Auteur |
Bericht |
bronger
|
Geplaatst: di apr 24, 2012 9:01 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
mijn ex 100cc draaide 18500 rpm, en rotax max is niet echt aan te raden voor 1000euro. dan moet hij wel in hele slechte staat zijn.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
timskart
|
Geplaatst: di apr 24, 2012 9:10 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 18, 2009 12:40 am Berichten: 114
|
bedenk wel goed waar je altijd wil rijden ! en bij 2t of er een millieudemper opzit anders mag je nergens rijden of je moet nog es €100 neertellen voor een extra demper. met een 2t en zeker de luchtgekoelde ben je alleen welkom in berghem / eindhoven / emmen /genk etc. op kleinere banen zoals eefde - oldenzaal is vaak alleen 4t welkom, een rotax is vaak wel weer overal geschikt muv kleinere banen. informeer goed waar je wilt rijden , zeker als je afhankelijk bent van vervoer, wat rijden de maten, anders ben jij diegene die steeds t licht uit moet doen op de baan das ook nie prettig, en ga dan es kijken wat en welke prijzen er zoal op je afkomen.
_________________ who take a change. dirt racing is handle the power on the dirt.
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: di apr 24, 2012 9:19 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Voor mezelf zou ik een 125 zoeken, goedkoper in onderhoud (zuiniger blijkbaar?) en een k25 is niet zo gek duur... Als je kan/wilt schakelen kan je ook een cross zoeken die passen ook in je budget en zitten qua onderhoud tussen k25 en 100cc in geloof ik, maar dit is misschien niet aan te raden voor een nieuwe rijder
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
HondaGXFanaat
|
Geplaatst: di apr 24, 2012 10:20 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am Berichten: 54 Woonplaats: Den Bosch
|
Beste Van Rees, Een 125cc en 100cc 2 takt is erg duur om te onderhouden en zijn als je nog maar net begint met karten veel te snel. Een 100cc gaat 160 km/h en een 125cc iets harder. Een 4 takt is onderhoudsarm en heb je veel meer rijplezier van. Ikzelf heb sinds 1 1/2 jaar een kart en heb er dit weekend eentje bijgekocht. Ik ben begonnen met karten toen ik 4 was met karten en deed dat regelmatig sinds dien indoor in mijdrecht, delft, amsterdam noem maar op. Ik had daardoor al wat ervaring. Ik ben begonnen met een 11pk prokart 4 takt Honda en is erg betrouwbaar maar ook tamelijk rap. Ik heb met de gps gemeten 103 km/h. Deze kan je tweedehands in goede staat kopen voor 450€-600€. Ga voor een 4 takt, heb je veel meer plezier van. Ik ben 16 en daarom is het moelijk om nu al die omderhoudskosten te betalen van een 100cc of andere 2 takter. Welkom op het forum trouwens!
_________________ Met rokende banden verblind je je achterliggers. 'Kombikart Prokart 2x Honda GX160' 'Mach1kart Honda GX340' 'MSKart YZ125'
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: wo apr 25, 2012 6:29 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
HondaGXFanaat schreef: Beste Van Rees, Een 125cc en 100cc 2 takt is erg duur om te onderhouden en zijn als je nog maar net begint met karten veel te snel. Een 100cc gaat 160 km/h en een 125cc iets harder. Een 4 takt is onderhoudsarm en heb je veel meer rijplezier van. Ikzelf heb sinds 1 1/2 jaar een kart en heb er dit weekend eentje bijgekocht. Ik ben begonnen met karten toen ik 4 was met karten en deed dat regelmatig sinds dien indoor in mijdrecht, delft, amsterdam noem maar op. Ik had daardoor al wat ervaring. Ik ben begonnen met een 11pk prokart 4 takt Honda en is erg betrouwbaar maar ook tamelijk rap. Ik heb met de gps gemeten 103 km/h. Deze kan je tweedehands in goede staat kopen voor 450€-600€. Ga voor een 4 takt, heb je veel meer plezier van. Ik ben 16 en daarom is het moelijk om nu al die omderhoudskosten te betalen van een 100cc of andere 2 takter. Welkom op het forum trouwens! 160 met een 100cc vind ik zeer overdreven ik heb met mijn icc op Zandvoort gereden en topsnelheid was 165 er waren er die reden 175 maar dan houd het echt op!!!!!!!!!! En 2-takt erg duur ligt eraan rijd je veel zijn de kosten hoog doe je normaal is het gewoon te betalen. Onderhoud valt ook wel mee hoor!!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr apr 27, 2012 1:09 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Een 100cc gaat 160 km/h en een 125cc iets harder. En die die snelheden kun jij halen op Nederlandse kartbanen?
|
|
Omhoog |
|
|
Quinie-97
|
Geplaatst: vr apr 27, 2012 1:20 pm |
|
Geregistreerd: di feb 14, 2012 10:56 pm Berichten: 469
|
nooit dat je dat kunt halen op nederlandse circuits (met een rotax dan ) . 140 à 130 is volgens mij de topsnelheid van een max (maar die haal je in nl volgens mij nergens )
_________________ 'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.' 'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn' Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: vr apr 27, 2012 2:37 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
ik red net 136 km/h op Genk dan heb ik al t idee dak dood ga. zou gewoon voor een automaatje gaan. ( rotax bijvoorbeeld).
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
HondaGXFanaat
|
Geplaatst: ma apr 30, 2012 9:08 am |
|
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am Berichten: 54 Woonplaats: Den Bosch
|
4 takt voor altijd! Lekker betrouwbaar en weinig kosten. Een Biland SA250 is lekker rap of een andere VT250 is veel lekkerder dan een automaat of schakel 2takt naar mijm mening. Tenslotte heeft een 4takt veel meer koppel en hij trekt ook veel meer in bochten (en dan heb ik het natuurlijk niet over 200cc tjes 4takt)
_________________ Met rokende banden verblind je je achterliggers. 'Kombikart Prokart 2x Honda GX160' 'Mach1kart Honda GX340' 'MSKart YZ125'
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma apr 30, 2012 9:11 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Leuke aan Max is wel dat er altijd "concurrenten" op de baan zijn. Kun je van een VT niet altijd zeggen.
|
|
Omhoog |
|
|
HondaGXFanaat
|
Geplaatst: ma apr 30, 2012 9:58 am |
|
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am Berichten: 54 Woonplaats: Den Bosch
|
Ja klopt. De vt's maken korte metten van de rotaxs.
_________________ Met rokende banden verblind je je achterliggers. 'Kombikart Prokart 2x Honda GX160' 'Mach1kart Honda GX340' 'MSKart YZ125'
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma apr 30, 2012 11:52 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Wankels ook, ICC's ook, een KF2 ook, ect.
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: ma apr 30, 2012 12:48 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Een Carrera GT maakt ook korte metten met een VW Kever . Beetje appels met peren vergelijken
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
flor
|
Geplaatst: ma apr 30, 2012 1:26 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
zoveel meer zuipt een 100cc toch niet? m'n 125 schakel of leopard zuipt evenveel. Carbu afstellen valt op zich wel mee hoor en om de 2-3u banden?
Als dit voor de fun is kan een 100cc blokje best wel mee vallen qua onderhoud. Stel het rijk genoeg af.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di mei 01, 2012 8:43 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Denk dat het punt wel duidelijk is. En de nieuwprijs van een Max is ook niet te vergelijken met die van een VT250
|
|
Omhoog |
|
|