Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 221 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 8:21 pm 

Citaat:
nu wat mij wel is opgevallen dat de remblokjes echt heet worden, brokkelen zelfs beetje af.. wat ik mij herinner van vorige eigenaar dat het freeline vooras blokjes zijn van kart merk??

Jammer dat het nog steeds niet goed werkt.
Als de oppervlakte van de blokjes/voering kleiner is dan de originele worden ze ook warmer.
Ze worden in ieder geval te heet als ze afbrokkelen (remfading)
Is de remklauw die er op zit wel origineel?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 8:43 pm 

Afbeelding dit is het systeem toen kart nog niet gelakt was enz.. is niets aan veranderd en lijkt mij originele staat buiten de blokjes.. schijf ventilatie in het midden zit zo ook juist denk ik toch?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 9:55 pm 

Zo'n remsysteem zou onder Ollandse omstandigheden eigenlijk probleemloos moeten functioneren.
Ververs n ontlucht het systeem minimaal 1 keer per jaar met een hoogwaardige remvloeistof van de voorgeschreven soort, als het zo heet wordt iets vaker.
Bekijk ook de schijf zelf eens goed qua dikte, oppervlak, kleur, raakvlak, groeven, vervuiling, vettige aanslag, evt missende stukken of roest etc etc.
Vroeger toen ik op Zandvoort racete was ik er na 1 keer cursus al achter dat gewone blokken niet werkte. Ik had al het best aangeschreven materiaal uit de winkel (Ferrodo), er werden mij door doorgewinterde circuitrijders andere blokken aangeraden. Ik leverde dan een setje oude pads in en de oude backings werden gebruikt op hoogwaardige voering op te lijmen. Deze zgn Zandvoortblokken waren iets harder zodat ze minder verstoften en verglaasden aan het oppervlak, moest je eerst warmremmen voordat je remvermogen had, maar van aan puin trappen in een paar bochten of zelfs fading had ik geen problemen meer mee. Ik praat dan voor rally (iets zachter opgelijmde voeringen eind tachtiger en voor het racen begin negentiger jaren. Of dit nog steeds gedaan wordt weet ik niet, tegenwoordig is er zoveel rechtstreeks van de plank af te koop.
Wist je trouwens dat een geribbelde buis funest is voor een goede flow door een buis. Bij een poging om een als middenmotor geplaatst motorfietsmotorblok van m'n racewagen van meer en koelere lucht te voorzien kocht ik ribbelslang maar totdat ik overging op gladde buis die zelfs maar de helft van het oppervlak had was ik met ribbelbuis maar liefst tientallen pk's kwijt. Bovendien kan je intake voor de buis flink groter, de buis werkt dan als een soort venturi en de grotere intake compenseert voor het door de slang weggenomen frontaal rijwindoppervlak van de remschijf.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 8:10 am 

@ petrolhead, nieuwe remvloeistof zit er al in.

@ gianni2takt, voor wat ik er van kan vinden lijkt het een VEN 2000UP remsysteem.
Een goed setje remblokken moet dan wel te vinden zijn denk ik.
http://i31.photobucket.com/albums/c386/ ... 65ec5d.jpg
http://www.kartservice.nl/pdf/2000up.pdf
Wat me wel opvalt is dat ik bij jou geen ontluchtingsnippels bovenop zie. krijg je het systeem wel goed ontlucht?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 10:14 am 

hoort dat remsysteem niet bovenop de as ipv er onder ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 11:36 am 

Nee, heb ook een CRG gehad met dit systeem. En je kan hem enkel zo monteren dacht ik.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 4:16 pm 

Idd.. Hoort zo te zitten gaat niet anders. Nippels onderaan ontluchten gaat ook . ruud cox kon me al niet helpen , maar even zoeken erachter.. Probleem komt van de blokjes denk ik.. Kunnen grotere in lijkt mij

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 5:54 pm 

Je hebt de klauwen volgens mij op de kop. Ontluchten gaat zo niet. Je moet de ontluchting nippels op het hoogste punt van je rem klauw hebben.

