Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2005 5:39 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ja daar zit een koppeling op dit is een van de dingen wat er verbouwd moet worden als je die motor op een kart bouwt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2005 5:43 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Wacht ff dat begrijp ik niet (of juist wel).

Zou je deze motor boxed ontvangen dan zit er dus geen koppeling op. Bestel je een kart met deze motor erop dan zit ie er altijd opgebouwd.

Dus als je zelf een kart in elkaar gaat zetten van allerlei losse onderdelen dan moet je daar rekening mee houden.


Klopt dit?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2005 5:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Wat Joris denkt (denk ik)is dat er op alle 390's standaard de bekende oliebad koppeling zit. Deze zit er dus niet standaard op en moet je er los bijkopen. Aangezien deze minder geschikt is voor karten doet niemand dat en wordt er bijna altijd een andere koppeling op gezet.
Dit gebeurd door degene die de kart in elkaar zet, of je dat nou zelf bent, of een kartshop waar je een kart koopt. Er zijn veel verschillende koppelingen verkrijgbaar, veel daarvan passen niet meteen, maar pas nadat de krukas geschikt gemaakt is.

Wat betreft de genoemde topsnelheden die her en der genoemd worden voor de verschillende karts. Zo langzamerhand vind ik dat het verplicht moet zijn om elke kart af fabriek met een kilometerteller af te leveren. Er doen de wildste verhalen de ronde wat topsnelheden betreft, ik raad iedereen aan om dit soort opgaves te negeren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2005 7:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
hangt allemaal van baan/tandwielverhouding af,

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2005 7:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
en je rechtervoet toch ???

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2005 8:30 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ik zie eigenlijk twee mogelijkheden voor het rijden van individueel 4-takt wedstrijden. Het sprint kampioenschap van Karting Events en de competitie van Kartclub Twente.

Iemand nog andere suggesties?
De competitie van Karting Event vind ik er wel mooi uitzien, alleen op het eerste gezicht is dat voornamelijk voor prokart. De rest van de klassen hangen er maar een beetje bij zo te zien.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2005 8:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Vitalogy...

Jij weet nu zoveel dat je bijna een boek kan schrijven.......
Dit noem ik nog is een onderzoek..

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2005 8:52 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ik vind dus dat ik nog veels te weinig weet. :D

Maar goed het valt misschien een beetje op omdat het erg lastig is om informatie over dit onderwerp in te winnen op Internet. Daarom vraag ik hier wat vaker dan dat jullie lief is :twisted:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2005 8:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Niks mis mee natuurlijk, maar vergeet niet dat een forum ook zijn beperkingen heeft.
In het Prokart gebeuren ben ik bijvoorbeeld helemaal niet thuis, en dat geldt voor de meesten hier, hoewel RJ (:?:) daar wel serieus ervaring mee heeft dacht ik.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2005 4:08 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Zo net terug uit Emmen.

Wowie geweldig
:D :D :D

Ik had het wel moeilijk vandaag moet ik zeggen.
Ik het begin nog niet zo toen ben ik dus begonnen met twee heats achter elkaar op de pro-kart en dat ging eigenlijk best lekker. In het begin moest ik ff wennen aan de baan, ook omdat het nogal vochtig was en er op twee plaatsen een klein plasje stond.
Maar op zich ging dat best lekker. De bochten voor het rechte stuk waren vooral erg leuk omdat ik daar echt op vertrouwen door heen kon jakkeren. Ik was me op dat moment aan het afvragen waarom die chicane op het rechte stuk zo moeilijk moest zijn. Maar goed dat bleek later dat ik gewoon te weinig snelheid had daar. Ik begon met ronden in de 56 en dat ging uiteindelijk steeds sneller tot de laatste ronde die 54,187 was.

Alles gaat goed en loopt lekker dus ik doe ook dan maar 2 heats in de 100cc racekart.

Dat was wel even andere koek. Goede genade zeg.

Ik snap nu ook dat zo'n huur pro-kartje totaal niet te vergelijken is. Die kart begint op een gegeven met gasgeven (wow motorgeluid) en dat gaat maar door. Hij verspringt soms gewoon omdat er zoveel kracht achter zit. Woohoo.

