Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 1:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
De groene HG1 (met groene opdruk) is gewoon een HG1 band maar dan met andere sticker, speciaal voor de prokart. De extra kosten van deze band worden gebruikt om de klasse te promoten en organiseren.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2005 2:24 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ah ik heb nu ook iets gevonden erover op de site van kartingevents.
De prijs is 125 euro en je kan ze nu (februari) bestellen. Alleen waar is dan niet helemaal duidelijk aangezien het assortiment van prokarting ook niets laat zien.

Wat een vreemde regel trouwens om zoiets verkapt in een bandenregelement te stoppen. Maar goed.


Weet jij misschien wanneer er iets bekend gaat worden over het 2006 seizoen? Wanneer fabrikanten hun 2006 karts presenteren en / of wanneer de eerste details voor veranderingen in 2006 bekend gemaakt zullen worden?

Ik snap dat je daarbij details over je eigen leverancier liever voor je houdt. :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2005 1:00 am 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Kan iemand mij misschien vertellen hoe lang je met een setje banden doet?

(wat een algemene vraag)

Ik ga even uit van die Maxxis HG1 banden aangezien daarmee in een endurance klasse wordt gereden. Ik begrijp dat de bandenslijtage aan een boel factoren kan liggen zoals bijv je rijstijl....het gaat mij even om een grove schatting tbv een kostenanalyse. Dus ook al is het een zeer algemene moeilijke vraag aub toch een indicatie.


Ik leid (enigszins) af dat in de KoK bandenwissels nogal tijdrovend zijn gemaakt door de regelgeving. Daaruit concludeer ik dan dat een setje Maxxis HG1 banden het iig 6 tot 8 uur racetempo moet uit kunnen houden. Wellicht dat deze het zelfs nog wel 12 tot 16 uur kunnen uithouden (dat zou mooi zijn). Wat dan weer betekent dat bijv. per (niet race) training max. 1 setje banden gerekend hoeft te worden enz enz.

Maar voor hetzelfde geld wordt bij elke pitstop (ieder uur) de banden gewisseld omdat deze op zijn, wat dan weer de kosten voor een training weer veel hoger maakt. Dan is het natuurlijk ook weer mogelijk om goedkope keiharde banden te nemen voor trainingen, maar daar gaat het mij nu even niet om.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2005 1:34 am 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
"Tijdens de Kings of Karting-wedstrijden is gebleken dat de Maxxis-banden niet dezelfde levensduur hebben als de Vega-banden. Bij veel teams zijn de banden al voor het einde van de wedstrijd dermate versleten dat het canvas er door heen komt."


Dus mijn vermoeden was correct. :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2005 9:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Zo was ik weer ff een update:

Harm Schuurman heeft op 1 Januari een deadline om met nieuwe voor cq achterbanden te komen om het probleem van enkele teams met versleten voorbanden te voorkomen.

Mocht dit niet lukken hoor ik in de pitstraat al veel geluiden over de dunlop sl1.

De huidige hg1 doet het onder ons basekart frame prima en bij ons gaan ze idd 12 uur mee (wedstrijd + 2 trainingen)

Qua frames komend seizoen... altijd een verassing. Veel teams reden nog met een frame voor Vega's (vandaar waarschijnlijk ook bandenproblemen) en zullen aanpassen.

Kombikart heeft in 2005 een nieuw frame uitgebracht... zou zomaar kunnen in 2006 ook.

Koene reed in Hahn met hun nieuwe 2006 frame.

Eglem heb ik niets van vernomen.

Energy was dit jaar net nieuw maar lijkt op een eglem.

En dan natuurlijk BRM, BRM is juist gemaakt voor de iets zachtere endurance banden. Voordeel is ook dat mijn ervaring met BRM is dat het jaren meegaat zonder ook maar in te leveren aan wegligging of krom te worden.



Maar goed... interesse om te gaan prokarten? Dan spreek ik je zondag of zaterdag in Oldenzaal wel even aan. Ik weet nog niet of ik zelf in de TKM meerij.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2005 12:27 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ja ik heb zeker interesse in prokarten. De opzet spreekt me nl heel erg aan en aangezien ik toch bezig ben met het hele proces van kart kopen (en alles wat er bij komt) heb ik met een paar jongens afgesproken om te kijken of we niet meteen een seizoen racen rond kunnen krijgen. Maar het zit nog allemaal in een vroeg stadium. Tegen het eind van het jaar nemen we pas de beslissing of we het gaan doen of niet. Dus laat ik maar niet te veel op de zaken vooruit lopen :mrgreen:

Bedankt voor de informatie weer. Ik had in eerste instantie het idee dat er een aantal fabrieksteams reden die constant met gloednieuw materiaal reden en dat voor dit materiaal ook constant een update kwam.
(en dat de mensen achteraan met 2e hands karts reden)

De waarheid ligt dus enigszins in het midden.

Je bent overigens een goede spreekbuis voor je sponsoren. ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2005 1:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Leuk detail... afgelopen race in Hahn won er een Tonykart die niet meer gemaakt wordt en die uit 1998 komt!

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2005 1:21 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
:mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2005 12:40 pm 

Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm
Berichten: 213
Dus als ik het goed begrijp is een Honda 390 misschien wel leuk om op te beginnen maar bestaat er dan kans dat ik er redelijk snel op uitgekeken ben? en dit dan
http://koopjes.marktplaats.nl/sport_en_fitness/kartsport/10677781.html?return=eJwlylEKwyAQRdG9BMynRkOgjEhpdzK0AUUbBx1I2pC915Cve3g8BA17gMFW0PoGXZ2xvLz1zARKxUzzIj9YIlNC5CqXpK6LJE%2F3LTndv6uLqxgfEQsLM5lBjE%2FObdANiRt%2BgU5ujWe%2FV3MNDaYnN3X2%2BAMJxiqi&df=1

Of is dat dan weer te hoog gegrepen? ik kan het geld maar één keer uitgeven en ik zou er behoorlijk ziek van zijn als ik na een tijdje 390 er bijvoorbeeld geen ruk meer aan vind en er dan toch aan vast zit. ik weet dat wat ik nu laat zien een schakelkart is en het zal best even oefenen zijn maar zou zoiets dan geen betere optie zijn? ik heb overigens dit hele topic al een paar keer doorgelezen, geld dat de 390 niet zo bijzonder is ook als je zelf 48 kilo weegt?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2005 12:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Hallo Lankhorst, welkom op het forum.

Het is natuurlijk maar waar je ambities en je budget elkaar kruisen!

gr. Roeland

_________________
VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2005 1:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Lankhorst,

Allereerst van harte welkom op ons forum.

Voor beide Karts zijn er wel voor en nadelen te beschrijven, Zoals Energy hierboven aangeeft... het ligt er aan wat je zelf wilt en wat je budget toelaat.
- Wil je wedstrijden ? kan dat met beide versie.
- Wil je snelheid ? kan dat het beste met een ICC (125cc schakel)
- Wil je minder kosten aan onderhoud ? dan zit je bij de 390cc weer het beste
- wil je op de meeste circuits in NL rijden ? dan kan je weer beter een 2-takt nemen

EN GA ZO NOG MAAR EVEN DOOR......

Ik hoop dat dit jou iets wijzer maakt in de te maken keuze.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2005 2:20 pm 

Geregistreerd: wo sep 14, 2005 4:23 pm
Berichten: 213
Citaat:
wil je op de meeste circuits in NL rijden ? dan kan je weer beter een 2-takt nemen

Ik dacht dat die vanwege mileu en geluid juist niet op alle circuits mochten rijden? :oops:

Dan zal het dus de keuze tussen snelheid en kosten moeten worden, ik heb nu twee bijbaantjes en hoop dan ook over een jaar een nette kart te kunnen betalen... 8) nadeel is dat ik volledig afhankelijk ben van m'n ouders voor vervoer, de technische kennis op dit moment nog ver beneden peil is en mijn budget echt minimaal is, met een beetje mazzel verdien ik 2000 in een jaar. ja, ik wil wedstrijden, en eigenlijk is autosport altijd mijn doel geweest en nog steeds. nu heb ik ergens gelezen dat dan 2-takt ongeveer een vereiste is, echter veel onderhoudsgevoeliger. laats even een boekje uit de bieb gehaald, daar stond dat ook. maar dat was uit 2000, geldt dat nog steeds of kan ik nu op een viertakt laten zien wat ik kan? mits ik wat kan, ik zal zeker ene M Schumacher niet na kunnen doen. weet er iemand btw of Amersfoort Racing zou kunnen helpen bij onderhoud, anders zou de dichtsbijzijnde winkel in naarden zitten, AR doet formule ford; dat is eigenlijk niks anders dan een grote kart...(':-
Ik zal in ieder geval gezellig het techniek hoekje even doorspitten, misschien dat ik er zelfs iets van begrijp... :D gezien mijn nogal lege bankrekening heb ik nog even de tijd om héél veel te leren... :wink: 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2005 3:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 01, 2005 9:17 am
Berichten: 40
Woonplaats: Zaltbommel
Ik heb ongeveer dezelfde situatie als Lankhorst...

Dus kom maar op met de tips !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2005 3:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm
Berichten: 1155
Op sominge circuits moeten 100cc en 125cc automaat een mileudemper hebben anders mogen ze de baan niet op, 4 takt is het beste kwa butget, wand daar heb je gewoon heel weinig onderhoud aan tot geen onderhoud, 2 takt automaat 125cc heeft wel wat onderhoud meer natuurlijk maar gaat ook een stuk sneller, 100cc bv: 100cc rotax moet rond de 5 uur revisie hebben, en als je met een bepaalt butget zit is het denk ik nix ( weet niet wat je butget is)?, icc dat gaat het snelst alleen daar moet je ook rekening mee houden revisie , etc etc etc etc... ,, 4 takt is dan en vriendelijkst kwa onderhoud,390 heeft orgineel z'n 13pk, daarnaast moet je nog voor vervoer zorgen zoals aanhanger/trailer, tip: voor iets goeds te kopen kan je het best iets bij een dealer kopen.

suc6 :arrow:


Laatst bijgewerkt door NR op wo nov 09, 2005 3:57 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2005 3:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Dealer

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David