij een dealer.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo maart 30, 2008 9:26 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
gewoon kiezen voor een viertakt !!!!
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: di apr 01, 2008 2:34 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ja, dat kan, maar hij wil z'n vriend dus bijhouden, en om dat met een
4-takt te gaan doen gaat gruwelijk geld kosten. Met een 4-takt 15 pk doe je namelijk nog steeds niks.
En hij wil voor niet teveel geld (+-€600) iets wat zijn vriend bijhoudt, en dan valt 4-takt nou eenmaal af. Ik snap dat je veel minder onderhoud hebt aan een 4-takt, maar die brengt teveel andere nadelen voor Nieles mee.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|