Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hoe te beginnen?
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 4:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ik denk als je echt serieus (gezien je licentie zandvoort) wil oriënteren dat Hugo miss. wel een hele goeie opties is.
Zij hebben een eigen race team, hij heeft (volgens zijn site) jaren ervaring.

Daar een goeie sessie rijden en tips krijgen geven je denk ik wel een dikke boost.
Maar 34 jaar, hoe groot/zwaar ben je?

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hoe te beginnen?
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 4:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Als het niet per se een snelle twee of viertakt hoeft te zijn, maar je wel voor een leuke prijs competitie wil rijden is de MKS misschien wel wat. Gaat in teamverband zoveel ik weet, de motoren worden geprepareerd door de organisatie, de karts door de teams zelf.
http://www.arkc.nl/mks/index.php

Je kan trouwens ook een kart huren bij bijvoorbeeld Tonykart bij internationale wedstrijden heb ik me laten vertellen, kost 17.000 euro voor een weekendje.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hoe te beginnen?
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 5:04 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Jep, 17.000 euro voor een weekendje en dan mag je de kart nog niet eens mee naar huis nemen.
Opmerkelijk is dat je bij Kosmic voor 8000 euro kan rijden (voor 1 internationale wedstrijd). En Kosmic is dan nog bijna hetzelfde als Tony Kart.

Maar even terug On-Toppic: Ga eens langs bij Hugo MotorSport of iets dergelijke en probeer het eens. Je zal er zeker een hoop plezier aan hebben

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hoe te beginnen?
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 10:21 pm 

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:06 pm
Berichten: 6
Lekker actief forum dit!

@ IncineratorX2: helaas vrij lang, ca 1,92 en 88 kilo zwaar. Het gaat me er trouwens niet om om op mijn oude dag nog 's wat te bereiken in de kartwereld. Dat lijkt me vrij kansloos.

Ik begrijp dat ik eerst 's een beetje moet proberen, maar de vraag of ik het leuk zal vinden is als vragen of de Paus katholiek is. Het punt is een beetje dat mijn vriendenkring niks met auto's en al helemaal niks met karten heeft. En dan ben ik zelf ook nog eens -10 technisch. Maar het rijden zelf vind ik bijna net zo leuk als een andere favoriete bezigheid. :wink:

De tips zijn nuttig, en ik zal zeker ergens verschijnen om het 's te proberen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hoe te beginnen?
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
de vraag of ik het leuk zal vinden is als vragen of de Paus katholiek is

Er gaan geruchten..... :P

Je kan ook gewoon eens een keertje op een outdoorbaan gaan kijken, of nog beter bij een paar wedstrijden.
In oktober is er de monteursrace op Strijen, das voor jou het minst ver denk ik. Of je komt op 4 oktober naar de Kartdag, daar wordt welliswaar niet veel gereden, maar er zijn zat mensen die je van alles uit kunnen leggen en laten zien.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hoe te beginnen?
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2009 11:05 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm
Berichten: 221
Ik zag enkele maanden ook door de bomen het bos niet en heb uiteindelijk maar voor een rotax max gekozen. Ik heb hier zeker geen spijt van. Je moet natuurlijk net als bij elke eigen kart wel wat sleutelen, maar dat valt nog best wel mee.

Je zou eens op genk met de huur-rotaxen kunnen rijden. Als je echt niet zelf wilt sleutelen en niet teveel gaat rijden, zou je nog kunnen overwegen om het voorlopig bij de huurkarts te houden. Het lijkt alsof het huren duur is, maar een eigen kart komt als je het per uur uitrekent ook op een heel hoog bedrag. Als je misschien je eigen setje velgen met banden onder de huurkarts mag zetten i.p.v. de wat harde banden die er normaal onder zitten, dan zijn het gewoon heel competitieve karts.

Voor wat betreft de competitie: ik vind het al een hele wedstrijd om de langsvliegende schakelkarts efficient te ontwijken en diverse ervaren snelle max coureurs niet te snel uit het oog te verliezen :D

Vergeet niet dat het echt wel een sport is en je een jarenlange ervaringsachterstand op de meeste karters niet in een paar uur kan inhalen (ten minste ik niet :( )

ChrisW


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hoe te beginnen?
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2009 3:54 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm
Berichten: 221
Wat wellicht ook nog een idee is als je echt liever niet wil sleutelen aan de kart, is het kopen van een kart en deze stallen op Genk. Volgens hun website (zie de onderstaande tekst) kost dit EUR 300,- per jaar en kan je dan ook nog afspreken dat ze geheel of gedeeltelijk het onderhoud van de kart doen. Dat zal al snel heel veel goedkoper zijn dan een plaatsje in een raceteam en Genk is zo'n mooie baan dat die echt niet snel gaat vervelen.

ChrisW

(PS: ik weet niet of het toegestaan is om een wervend stukje van de website van Genk te plaatsen, maar anders moeten de heren moderatoren dit maar verwijderen, mijn nederige excuses accepteren en is de tekst ook te lezen op http://www.kartinggenk.be/nl/kart_kartstalling.aspx )


KART EIGENAARSKART EIGENAARS » Kartstalling Heeft u een eigen kart, maar niet de plaats of zin om deze steeds mee naar huis te nemen?
Dan kan u uw kart ook hier laten stallen.
U belt ons steeds 24u voor u komt, zodat wij de kart tijdig voor u kunnen klaarzetten. Op het einde van de dag, bergen wij de kart terug op.
Er kan onderling overeengekomen, dat wij gedeeltelijk of volledig het onderhoud van de kart doen.
De prijs voor een kartstalling komt op €300/jaar. (van 1 januari tot 31 december.)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hoe te beginnen?
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2009 11:34 pm 

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:06 pm
Berichten: 6
Cheerz!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hoe te beginnen?
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2009 11:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Niet vergeten dat per keer je gaat ze nog eens 6,75 tellen om hem uit te halen en binnen te zetten.
Verwittig je niet op voorhand is dit 15,00

Dit is dan exclusief het kuisen, daadwerkelijk onderhouden (denk aan pistons vervangen, tandwielen en kettingen, bandjes,...)

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David