Auteur |
Bericht |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 5:03 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
radiateur gewoon afvullen, motor een slinger op de bok geven zodat t water rondgepompt word en dan weer afvullen. Verder de boel een beetje schoon hebben, ketting invetten, kijken of de rem nog hard is en of je nog voering op je blokken hebt.
Ik weet niet of je remmen met vulplaatjes hebt of zelfstellende maar als je ze met vulplaatjes hebt moet je ook even kijken of je blokken niet te ver van je schijven af staan.
Kettingwielen zie je snel genoeg, als je tanden zeg maar "krom" staan. Dus als ze niet meer netjes in een punt lopen zeg maar. Of als de tanden scherp zijn aan de bovenkant.
Ook zou je eventueel even kunnen kijken of je sporing en camber nog een beetje redelijk staan, anders heb je een apart sturend kartje.
Lijstjes zijn er wel volgens mij, maar heb ik zo niet bij de hand helaas.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 5:06 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Oja: doe even een "spanner check" voordat je gaat rijden. Dus even controleren of alles wel vast zit.
Loslopende wielen/lagers, zelfstellende spoorstangen en dergelijke dingen wil je niet hebben!
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 7:38 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
Dank je marlon,
Bovenstaand vanavond allemaal nagekeken en lijkt allemaal goed te zijn.
Heeft iemand enig idee van wat voor bouwjaar de motor is? het enige nummer wat er volgens mij opstaat is VM108, heb op internet lopen zoeken maar kan zo niks vinden over dit "type"
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 7:49 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
Er zitten trouwens vega sl6 banden onder die vrijwel nieuw zijn volgens mij, deze zijn toch prima?
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 8:07 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
geef jan kramer even een belletje. die is importeur van vm .
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma mei 23, 2011 8:35 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als ze niet te oud zijn zullen ze het wel doen
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di mei 24, 2011 8:28 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
merkt die vanzelf als hij als een gek schuift zijn ze op.. of uitgedroogd. maar voor onderdelen van VM kun je ook bij Jan Kramer terecht in Heesh(Oss). maar als je een fris blok hebt lopen die dingen best wel lekkr.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: di mei 24, 2011 8:37 am |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
Zag jan kramer zondag in emmen, wat een spullen zeg.. Op zijn de banden volgens mij nog niet en mochten ze uitgedroogd zijn zat ik zelf te denken om ze in te smeren met bandensmeermiddel (tyresoftener) of werkt dat niet? Ik ga eerst maar eens een keertje op mijn gemak rijden in oss (volgende week woensdag ofzo) en dan zie ik het wel, zoals het nu lijkt en na alles wat ik hier in een dag al gehoord heb lijkt de kart wel redelijk voor elkaar te zijn. Heb hem even laten lopen, er was maar een klein zetje voor nodig dus hij doet het iig. Tot zover allemaal bedankt voor de info!!
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di mei 24, 2011 1:06 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Ik zou eerder doorrijden naar Eindhoven, is het vaak een stuk rustiger. zeker als je hem eerst wilt uitproberen. verder jebandjes goed op druk houden. +- 0.6 bar hangt beetje af welk type band. en naar het rechte stuk rem je schakel je terug zodat hij in toeren jankt en dan gas. zo houd je hem op toeren. dit is een beetje spelendewijs uitproberen. en een RIB PROTECTOR is eht aan te raden!!. zonder doet namelijk bij mij al aantal weken enorm pijn.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: di mei 24, 2011 8:56 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
Hallo Zo op de foto te zien is het een MS RC 23 met een oude VM icc ,blokje van ongeveer 2000/2002 Heb er zelf 2 gehad en als je ze goed voor elkaar hebt lopen ze rg goed vooral onderin zijn ze beresterk al komen ze bovenin tekort op de huidige icc blokken. Als je info zoekt voor onderdelen van je blok en kart moet je Jan Cramer vragen die weet er alles van en kan onderdelen regelen voor je succes ermee
_________________ MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 7:10 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Citaat: vooral onderin zijn ze beresterk al komen ze bovenin tekort op de huidige icc blokken. dit zijn dan de oude types ik heb een vm blok dat een k9c prima bijhoud of t kan zijn dat mijn blok niet helemaal fabrieks standaard is.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
gvdbrink
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 11:02 am |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
Heb even contact gehad met jan kramer en het blokje zou idd van 2002/2003 moeten zijn, volgens hem is het een prima blokje...
Alles wat ik nu tekort kom qua vermogen tov de huidige blokken is misschien alleen maar in mijn voordeel, eerst maar eens leren rijden/sturen op zo'n apparaat en als ik (denk dat ik) alles eruit haal zie ik wel weer verder..
Als het weer het toelaat ga ik hem volgende week woensdag eens even proberen op berghem, lijkt me 's woensdags niet de meest drukke dag iig.
Heeft iemand nog een idee wat een must is om aan reserve onderelen bij je te hebben?
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 12:28 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
imbus setje!!. dopsleutel set. zo'n benzine vul appaaraatje ( benzine overhevelen in de tank of n trechter). een zeiltje is verplicht. banden op spanning en een bandenspanningsmeter is wel handig. spanbandje om je kart te starten. verder gewoon wat basis gereedschap. steeksleutels ook wel handig. busje remreininger en wd40.
en verder een hele lading PLEZIER EN FUN!!.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Spasta
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 12:33 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Vergeet zeker de kettingspray niet. Verder kan je natuurlijk reserveonderdelen meenemen zoals ketting, tandwielen, kabels, borgmoertjes, ...
|
|
Omhoog |
|
|
jeroenslb
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 2:40 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Avond van te voren keer oliepeil controleren, ketting spanning, of de banden goed vast zitten Gewoon keer goed nalopen zodat je bij de baan komt eigenlijk meteen kunt gaan rijden... Verder gewoon wat reserve spul mee... maar meeste dingen kun je vaak op de kartbaan ook nog wel kopen. En anders gewoon je buurman op de kartbaan ff vragen
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly...
|
|
Omhoog |
|
|