Auteur |
Bericht |
michiel f
|
Geplaatst: di dec 09, 2014 7:09 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 07, 2014 1:27 pm Berichten: 4
|
Wederom bedankt voor alle tips en adviezen. Dat klinkt allemaal veelbelovend en kijk nu al uit naar alle testritjes Neig nu inderdaad naar een CRG Road Rebel uit 2013 met een Rotax Max Senior of TM schakel motorblok. Binnenkort enkele zaken bezoeken en eens kijken wat zij 2e hands in de verkoop hebben. Voordeel is dat ik geen haast heb en rustig kan kijken wat er voorbij komt. Nog een laatste vraag met betrekking tot het onderhoud. Om de hoeveel uur raden jullie een onderhoudsbeurt van een automaat, danwel schakelblok aan? De kosten hiervan bedragen bij normaal onderhoud 300 euro?
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: di dec 09, 2014 8:41 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Onderhoudsintervallen variëren van blok tot blok. Gewoon navragen bij de dealer(s) en je aan de voorschriften houden. Prijzen voor onderhoud en revisie idem. 2takt heeft lagere kosten dan 4takt en rotax max is goedkoper dan kz schakel motoren. Interval rotax is minder vaak ook dan kz schakel.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: di dec 09, 2014 9:37 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Een rotax max kan je toch wel een 40tal uur verder zonder echte revisie (officieel 50u). Bij een schakel mag je eerder rekenen op een 10tal uur per zuiger. Grote revisie zou ik om de 20u doen.
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 9:15 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Citaat: 10tal uur per zuiger Huidige Tm K9c en verder...... kunnen makkelijk 15 uur per zuiger
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 9:20 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Kan ook zeker wel. Ook nog wel langer... Ben van mening dat je met 10 uur redelijk vaak kunt rijden, daarna ga je toch duidelijk verschil merken in power. Dan voelt een nieuw zuigertje toch weer lekker pittig aan.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Maxime
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 9:23 am |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm Berichten: 280 Woonplaats: Noorderwijk
|
bij mij gaat er na maximum 20-25 uur een andere zuiger in en dan kijken ze ineens de hele motor na. ( met een rotax )
_________________ FA kart DD2 2015 + rotax max dd2 BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 10:28 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Hangt er ook vanaf hoe hij gereden wordt en vooral carburatie.. (schakels)
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 11:06 am |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
Jammer dat je bnl gaat rijden maxime
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
tonnymontana
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 11:26 am |
|
Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am Berichten: 1160 Woonplaats: Son en Breugel
|
Nou Max, je kan er ook een nieuwe zuigerveer insteken ipv zuiger. Doen ze met de Rotax Max ook vaak, om de 3/4 uur nieuwe zuigerveer erin.
_________________ DR J97 2013 + Rotax max 2013 Birel S5 2013 + Tm K9C special Exprit 2012 + Rotax Max 2010
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 12:08 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Je bedoeld dat je de compressie dan weer wat op kan bouwen en zo het vermogen weer wat kan liften?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 12:17 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Heb even alle zuigertjes van afgelopen jaar op een stapeltje gegooit
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 12:21 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ook niet veel... of is dat alleen van de trainingsmotor?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Maxime
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 12:27 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm Berichten: 280 Woonplaats: Noorderwijk
|
@ menno : ga jij chrono rijden dan?
_________________ FA kart DD2 2015 + rotax max dd2 BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports
|
|
Omhoog |
|
|
Menno van Es
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 12:36 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm Berichten: 351 Woonplaats: Tiel
|
jaa ook dd2
_________________ ~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009). ~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).
|
|
Omhoog |
|
|
Maxime
|
Geplaatst: wo dec 10, 2014 12:46 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm Berichten: 280 Woonplaats: Noorderwijk
|
ik rij misschien ook een wedstrijd chrono mee.. zal er vanaf hangen op welke baan ze rijden De enige leuke baan op de kalender volgend jaar is kerpen.. hahn misschien maar daar heb ik nog niet gereden. Met welk chassis ga je rijden?
_________________ FA kart DD2 2015 + rotax max dd2 BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports
|
|
Omhoog |
|
|