Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2005 8:18 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
En F1 starts zijn met een dergelijke kart alleen mogelijk als er een koppeling op zit? Hoe druk je die dan in?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2005 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
je trapt de koppeling ook niet in

karts hebben een slipkoppeling, bij meer toeren vliegt het segment naar buiten tegen het huis aan zodat het tandwiel word aangedreven

de enige kart waar een 'normale koppeling' op zit zijn de schakelkarts

echter deze worden bedient doormiddel van een hendel achter het stuur

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2005 8:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De karts zonder versnellingen hebben een automatische koppeling, die druk je niet in, werkt hetzelfde als bij een brommer, gasgeven en wegrijden.
Overigens maken (in ieder geval bij de tweetaktklasses) alleen de schakelkarts een staande (F1) start. Om de koppeling te ontzien (die eigenlijk niet gemaakt is voor staande starts) worden in de andere klasses vliegende starts gedaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2005 8:41 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Interessante info
Voor mij is iig een vereiste dat ik zelf makkelijk de kart kan starten. Het liefst natuurlijk met een knop op het stuur.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2005 8:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
een honda 390 is heel makkelijk te starten hoor

effe choke openzetten, contact op aan zetten, 2-3 keer trekken en hij loopt

en door de koppeling blijft hij gewoon lopen

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2005 8:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
JVD... je moet ff je 390 nakijken dan. Als ie niet lang heeft stil gestaan moet ie toch wel zonder choke of met een heel klein beetje in 1 keer starten :-)

Nog makkelijke zijn de TAG karts 125cc 2takt, ontworpen om langer met zuigers enz te doen en ELECTRISCH met een knop op het stuur gestart!

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2005 9:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
nou als mijn motor koud is en hij heeft een week stil gestaan
krijg ik hem niet in 1 keer aan

wanneer hij warm is wel

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2005 9:19 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Hoe werkt dat eigenlijk bij een pro-kart, aangezien die 2 motoren heeft.
Moet je daar twee keer trekken?

Zo'n World Formula motor heeft ook een starter erop zitten. Dat is toch best wel een goed concept.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2005 10:48 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Wat is er eigenlijk op tegen om ipv met een Honda 390 direct met een Biland te beginnen? :twisted:


Edit:
http://groups.google.com/group/alt.autos.karting
Ik lees in alt.autos.karting bijv. dat iemand zegt dat het lastig is om te leren netjes te rijden als je met te veel pks begint. Dat zou dan een argument kunnen zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 12, 2005 11:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Bullshit......

Je kan met een Ferrari ook gewoon 100 km/h op de snelweg rijden of niet ????

Uiteraard moet je in het begin niet te hard gaan want anders vlieg je overal
uit de bocht, maar dat is niet vreemd want dat gaat met een gewone auto net zo.
De kunst is om gewoon rustig aan te beginnen en dan doordat je meer
ervaring krijgt (lees: later remmen, beter sturen in de bochten) dan kan
je steeds een beetje harder gaan.
Laat het duidelijk zijn dat alle hangt of staat met de geweldadigheid van je
rechter voet.....

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2005 7:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat klopt inderdaad. Een goed voorbeeld is onze enige echte Fart, die rijdt nog maar een kort maar stapte meteen op een rappe schakelkart, en rijdt toch steeds hele mooie rondetijden. Lijkt me dat ie dus best netjes heeft leren rijden.
Nadeel van een Biland: prijs en onderhoudskosten zijn hoger dan een Honda 390.
Voordeel: gaat harder, en natuurlijk elektrisch gestart.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2005 9:19 am 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Op wat voor een manier merk je dat in die onderhoudskosten.
Ik lees ergens dat een Biland 100 uren kan lopen voor zijn servicebeurt (of moet ik dan reviseren zeggen).

Honderd uur zal wel een behoorlijke overdrijving zijn. Maar dan nog, laten we zeggen 50 uur. Daar kan je toch een behoorlijke tijd op rijden voordat er wat onderhoud bij komt kijken.

Of is er ook nog op een andere manier veel onderhoud?


Edit:
Hm dat van Fart is niet goed vergelijkbaar lees ik net.

Fart schreef:
Ja ik ben bang van wel!!

Maar ik heb in het verleden wel aan wegraces en enduros gedaan ,dus ik ben niet meer helemaal nat achter de oren!

Groeten Fart


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2005 9:30 am 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Nog een vraag. Heeft er iemand wel eens getest met dmv GPS de rondetijden en snelheid meten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2005 10:21 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am
Berichten: 252
Woonplaats: Uden
David schreef:
De karts zonder versnellingen hebben een automatische koppeling, die druk je niet in, werkt hetzelfde als bij een brommer, gasgeven en wegrijden.
Overigens maken (in ieder geval bij de tweetaktklasses) alleen de schakelkarts een staande (F1) start. Om de koppeling te ontzien (die eigenlijk niet gemaakt is voor staande starts) worden in de andere klasses vliegende starts gedaan.



:oops: Dat wist ik niet!! Hoppa!! weer wat geleerd. Thanks David!! :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2005 11:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Vitalogy....

Dat is toch niet nodig als je op je stuur een Alfano of AIM cockpit
hebt zitten.......????

Daar staan je tijden, aantal ronden, toerental, temp en bij sommige ook
nog je snelheid.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 22  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David