Honda Cr125 Cross 6 bak (1990)
Tony kart Mitox
Vortex vr125 roterende inlaat 6 bak

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 6:15 pm 

Jawel alle lucht is eruit.. Er staan. Nog stoppen op (zie foto) waar ik langs ontluchte... Maar toch vreemd dat de nippels bij mij onder staan.. Toch eens fatsoenlijk bekihken maar ik dacht dat de klauwen toch niet anders konden stazn..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 6:45 pm 

Komen je remmen wel voldoende terug na het remmen, of blijven ze kleven? En de achteras heeft ook geen axiale speling ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 7:14 pm 

Citaat:
Jawel alle lucht is eruit.. Er staan. Nog stoppen op (zie foto) waar ik langs ontluchte... Maar toch vreemd dat de nippels bij mij onder staan.. Toch eens fatsoenlijk bekihken maar ik dacht dat de klauwen toch niet anders konden stazn..

Heb je voor en achter niet verwisseld als de nippels onder zitten?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 7:21 pm 

Nee alles komt vrij en heb alles gemonteerd zoals het stond..geen speling lagers zijn nieuw. En erop gelet of het niet anders ging maar ik moet het eens opnieuw bekijken want is idd vreemd dat de nippels onderstaan.maar alle lucht is er nu ook wel uit via de stoppen waar normaal nippels zitten.. En de blokjes vertrouw ik ook niet..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 9:10 pm 

http://www.kartservice.nl/2000up-and-parts.html
Heb je zo'n systeem ?

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C

Afbeelding
Facebook.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 9:15 pm 

Ik heb het topic nog eens doorgebladerd.
Oorspronkelijk ontwerp of niet, eigenlijk is het bij nader inzien thermisch best een hoog belaste constructie zo.
Een vrij klein schijfje omhuld door 2 flinke remtangen om dmv een dubbel remoppervlak maar zo veel mogelijk remvermogen te genereren zonder dat deze de warmte makkelijk aan de omgevingslucht kan afstaan, daarbij een vrij vermogende vermogende motor en dus kinetische energie.
Indien nw en optimaal dan kan het misschien nog aardig werken maar bijv bij slijtage aan de schijf kan deze steeds minder warmte-energie bufferen.
Niet voor niets wordt in de link bij de homologatie gesproken over de schijfdikte. Is die bij de schijf aan jouw kart op de dunste plekken boven de 11,5 mm?
Overigens geef je al aan dat je schijf verkleurt van de hitte en als de remmen niet slepen dan betekent dit dat de schijf bij normaal gebruik op de baan qua op te nemen energie over z'n max zit. Natuurlijk kan dit een aantal ronden duren, ook de spullen eromheen zoals bijv de as kunnen een tijdje vermogen opnemen totdat die ook warm worden een dat lastiger wordt. Het soort remblokken is dan heel belangrijk want het materiaal bepaalt niet alleen de frictie maar ook de isolatie of het geleiden van de warmte richting de remtang die die warmte buitenom weer aan de lucht kan afstaan. Zo zal een blok wat veel koper of liever sinterbrons bevat veel warmte kunnen doorgeven terwijl die warmte bij blokken met een isolerend frictiemateriaal of vulmiddel dit veel minder doen.
Om nu een betere warmteopname en afvoer van de remdelen te garanderen zou je kunnen kijken of je op de as een extra schijf kunt plaatsen en de 2e klauw daar naartoe te verplaatsen. Je houd dan exact hetzelfde frictieoppervlak en pedaalkracht maar er wordt per schijf maar de helft van de energie ingepompt en dat zal ie waarschijnlijk rondje na rondje kunnen volhouden zonder fading of vapour lock.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 9:22 pm 

Kan je de stoppen en de nippels niet gewoon wisselen?
Anders idd. de klauwen van plaats verwisselen zoals al voorgesteld werd.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 221 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende