Auteur |
Bericht |
JorritRallye
|
Geplaatst: ma apr 04, 2011 5:07 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 4:37 pm Berichten: 71
|
Niemand heeft me de info gegeven over meer dan 32 mm. Dit was gewoon een aanname. Gezien de reacties is dus 32 mm het maximale. Mag ik aannemen dat de diameter van invloed is op de stijfheid van de kart? En wat is de rede dat je zomers met een ander chasis zou willen rijden?
_________________ Crg Road-rebel met Rotax max senior http://img109.imageshack.us/img109/343/hbcf.jpghttp://www.dutchpowertrading.nl/ Alles voor de autosport. Ook assortiment voor de kartsport op gebied van kleding en veiligheid.
|
|
Omhoog |
|
|
Maarten 7
|
Geplaatst: ma apr 04, 2011 5:12 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 05, 2008 4:08 pm Berichten: 211
|
Wedstrijduitslagen zeggen mij persoonlijk maar weinig. Er zit ook verschil in coureurs en het ene team heeft het beter voor elkaar dan het ander. Dus daar zou ik me niet blind op staren. Zeker niet als je pas (recreatief) gaat beginnen met karten.Daarnaast wat velen vergeten: niet alle buis is van hetzelfde materiaal! Zo bestaat er vaak ook verschil in legering tussen de chassis waarmee een fabrieksteam rijdt en de chassis voor verkoop. Ook zie je dat er verschil zit in circuits, op het ene circuit kan een chassis snel zijn en op een ander circuit weer iets minder goed uit de verf komen. Als een merk chassis altijd slecht presteerd in een wedstrijd dan zal het inderdaad minder snel zijn. Overigens zag ik dat Birel er in de DD2 klasse niet bij zat vooraan. Neemt niet weg dat Birel gewoon goede chassis zijn.
Edit: zie net de laatste post van Jorrit: in de zomer is het (over het algemeen) warmer dan in de winter, ook de asfalttemperatuur is dan hoger wat meer grip geeft (komt ook meer rubber op de baan). Veel merken maken dan gebruik van een kleinere diameter buis. Dat is lang niet altijd het geval, TopKart heeft bijv. 2 senioren chassis: Flash met een combinatie van 31 en 32mm buis en Speedy met 32mm buis. Deze chassis worden op alle circuits en bij alle temperaturen gebruikt. Ik heb beide chassis en het enige dat ik bijv. bij de Speedy hoef te doen is bij lage temperaturen een andere achteras erin.
Laatst bijgewerkt door Maarten 7 op ma apr 04, 2011 5:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma apr 04, 2011 5:12 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Je hebt over het algemeen 2 verschillende buizen. de 30 de 31, deze bestaat uit 30 en 32 buizen, dit is gewoon een combo. de 32
Hoe dikker de buis hoe stijver de kart. Dus de 32 heb je nodig in situaties met heel weinig grip. Deze geeft dus meer grip. De 30 in situaties met meer grip.
Zomers is het warmer en heb je dus meer grip dan in de winter.
|
|
Omhoog |
|
|
JorritRallye
|
Geplaatst: ma apr 25, 2011 10:04 am |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 4:37 pm Berichten: 71
|
Al een tijdje hier niets mee gepost. Dit houdt niet in dat ik er vanaf ben gestapt. Weet nu eigenlijk wel wat ik wil. Heb een dagje op Eefde meegekeken met een rotax max rijder, en ik moet zeggen dat ik wel enthoussiast ben geworden. De 2 takt motortjes doen me toch meer dan de 4 takt´s, ook al waren die wat sneller, vooral met het optrekken bij een stilstaande start. Over verschil in techniek kan ik niet oordelen, omdat ik niet met een 4 takt rijder heb meegekeken, maar de 2 takt techniek stelt niet zoveel voor.(rotax max)
Het gaat dus absoluut rotax max worden. Ook chassis heb ik me keus wel gemaakt. Moet Crg worden. Voordeel voor mij is dat de importeur hier om de hoek zit. Mocht ik dus wat kapot rijden hoef ik niet heel ver te rijden. Ben me dus al goed aan het orienteren, maar valt me wel op dat de bouwjaren die vermeld worden over de chasis veelal niet kloppen. Heb het dan over marktplaats omdat hier niet zoveel wordt aangeboden. Ook worden er veel karts aangeboden voor wat lijkt een redelijke prijs, maar dan ga je verder kijken, en is alles vervangen voor imitatie materiaal. Maakt niets uit, maar dan is de prijs dus niet meer geregdvaardigd in mijn ogen.
Ik blijf nog rustig doorzoeken, heeft geen haast, hoewel het wel kriebelt!! Zal me budget nog wat aan moeten passen, aan de eisen die ik stel. Maar doe het liever meteen goed!
Samengevat zoek ik dus:
Crg kart chasis(waarschijnlijk road rebel of black star)Niet te oud ivm homolegatie Met voorrem en Ven/05 remmen. Nieuwere en dikkere fussee bouten en de nieuwere excenters. Rotax max met de nieuwe koppelig(vanaf 2008(9)? verzegeld met id kaart
Tja, of ik tegen deze combinatie zal aanlopen weet ik niet, maar kan ook nog appart uiteraard!
_________________ Crg Road-rebel met Rotax max senior http://img109.imageshack.us/img109/343/hbcf.jpghttp://www.dutchpowertrading.nl/ Alles voor de autosport. Ook assortiment voor de kartsport op gebied van kleding en veiligheid.
|
|
Omhoog |
|
|
JorritRallye
|
Geplaatst: zo aug 14, 2011 1:46 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 4:37 pm Berichten: 71
|
Zoals al aangegeven in nieuwe aankopen topic, heb ik dan ook uiteindelijk een kart gevonden. Voldoet aan de meeste eisen die ik heb. Hier nog even de foto's voor diegene die het nog niet had gezien. Nou ben ik de kart even aan het klaar maken voor gebruik. 1 rubberen bus waar de bout van de achterbumper in moet zat los, dus die heb ik er alvast uitgehaald, zodat ik er van de week week een nieuwe in kan tikken. Ook was 1 van de uitlaatrubbers in een niet al te beste staat. Ook deze er maar even tussen weggehaald, zodat ik van de week even een nieuwe kan plaatsen. Onderhoud: Had zijn beste tijd wel gehad.... Heb ook de alfano al op het stuur gemonteerd, en de bekabeling naar de juiste plakken geleid. Sensor nog niet geinstalleerd, omdat ik geen afdichtingstape had liggen. Zit te twijfelen of ik hiervoor loctite zal gebruiken, maar denk dat ik maandag gewoon wat afdichtingstape haal. Ook zit ik een beetje te zoeken naar een makkelijke plaats voor de rondetijd sensor. De kabel hiervan is niet erg lang dus op de plek welke ik eerst voor ogen had, helemaal voorin tussen de pedalen, ga ik niet redden. Waar plaatsen de meeste van jullie hem? Ook viel me op dat er speling zit onderin de stuurstang. Hier zit waarschijnlijk een lager? Deze speling is alleen voelbaar wanneer ik naar links stuur, en alleen als er gewicht op staat. Is dit normaal, of heeft het lagertje? dan zijn beste tijd gehad? Kan de boel wel zo uit elkaar trekken, maar het hele stuur gebeuren is net helemaal goed uitgelijnd, dus zou jammer zijn als ik dat doe, en het niet nodig was. kom maar op met de tips Gr Jorrit
_________________ Crg Road-rebel met Rotax max senior http://img109.imageshack.us/img109/343/hbcf.jpghttp://www.dutchpowertrading.nl/ Alles voor de autosport. Ook assortiment voor de kartsport op gebied van kleding en veiligheid.
