Auteur |
Bericht |
Philipper
|
Geplaatst: wo apr 07, 2010 4:06 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Bij veel race's zoals f1 gaan ze op het rechte stuk nog ff remen+gassen is dat slim Dat remmen is gewoon om de remmen op te warmen, dat is niet nodig bij Karting, bij de F1 wel want als je met koude remmen de eerste bocht afgaat, is de kans klein dat je de bocht haalt 
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: wo apr 07, 2010 5:13 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Net voor ze oplijnen voor de start remmen ze ook nog eens bruusk, als het dat is wat je misschien ook bedoelt. In dat geval is het vooral om nog een extra laagje rubber (=grip) te 'leggen', om beter weg te komen.
Al de rest is al gezegd. Je kan bandenverwarmers kopen, maar dat is vrij overbodig voor een recreant. Zelfs voor wedstrijdrijders is het vaak ook maar een optie. Je hebt sowieso altijd een opwarmronde in wedstrijd..
Bovendien moet je de motor ook nog warmrijden, dus het heeft al geen zin om meteen te willen gaan gassen. (motorverwarmers bestaan helaas nog niet bij mijn weten ;p)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: wo apr 07, 2010 5:27 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
warm water in de motor doen voor dat je gaat rijden 
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: wo apr 07, 2010 6:05 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Nja ok, je hebt een punt:D
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: wo apr 07, 2010 6:49 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Zelfs voor wedstrijdrijders is het vaak ook maar een optie. Als je in de Pre-Grid staat, zouden je banden toch al afgekoeld zijn. Dus heeft het weinig nut want je mag dan niet meer sleutelen aan de kart.... Grtz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo apr 07, 2010 7:14 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
bij de nab is het verboden en volgens mij bij de chrono ook
|
|
Omhoog |
|
 |
Dillon Koense
|
Geplaatst: wo apr 07, 2010 7:33 pm |
|
Geregistreerd: za maart 20, 2010 8:50 pm Berichten: 23
|
Ok dan weet ik nu genoeg
Bedankt
_________________ Red Bull Kart Fight !!!! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: wo apr 07, 2010 10:04 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Citaat: Als je in de Pre-Grid staat, zouden je banden toch al afgekoeld zijn. Dus heeft het weinig nut want je mag dan niet meer sleutelen aan de kart.... Pitbokje met accu erop en je hebt daar ook geen last meer van! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: do apr 08, 2010 7:32 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Je mag toch niet meer werken aan de kart op de Pre-Grid. Dan ook geen banden warmers afhalen. Toch ?
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do apr 08, 2010 11:54 am |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Op de Pre-Grid mag je toch ook je bandenspanning verhogen of verlagen. Het is niet echt werken aan de kart lijkt me. Nochtans zijn bandenwarmers volkomen overbodig vind ik. Je motor moet eerst opwarmen, en je remmen. Ook als je het snelste wilt gaan is het even ruw ingummen van een setje banden het beste.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: do apr 08, 2010 12:00 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Ben het er volledig mee eens 
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: do apr 08, 2010 8:25 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: Net voor ze oplijnen voor de start remmen ze ook nog eens bruusk, als het dat is wat je misschien ook bedoelt. In dat geval is het vooral om nog een extra laagje rubber (=grip) te 'leggen', om beter weg te komen. Ik vermoed dat je het over racewagens (o.a. F1) hebt? Dan is remmen net voor het oplijnen voor de start is eigenlijk niet echt zo'n goed idee. Ten eerste kan je onmogelijk nog genoeg snelheid hebben om juist op je eigen startplek te remmen. Als je dan kan remmen zal het echt wel goed mikken zijn om de rubber net neer te leggen op de plaats waar je achterwielen gaan staan want daar wil je echt wel grip hebben bij de start. En als je dan echt zo hard moet remmen om dat klaar te krijgen heb je kans dat je al direct een "flat spot" op je banden maakt. Geen goed idee dus. Dé manier om voor grip te zorgen is tijdens het vertrek vanop je startplaats voor de opwarmronde de achterwielen laten spinnen. 1. Dan leg je een streep grip waar het nodig is én 2. Je zal geen "flat spot" creëeren. Citaat: Op de Pre-Grid mag je toch ook je bandenspanning verhogen of verlagen. Het is niet echt werken aan de kart lijkt me. Nochtans zijn bandenwarmers volkomen overbodig vind ik. Je motor moet eerst opwarmen, en je remmen. Ook als je het snelste wilt gaan is het even ruw ingummen van een setje banden het beste. Ik denk niet dat je bij elke kartwedstrijdorganisatie nog aan je kart mag werken. Als het dan al mag zal dat enkel bandendruk verlagen zijn en dan nog wordt dit maar oogluikend toegelaten. Om de druk te verhogen heb je al een pomp of dergelijke nodig en dat is een toestel dat je niet snel even in je zakken steekt. Net zoals je geen setje banden meer mag wisselen bij de meeste organisaties want eens op de pre-grid opgesteld is sleutelen eigenlijk niet meer toegelaten.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do apr 08, 2010 8:35 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
@ Beire. Ik heb gewerkt met pitkarretjes met Accu's en Compressors erop en dat waren hele kleine krachtige pompjes!
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: do apr 08, 2010 8:48 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: Ik heb gewerkt met pitkarretjes met Accu's en Compressors erop en dat waren hele kleine krachtige pompjes! Ja dat kan best Washandje, maar ik had het ten eerste over de pre-grid (dan staat je kart al klaar) en in de tegenwoordige tijd. Ik heb nog geweten dat er een hele motor verwisseld werd in de pre-grid maar dat is toch al ff geleden hoor.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do apr 08, 2010 8:57 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Pre-Grid ga je toch gewoon lekker met je pitkarretje naartoe. Zo deden wij dat bij de Chrono wel. Of is het bij jullie een Pre-Grid op het rechte stuk, want dat is natuurlijk heel andere koek. Wij staan gewoon in het Parc Fermé.
En met dat pitkarretje was gewoon afgelopen Nederlands Kampioenschap in Eindhoven.
|
|
Omhoog |
|
 |