Bovendien als je op topsnelheid zit en dan bijvoorbeeld de chicane induikt dan glijd je gewoon richting curbstones. Daar ben ik me dus een paar keer het leplazerus geschrokken. Niet te geloven.

Maar goed, ik had het er wel erg veel moeite mee vandaag. Vooral omdat de bochten waar ik met de prokart volledig op vertrouwen door heen kon ik gelijk met de 100cc spinde en afsloeg. Tot twee keer toe. Het miezerde ook af en toe en dan schoot ik dus een paar keer gewoon rechtdoor. Die kerel van de baan zei dat dit vooral komt omdat ik mijn banden niet goed opwarm en dat mijn remtechniek nog veel verbetering nodig heeft. Letterlijk zei hij dat de manier waarop ik mijn banden opwarm de banden weer koud zijn door de wind voordat ik bij de volgende bocht ben. Dat moest veel aggresiever. Daarnaast remde ik niet hard genoeg.

Nadat hij dit gezegd hadf was ik ook gelijk 2 seconden sneller dus kan je na gaan hoe knudde het daarvoor ging (ook op de prokart). Uiteindelijk een tijd van 49,591 gereden. En dat was in de laatste ronde voordat het uiteindelijk keihard begon te regenen.

Overigens, de bocht die voor het clubgebouw langs gaat was afgezet. Mocht men zich verbazen over de geweldige rondetijd. :D

Ik vind het nog steeds een acceptabele tijd gezien het weinige vetrouwen wat ik vooral in het laatste stuk had en omdat er twee plasjes op de baan stonden en ik net 20 minuten voor het eerst in zo'n racekart rijdt.
Maar toegegeven, die rondetijd kan nog wel wat beter.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2005 4:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 07, 2005 5:46 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Genemuiden
Vet toch 100cc is inderdad echt andere koek maar wel cool
die chicane is niet moeilijk maar curb hoef je niet te pakken lig je in tokio
maar verder heb je het leuk gehad zie ik nu weet je wat voor koek 2 takt is heel andere koek dan 4 takt

_________________
Een echte man zorgt als ie karten kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.beneluxracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2005 4:29 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ja maar wel leuke koek. Dit is tenminste echt een uitdaging.

Ok maar nu is de vraag natuurlijk. Dit is 25 pk. Wel een oudere racer maar toch 25 pk. Een Honda 390 is maar 13 pk. Ik wil echt niet dat de kart die ik ga kopen eerder vergelijkbaar is met het prokartje dan met de 100cc. :D

Nee echt ik lijk wel een verwend kind misschien maar ik ben er wel eerlijk in. De prokart is gewoon wel leuk. Die snelheid van de 100c is echt wat ik wil. Dus is een Honda 390 dan nog wel genoeg?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2005 4:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 07, 2005 5:46 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Genemuiden
ja kijk het is wel andere koek 100cc zou ik als ik jou dan was in ieder geval niet nemen 6/10 uur reviseren al is dat neit duur en 150 heb ik een mooie gezien(zonder frame).
maar rotax max is dan toch wat ik zou doen is 50 uur revesatie die komen rond de zelfde prijs denk ik.
maar 390 is net weer sneller dan die prokart en ja ik ben met je eens 2 takt trekt lekker"goed
maar je moet gewoon is kijken op kartbaan eefde met race das mijn tip
maar alles van mij is niet altijd het beste:P

_________________
Een echte man zorgt als ie karten kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.beneluxracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2005 4:44 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ik zou mee gaan doen met de huurkart race van kartclub Twente he.
Ik ga nu de inschrijving versturen.

Ik denk dat ik voor oktober nog een keer terug ga naar Emmen voor de 100cc racer. Voor de rest ga ik in Oldenzaal trainen voor de huurkart race en op de (indoor)baan in Duiven. Indoorbaan is alleen nog maar omdat ik voor mijzelf een afspraak had gemaakt zo dicht mogelijk het ronderecord te benaderen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2005 4:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 07, 2005 5:46 pm
Berichten: 209
Woonplaats: Genemuiden
ok dan is goed ja zou ook meedoen als ik jou was in oldenzaal kun je dat ook proeven.
Je kunt dan ook 390 races zien veel suc6 voor het ronde record

Greetz Ronald

_________________
Een echte man zorgt als ie karten kan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.beneluxracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David