Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 221 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 8:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
nu wat mij wel is opgevallen dat de remblokjes echt heet worden, brokkelen zelfs beetje af.. wat ik mij herinner van vorige eigenaar dat het freeline vooras blokjes zijn van kart merk??


Jammer dat het nog steeds niet goed werkt.
Als de oppervlakte van de blokjes/voering kleiner is dan de originele worden ze ook warmer.
Ze worden in ieder geval te heet als ze afbrokkelen (remfading)
Is de remklauw die er op zit wel origineel?

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 8:43 pm 

Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm
Berichten: 224
Afbeelding dit is het systeem toen kart nog niet gelakt was enz.. is niets aan veranderd en lijkt mij originele staat buiten de blokjes.. schijf ventilatie in het midden zit zo ook juist denk ik toch?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 9:55 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Zo'n remsysteem zou onder Ollandse omstandigheden eigenlijk probleemloos moeten functioneren.
Ververs n ontlucht het systeem minimaal 1 keer per jaar met een hoogwaardige remvloeistof van de voorgeschreven soort, als het zo heet wordt iets vaker.
Bekijk ook de schijf zelf eens goed qua dikte, oppervlak, kleur, raakvlak, groeven, vervuiling, vettige aanslag, evt missende stukken of roest etc etc.
Vroeger toen ik op Zandvoort racete was ik er na 1 keer cursus al achter dat gewone blokken niet werkte. Ik had al het best aangeschreven materiaal uit de winkel (Ferrodo), er werden mij door doorgewinterde circuitrijders andere blokken aangeraden. Ik leverde dan een setje oude pads in en de oude backings werden gebruikt op hoogwaardige voering op te lijmen. Deze zgn Zandvoortblokken waren iets harder zodat ze minder verstoften en verglaasden aan het oppervlak, moest je eerst warmremmen voordat je remvermogen had, maar van aan puin trappen in een paar bochten of zelfs fading had ik geen problemen meer mee. Ik praat dan voor rally (iets zachter opgelijmde voeringen eind tachtiger en voor het racen begin negentiger jaren. Of dit nog steeds gedaan wordt weet ik niet, tegenwoordig is er zoveel rechtstreeks van de plank af te koop.
Wist je trouwens dat een geribbelde buis funest is voor een goede flow door een buis. Bij een poging om een als middenmotor geplaatst motorfietsmotorblok van m'n racewagen van meer en koelere lucht te voorzien kocht ik ribbelslang maar totdat ik overging op gladde buis die zelfs maar de helft van het oppervlak had was ik met ribbelbuis maar liefst tientallen pk's kwijt. Bovendien kan je intake voor de buis flink groter, de buis werkt dan als een soort venturi en de grotere intake compenseert voor het door de slang weggenomen frontaal rijwindoppervlak van de remschijf.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 8:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
@ petrolhead, nieuwe remvloeistof zit er al in.

@ gianni2takt, voor wat ik er van kan vinden lijkt het een VEN 2000UP remsysteem.
Een goed setje remblokken moet dan wel te vinden zijn denk ik.
http://i31.photobucket.com/albums/c386/ ... 65ec5d.jpg
http://www.kartservice.nl/pdf/2000up.pdf
Wat me wel opvalt is dat ik bij jou geen ontluchtingsnippels bovenop zie. krijg je het systeem wel goed ontlucht?

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 10:14 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hoort dat remsysteem niet bovenop de as ipv er onder ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 11:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Nee, heb ook een CRG gehad met dit systeem. En je kan hem enkel zo monteren dacht ik.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 4:16 pm 

Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm
Berichten: 224
Idd.. Hoort zo te zitten gaat niet anders. Nippels onderaan ontluchten gaat ook . ruud cox kon me al niet helpen , maar even zoeken erachter.. Probleem komt van de blokjes denk ik.. Kunnen grotere in lijkt mij


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 5:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 31, 2009 7:32 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Deil
Je hebt de klauwen volgens mij op de kop. Ontluchten gaat zo niet. Je moet de ontluchting nippels op het hoogste punt van je rem klauw hebben.

_________________
Topkart Viper
125cc Vortex / Ibea L2
Tony kart Rekord
Honda Cr125 Cross 6 bak (1990)
Tony kart Mitox
Vortex vr125 roterende inlaat 6 bak


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 6:15 pm 

Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm
Berichten: 224
Jawel alle lucht is eruit.. Er staan. Nog stoppen op (zie foto) waar ik langs ontluchte... Maar toch vreemd dat de nippels bij mij onder staan.. Toch eens fatsoenlijk bekihken maar ik dacht dat de klauwen toch niet anders konden stazn..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 6:45 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Komen je remmen wel voldoende terug na het remmen, of blijven ze kleven? En de achteras heeft ook geen axiale speling ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 7:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Citaat:
Jawel alle lucht is eruit.. Er staan. Nog stoppen op (zie foto) waar ik langs ontluchte... Maar toch vreemd dat de nippels bij mij onder staan.. Toch eens fatsoenlijk bekihken maar ik dacht dat de klauwen toch niet anders konden stazn..

Heb je voor en achter niet verwisseld als de nippels onder zitten?

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 7:21 pm 

Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm
Berichten: 224
Nee alles komt vrij en heb alles gemonteerd zoals het stond..geen speling lagers zijn nieuw. En erop gelet of het niet anders ging maar ik moet het eens opnieuw bekijken want is idd vreemd dat de nippels onderstaan.maar alle lucht is er nu ook wel uit via de stoppen waar normaal nippels zitten.. En de blokjes vertrouw ik ook niet..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 9:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
http://www.kartservice.nl/2000up-and-parts.html
Heb je zo'n systeem ?

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 9:15 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Ik heb het topic nog eens doorgebladerd.
Oorspronkelijk ontwerp of niet, eigenlijk is het bij nader inzien thermisch best een hoog belaste constructie zo.
Een vrij klein schijfje omhuld door 2 flinke remtangen om dmv een dubbel remoppervlak maar zo veel mogelijk remvermogen te genereren zonder dat deze de warmte makkelijk aan de omgevingslucht kan afstaan, daarbij een vrij vermogende vermogende motor en dus kinetische energie.
Indien nw en optimaal dan kan het misschien nog aardig werken maar bijv bij slijtage aan de schijf kan deze steeds minder warmte-energie bufferen.
Niet voor niets wordt in de link bij de homologatie gesproken over de schijfdikte. Is die bij de schijf aan jouw kart op de dunste plekken boven de 11,5 mm?
Overigens geef je al aan dat je schijf verkleurt van de hitte en als de remmen niet slepen dan betekent dit dat de schijf bij normaal gebruik op de baan qua op te nemen energie over z'n max zit. Natuurlijk kan dit een aantal ronden duren, ook de spullen eromheen zoals bijv de as kunnen een tijdje vermogen opnemen totdat die ook warm worden een dat lastiger wordt. Het soort remblokken is dan heel belangrijk want het materiaal bepaalt niet alleen de frictie maar ook de isolatie of het geleiden van de warmte richting de remtang die die warmte buitenom weer aan de lucht kan afstaan. Zo zal een blok wat veel koper of liever sinterbrons bevat veel warmte kunnen doorgeven terwijl die warmte bij blokken met een isolerend frictiemateriaal of vulmiddel dit veel minder doen.
Om nu een betere warmteopname en afvoer van de remdelen te garanderen zou je kunnen kijken of je op de as een extra schijf kunt plaatsen en de 2e klauw daar naartoe te verplaatsen. Je houd dan exact hetzelfde frictieoppervlak en pedaalkracht maar er wordt per schijf maar de helft van de energie ingepompt en dat zal ie waarschijnlijk rondje na rondje kunnen volhouden zonder fading of vapour lock.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: crg heron plus
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 9:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Kan je de stoppen en de nippels niet gewoon wisselen?
Anders idd. de klauwen van plaats verwisselen zoals al voorgesteld werd.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 221 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David