Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Tips voor beginnende karters https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=535 |
Pagina 12 van 22 |
Auteur: | Vitalogy [ vr aug 12, 2005 8:18 pm ] |
Berichttitel: | |
En F1 starts zijn met een dergelijke kart alleen mogelijk als er een koppeling op zit? Hoe druk je die dan in? |
Auteur: | jvd [ vr aug 12, 2005 8:29 pm ] |
Berichttitel: | |
je trapt de koppeling ook niet in karts hebben een slipkoppeling, bij meer toeren vliegt het segment naar buiten tegen het huis aan zodat het tandwiel word aangedreven de enige kart waar een 'normale koppeling' op zit zijn de schakelkarts echter deze worden bedient doormiddel van een hendel achter het stuur |
Auteur: | David [ vr aug 12, 2005 8:31 pm ] |
Berichttitel: | |
De karts zonder versnellingen hebben een automatische koppeling, die druk je niet in, werkt hetzelfde als bij een brommer, gasgeven en wegrijden. Overigens maken (in ieder geval bij de tweetaktklasses) alleen de schakelkarts een staande (F1) start. Om de koppeling te ontzien (die eigenlijk niet gemaakt is voor staande starts) worden in de andere klasses vliegende starts gedaan. |
Auteur: | Vitalogy [ vr aug 12, 2005 8:41 pm ] |
Berichttitel: | |
Interessante info Voor mij is iig een vereiste dat ik zelf makkelijk de kart kan starten. Het liefst natuurlijk met een knop op het stuur. |
Auteur: | jvd [ vr aug 12, 2005 8:43 pm ] |
Berichttitel: | |
een honda 390 is heel makkelijk te starten hoor effe choke openzetten, contact op aan zetten, 2-3 keer trekken en hij loopt en door de koppeling blijft hij gewoon lopen |
Auteur: | RJ [ vr aug 12, 2005 8:49 pm ] |
Berichttitel: | |
JVD... je moet ff je 390 nakijken dan. Als ie niet lang heeft stil gestaan moet ie toch wel zonder choke of met een heel klein beetje in 1 keer starten ![]() Nog makkelijke zijn de TAG karts 125cc 2takt, ontworpen om langer met zuigers enz te doen en ELECTRISCH met een knop op het stuur gestart! |
Auteur: | jvd [ vr aug 12, 2005 9:06 pm ] |
Berichttitel: | |
nou als mijn motor koud is en hij heeft een week stil gestaan krijg ik hem niet in 1 keer aan wanneer hij warm is wel |
Auteur: | Vitalogy [ vr aug 12, 2005 9:19 pm ] |
Berichttitel: | |
Hoe werkt dat eigenlijk bij een pro-kart, aangezien die 2 motoren heeft. Moet je daar twee keer trekken? Zo'n World Formula motor heeft ook een starter erop zitten. Dat is toch best wel een goed concept. |
Auteur: | Vitalogy [ vr aug 12, 2005 10:48 pm ] |
Berichttitel: | |
Wat is er eigenlijk op tegen om ipv met een Honda 390 direct met een Biland te beginnen? ![]() Edit: http://groups.google.com/group/alt.autos.karting Ik lees in alt.autos.karting bijv. dat iemand zegt dat het lastig is om te leren netjes te rijden als je met te veel pks begint. Dat zou dan een argument kunnen zijn. |
Auteur: | Paulo27 [ vr aug 12, 2005 11:12 pm ] |
Berichttitel: | |
Bullshit...... Je kan met een Ferrari ook gewoon 100 km/h op de snelweg rijden of niet ???? Uiteraard moet je in het begin niet te hard gaan want anders vlieg je overal uit de bocht, maar dat is niet vreemd want dat gaat met een gewone auto net zo. De kunst is om gewoon rustig aan te beginnen en dan doordat je meer ervaring krijgt (lees: later remmen, beter sturen in de bochten) dan kan je steeds een beetje harder gaan. Laat het duidelijk zijn dat alle hangt of staat met de geweldadigheid van je rechter voet..... Suc6 |
Auteur: | David [ za aug 13, 2005 7:50 am ] |
Berichttitel: | |
Dat klopt inderdaad. Een goed voorbeeld is onze enige echte Fart, die rijdt nog maar een kort maar stapte meteen op een rappe schakelkart, en rijdt toch steeds hele mooie rondetijden. Lijkt me dat ie dus best netjes heeft leren rijden. Nadeel van een Biland: prijs en onderhoudskosten zijn hoger dan een Honda 390. Voordeel: gaat harder, en natuurlijk elektrisch gestart. |
Auteur: | Vitalogy [ za aug 13, 2005 9:19 am ] |
Berichttitel: | |
Op wat voor een manier merk je dat in die onderhoudskosten. Ik lees ergens dat een Biland 100 uren kan lopen voor zijn servicebeurt (of moet ik dan reviseren zeggen). Honderd uur zal wel een behoorlijke overdrijving zijn. Maar dan nog, laten we zeggen 50 uur. Daar kan je toch een behoorlijke tijd op rijden voordat er wat onderhoud bij komt kijken. Of is er ook nog op een andere manier veel onderhoud? Edit: Hm dat van Fart is niet goed vergelijkbaar lees ik net. Fart schreef: Ja ik ben bang van wel!!
Maar ik heb in het verleden wel aan wegraces en enduros gedaan ,dus ik ben niet meer helemaal nat achter de oren! Groeten Fart |
Auteur: | Vitalogy [ za aug 13, 2005 9:30 am ] |
Berichttitel: | |
Nog een vraag. Heeft er iemand wel eens getest met dmv GPS de rondetijden en snelheid meten. |
Auteur: | lammie [ za aug 13, 2005 10:21 am ] |
Berichttitel: | |
David schreef: De karts zonder versnellingen hebben een automatische koppeling, die druk je niet in, werkt hetzelfde als bij een brommer, gasgeven en wegrijden.
Overigens maken (in ieder geval bij de tweetaktklasses) alleen de schakelkarts een staande (F1) start. Om de koppeling te ontzien (die eigenlijk niet gemaakt is voor staande starts) worden in de andere klasses vliegende starts gedaan. ![]() ![]() |
Auteur: | Paulo27 [ za aug 13, 2005 11:58 am ] |
Berichttitel: | |
Vitalogy.... Dat is toch niet nodig als je op je stuur een Alfano of AIM cockpit hebt zitten.......???? Daar staan je tijden, aantal ronden, toerental, temp en bij sommige ook nog je snelheid. Suc6 |
Pagina 12 van 22 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |