Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 6:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Dat is inderdaad vertrouwen in de verkoper, persoonlijk zou ik een blok altijd lostrekken en reviseren voordat je er mee gaat rijden... (tenzij het een 4Takt is, dan wegen voor mij de kosten niet op tegen het risico)

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 10:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Heb ze niet bekeken (ga dat dadelijk doen).

Wat je sowieso al met prijs moet onthouden is: je betaald de prijs van de kart en dat klopt. Maar meestal mag je de bandjes ook al na een uur vervangen (150), stoeltje tegroot of te klein (90), remmen die opgereden zijn, nieuwe achteras (in het begin is een medium aangeraden, en van daaruit beginnen opbouwen (meer of minder grip nodig, naargelang bijwerken, al is achteras de duurste oplossing om grip te beïnvloeden)),...

Over de rijuren, tjah, soms klopt het soms niet. De piraten op de markt doen het vertrouwen t.o.v. de eerlijke verkoper natuurlijk wel dalen.
Een proefritje vragen heeft ook niet echt nut (misschien wel voor de kleine prullen), maar de 'echte' mankementen komen pas boven na enkele keren rijden (denk maar aan een slapper chassis waardoor het al wel eens makkelijk afbreekt als je naast de baan belandt)


Goed, zal het even bekijken.

Ik ken Briggs en Stratton niet echt goed. Ik ken het aantal PK en maximum toeren niet. Maar 200cc voor een 4t is wat op een huurkart staat (sommigen zelfs hoger). Natuurlijk hangt dit allemaal af van het aantal toeren.
In Antwerpen zou dit géén probleem mogen vormen. Genk ga je om je oren krijgen volgens mij.

Je moet maar eens vragen hoeveel paardjes er onder zitten, hoeveel toeren die pakt, misschien ook handig om te weten waar de verkoper er mee gereden heeft.

Chassis ZIET er netjes uit, maar dat is toch iets waar je grondig naar moet kunnen kijken (je ziet enkel stuurstang, en spoilers,...)
Ik zou gewoon eerst even vragen aan de verkopen of je eens mag gaan kijken, desnoods als hij zelf aan het rijden is, en neem dan iemand mee die er wat van kent.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 12:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Tom,

Citaat : Maar 200cc voor een 4t is wat op een huurkart staat

Het aantal cc zegt niets, er zijn diverse 4 takt 200cc motoren die veel meer pk's hebben dan de indoor karts.....
bv TKM 200cc circa 20pk, B&S en RK1 circa 15pk dus het zegt niks. Plus dat de motoren op een indoorkart industriele motoren zijn, en de hiervoor genoemde motoren specifiek voor de kartsport zijn ontwikkeld. Verdere uitleg is niet nodig om aan te geven dat deze niet met elkaar te vergelijken zijn.

En wat dacht je van de VT250 motoren (4 takt); slechts 50cc meer dan de gemiddelde indoorkart, maar met een vermogen van circa 35pk al helemaal niet te vergelijken !

Het beste wat je kunt doen bij de besluitvorming wat aan te schaffen is: ga naar diverse kartbanen, praat met veel mensen en huur eens een echte snelle kart om te kijken wat je kunt verwachten. Misschien kun je zelfs wel - als je het heel lief vraagt - een rondje op iemand zijn kart rijden..

Succes ermee.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 12:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Weer iets bijgeleerd, ook voor mij.
(Maar derom dat ik ook zei: vraag even aantal toeren en pk's)

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 3:15 pm 

Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Antwerpen
Ik heb weer een hoop gelezen en opgezocht en ik zou willen gaan voor een B&S WF of een Honda 390. Dat ze dan in Genk rondjes rond me gaan rijden neem ik er wel bij. Ik ben een beginneling en in een snellere kart leer ik het misschien nog minder snel.

Ik kwam dit zoekertje tegen: http://www.kapaza.be/Sport/Karten/19463314/Kart_Gillard_chassis_met_Briggs_Stratton_motor.html

Is het wat?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 4:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
dit ziet er niet heel verkeert uit als je nog wat van de prijs af kan halen is het denk ik niet te duur.
mvg maurice

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2009 4:24 pm 

Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Antwerpen
Nu ben ik aan het twijfelen :?
Namelijk tussen een Gillard B&S WF van €1700 en een Gillard Vampire die dubbel zo duur is maar wel 42 ipv 15 pk heeft. Nu vraag ik me af of een Vampire wel te doen is voor een beginneling die enkel wat ervaring met huurkartjes heeft. Aan de andere kant vrees ik dat 15pk al snel gaat vervelen, zeker als je rond de oren gereden wordt op bv. Genk. Iemand hier ervaring mee?
De Vampire heeft een jaar competitie gereden en zou in Nederland de wintercup gewonnen hebben. Misschien kent iemand deze kart? Is het uberhaupt wel verstandig een ex-racekart te kopen? Waarop letten?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2009 4:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Of het gaat vervelen, dat moet jij kunnen bepalen. Maar gezien dat al in je op komt, denk ik dat dit ook het geval zal zijn...
Daarnaast verplicht je niemand om meteen de volle te geven... Je kan rustig de kart, circuits verkennen op je eigen tempo. Dus of het te hard zal zijn, zal aan jou liggen. Ieder heeft ook een apart stuurgevoel denk ik.