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: zo aug 14, 2011 2:18 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
goeie keuze CRG
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo aug 14, 2011 2:56 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Zondag weten we het weer.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo aug 14, 2011 3:39 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Je kan die rondetijd sensor naast je tankje zetten, of voor je stoeltje of zo iets.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
JorritRallye
|
Geplaatst: zo aug 14, 2011 4:13 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 4:37 pm Berichten: 71
|
Mja, voor het stoeltje gaat net niet ivm aansluiting op de sensor. Krijg hem dan niet goed plat op de bodem, en volgens de gebruiksaanwijzing moet hij in de lengte richting van het chassis. Heb hem maar links van de tank geplaatst. Rechts leek me niet handig, want dan moet je elke keer de sensor loshalen als je de tank er af haalt. Citaat: Zondag weten we het weer. Het is zondag....
_________________ Crg Road-rebel met Rotax max senior http://img109.imageshack.us/img109/343/hbcf.jpghttp://www.dutchpowertrading.nl/ Alles voor de autosport. Ook assortiment voor de kartsport op gebied van kleding en veiligheid.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo aug 14, 2011 4:20 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Oke, mooi dat het inorde is
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Sjan
|
Geplaatst: zo aug 14, 2011 11:56 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 14, 2011 11:51 pm Berichten: 1
|
Hoi Jorrit,
Ben ook al enige tijd aan het kijken naar verschillende karts, 2takt en 4 takt. Er staat bij mij in de buurt een snelle opgevoerde 4 takt (honda gx390) te koop zonder chassis. en ga morgen kijken bij een honda gx390 (standaard). Ben er nog niet echt uit omdat het me ook leuk lijkt om op eefde aan de 390 wedstrijdjes mee te doen. Waar heb jij uiteindelijk je keuze op gebaseerd? en al gereden met je nieuwe kart?
gr
|
|
Omhoog |
|
|
JorritRallye
|
Geplaatst: ma aug 15, 2011 8:44 am |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 4:37 pm Berichten: 71
|
Dag Sjan,
Chassis keuze was vrij snel gemaakt. De importeur van CRG zit dichtbij, ken iemand binnen dit bedrijf die me ook geholpen heeft met een mooi, en goed chassis uitzoeken. Een kart welke de meeste laatste update's gehad had, en voorlopig alles nog voor geleverd kan worden. De motor moest van mij totaal een andee beleving gaan geven als een huurkart. Heb op Eefde open dag in een K4A kart mogen rijden. Hier zit een 15 pk motor op. Echter was dit leuk om even rond op te mogen rijden, maar hier zou ik erg snel op uitgekeken zijn. Had meer het gevoel dat ik op een licht gekietelde huurkart aan het rijden was, en ik wou juist meer dan dat. De honda motor heb ik dus niet eens meer naar gekeken. Waarom 2 takt ipv viertakt. 2 takt doet me meer. Is meer een gevoel. Ook zit je met een rotax max met onderhouds interval prima. 30/35 uur met zuiger rijden is prima!
Gr
_________________ Crg Road-rebel met Rotax max senior http://img109.imageshack.us/img109/343/hbcf.jpghttp://www.dutchpowertrading.nl/ Alles voor de autosport. Ook assortiment voor de kartsport op gebied van kleding en veiligheid.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma aug 15, 2011 9:57 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Hier hetzelfde, 30 uur met je zuiger rijden is echt niet prima. Slijt je cilinder schuin. Je kan veel beter op tijd een nieuwe zuiger erin stoppen, dan kan je uiteindelijk veel langer met de cilinder rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: ma aug 15, 2011 9:52 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
blijft ie ook schuin als je hem hoont? of zit er zo`n nicaseal wand in?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di aug 16, 2011 8:10 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Er zit nicasil in bij een Rotax maar die mag je voor wedstrijden niet vervangen. Als ie minimaal schuin is zou je hem nog kunnen honen. Maar dan gaat er wel weer mm's verloren zeg maar, en dus is je cilinder eerder op omdat de zuigers dan niet meer passen...
|
|
Omhoog |
|
|