Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 5:32 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: In geval van een DD2 moet je dus eigenlijk al een frame hebben met voorrem? Ik zie dat deze rechtreeks op de achteras wordt gemonteerd. Ik snap niet hoe deze motor werkt vermits er maar 1 gearing is? Dit kan toch niet optimaal zijn voor elk circuit? Sterker nog, je moet voor een DD2 een apart DD2 frame hebben. Op die frames past dus geen enkele andere moter, wat wel een nadeel kan zijn. Er zijn meerdere gearings mogelijk door de tandwielen in het blok te wisselen.  De Biland is destijds ontwikkeld door Biland, en werd geproduceerd bij Swissauto, vandaar de toevoeging SA (als ik het goed onthouden heb), en later bij Hoeckle. De Swissauto die nu in de VT250 klasse rondrijdt is een compleet andere moter, helaas niet meer verkrijgbaar voor 2600 euro vrees ik. Je kan overigens op zowel Genk als Veldhoven een Rotax Max huren, het is niet goedkoop, maar zo kan je wel voordat je wat aanschaft inschatten of je al dan niet iets snellers wilt hebben.
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 7:12 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
dvid laat het mooi met de foto zien. ik rijd zelf ook met een dd2 en je kunt de gearing aanpassen afhankelijk van het cirquit, het is ook niet veel werk en is zo gedaan. reed hiervoor met een rotax max en vind dat de dd2 wat leuker maar ook zeker een stuk sneller is. of je nu voor viertakt of 2takt gaat is een keuze wat je zelf moet maken. ik heb de swiss nu een paar x zien rijden en op onze laatste meeting in genk werd ik nog even aan stront gereden door simone  maar vind het wel een top blokje. verder blijf ik de dd2 echt super vinden.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 7:21 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: en op onze laatste meeting in genk werd ik nog even aan stront gereden door simone Die rijd niet met een swissauto
|
|
Omhoog |
|
 |
apex
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 8:42 pm |
|
|
dan valt de dd2 al af.
huurkarts zijn altijd met enkel achterremmen. Kan je met een kart met voorremmen zowiezo niet veel harder en later remmen? lijkt me geen slechteaankoop?
bestaat er een frame waar zowel een rotax als een swissauto op past? is diezelfde kart dan ook om te bouwen om met geschakelde motor te kunnen rijden?
enkele filmpjes gezien online. schakelen lijkt me wel super maar om het karten meester te worden is het misschien beter om eerst goeie techniek aan te leren vooraleer ik het schakelen erbij neem
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 8:44 pm |
|
|
vt 250 dan die grasmaaiers klinken allemaal hetzelfde  ze ging wel hard
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 8:58 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: bestaat er een frame waar zowel een rotax als een swissauto op past? Ja Citaat: is diezelfde kart dan ook om te bouwen om met geschakelde motor te kunnen rijden? Kan mogelijk zijn. Om op de remmen terug te komen wat jij zegt. De meeste automaat karts hebben enkel een achterrem. Maar zoals eerder als eens aangegeven is het raadzaam om bij bijvoorbeeld een VT250 of een wankel voorremmen te nemen. Bij wedstrijden is dat zelfs verplicht.
|
|
Omhoog |
|
 |
apex
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 9:19 pm |
|
|
wat betekenen termen KF, KZ, fusees etc?
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 9:28 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Als je een 125cc schalel chassis koopt dan heb je een chassis met voorremmen (hand of voet) en daar kan zowel een 2takt als een VT op. Sommige 4-takt motoren hebben soms de overbrenging aan de kant van de stoel zitten en in die gevallen kan de schuine chassisbuis wel eens in de weg zitten.
Ikzelf heb een 125 schakelchassis van Birel, dus met voorremmen en heb net als Wilfred een Swissauto motor erop. Ik kan de motor iedereen aanbevelen, lekker sterk en nagenoeg weinig tot geen onderhoud. De voorremmen heb ik voetbediend wat mij prima bevalt, en zal dat ook adviseren als je weinig kartervaring hebt. Koop een automaat met voetbediende voorremmen en ga lekker spelen. Als je het rijden goed onder de knie hebt dan kun je eens upgraden naar een schakel en/ of handbediende remmen.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
apex
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 9:54 pm |
|
|
is een achterrem dan niet meer nodig in jouw geval? is voetremmen makkelijker doseerbaa en/of comfortabeler dan handremmen?
vind het trouwens spijtig dat veel merken een allegaartje van kleuren zijn.echt elk onderdeel is in rood, geel, blauw, etc... Ik zou liefst een zwarte kart samenstellen met witte en groene accenten.
van het merk corse valt dit nogal goed mee, maar dan met andere stickersets. misschien het chassis laten poedercoaten
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 9:58 pm |
|
|
Citaat: is een achterrem dan niet meer nodig in jouw geval? Jawel! In dit geval heeft de kart zowel voor als achterremmen Citaat: witte en groene accenten. Tony kart heeft dit. Maar ik zou de keuze voor een kart niet zo zeer van de kleur laten afhangen.
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: zo okt 24, 2010 10:10 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Uiteraard zit er ook een achterrem op  Voetbediende voorremmen hebben mijn voorkeur omdat je de remdrukverhouding tussen de voor en achterrem in moet stellen en meer niet. Ik heb een keer in een VT250 met handbediende voorremmen gereden en dat vind ik behoorlijk lastig, natuurlijk ook omdat ik dat niet gewend ben. Het gevaar met de voetbediende voorremmen is wel dat je de kart "dood" remt door te lang te remmen bij het insturen, maar ook dat is weer een uitdaging zullen we maar zeggen. Over de kleurstellingen kunnen we heel lang praten maar dat is een kwestie van smaak. Een chassis kun je voor minder dan 100 euro opnieuw laten poedercoaten en een eigen ontwerp stikkerset kun je ook laten maken. M.a.w. als je er iets heel moois van wilt maken kan je je wel uitleven denk ik.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: ma okt 25, 2010 6:49 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: wat betekenen termen KF, KZ, fusees etc? KF is een automaat klasse beginnende bij KF5 voor de kleintjes, KF3, KF2 en KF1 voor de "grote". KZ is een schakel klasse KZ2 en KZ1 verschil ligt hem gewoon in power/snelheid/... Net zoals de KF klasses. Ooit is er een bedoeling geweest om de KZ5 in te voeren in het NK maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen deze was bedoelt (net zoals de KF5) voor de kleintjes. Een fusee is dat deel waar je je voorwielen op vast schroeft 
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma okt 25, 2010 8:23 am |
|
|
Wellicht dat een plaatje het duidelijker maakt 
|
|
Omhoog |
|
 |
EscapeX_125
|
Geplaatst: ma okt 25, 2010 8:32 am |
|
Geregistreerd: do okt 07, 2010 12:45 pm Berichten: 359 Woonplaats: Almere
|
Basjuh schreef: Wellicht dat een plaatje het duidelijker maakt  Aanhakend op de fusee: Je hebt een gelagerde voorwielvelg en niet gelagerd. Bij niet gelagerd wordt de voorwiel vastgemaakt met drie bouten. Wat zijn de voor- en nadelen?
_________________ Topkart Viper - Iame K25 Firstkart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: ma okt 25, 2010 8:46 am |
|
|
de dd2 heeft ook voorremmen en je zit niet met kettingen te kloten of tandwiwlen en alles blijft lekker schoon
|
|
Omhoog |
|
 |