Of het verstandig is een ex racekart te kopen. Tjah, bij elk tweedehandsje kan er wel iets mis zijn, maar er kan evengoed NIETS mis zijn. Hangt allemaal van de verkoper af. Het beste wat je kan doen is iemand met verstand en vooral ervaring meevragen.

Misschien moet je eerst ook - zoals boven al gezegd - gewoon eens gaan rijden op een snelle kart (huren of eens lief vragen aan een eigenaar). Dan weet je meteen ook of dit goed voelt of niet.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2009 4:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik denk dat je een Vampire best als eerste kart kunt hebben, zoals ik al eerder gezegd heb is de vermogensband hééééééél breed, dus je word niet meteen afgestraft als je een keer een foutje maakt.

Een ex-racekart kun je kopen, als je goed oplet dat die niet gigantisch afgeragd is. Over het algemeen worden de motoren wel netjes op tijd onderhouden lijkt mij, dus dat zou dan wel weer een voordeel zijn tov een recreantenkart. Het chassis zal wel wat meer mishandeld zijn denk ik, opletten dat die niet krom is of doorgesleten dus.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 08, 2009 11:27 am 

Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Antwerpen
Morgen ga ik naar een gebruikte kart kijken. Ik wilde julllie eens vragen waar ik zo allemaal op moet letten. Het is een Gillard B&S WF. Ik ken wel zeer weinig van karts en techniek. Op het forum gezocht, en dit al gevonden:
-Kart op vlakke ondergrond zetten en stuur draaien. Wielen mogen niet los van de grond komen.
-Onderkant chassis controleren op afgesleten plekken of deuken.

Wat nog allemaal?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 08, 2009 11:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Eerst en vooral inderdaad kijken of er op het eerste zicht niets aan het chassis scheelt.

Je moet gewoon vooral ook niet meteen afgaan op het feit van: wauw, mooi prijsje. Meestal is er nog van alles aan te doen:
- Stoeltje te groot of te klein (75-125€)
- Het beste van de bandjes af is (150-200)
- Staat er een Alfano op? (280, al heb ik de mijne op de kop kunnen tikken voor 150 in Mariembourg)
- Tandwielen en kettingen nog goed? (50)

Om te zien of het écht binnen je budget ligt mag je er dus meestal nog 500-700 euro bijdoen.

Daarnaast moet je ook bedenken dat sommige mankementjes ook niet meteen te zien zijn (chassis dat aan hardheid heeft verloren > minder grip, ...)


Natuurlijk kan de kart ook wél in orde zijn, maar er zullen altijd wel extra kosten zijn en extra probleempjes volgen...

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 12:30 pm 

Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Antwerpen
Ik ben dus naar een kart gaan kijken en die zag er wel verzorgd uit voor zover ik daar verstand van heb :oops: Nu was er wel een tikkend geluid te horen aan de motor. Volgens de verkoper was het de koppeling die zijn beste tijd gehad heeft. Er wordt wel een nieuwe koppeling mee verkocht. Mijn auto (Audi met DSG automaat) had onlangs ongeveer hetzelfde geluid en toen hebben ze het vliegwiel moeten vervangen. Misschien een domme vraag, maar heeft een kart ook een vliegwiel of is dat tikkend geluid wel degelijk de koppeling. Wat kost het om zo'n nieuwe koppeling te laten plaatsen? Enkel werkuren dus want de nieuwe koppeling zou ik dus al hebben.

Ik had de kart ook op de vloer gezet en aan het stuur gedraaid. In beide richtingen kwam het buitenste wiel enkele mm los van de grond. Nu moet ik wel zeggen dat de banden slap waren. Kan dit een probleem zijn?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 12:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Het zou een probleem zijn als het buitenste wiel niet omhoog komt.
Als je de banden oppomt zullen ze waarschijnlijk wel wat meer dan een paar mm omhoog komen. Je moet er alleen op letten dat beide wielen even ver omhoog komen als je naar links en naar rechts stuurt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 2:05 pm 

Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm
Berichten: 30
Woonplaats: Antwerpen
Ah bedankt, nu snap ik het! Rechts kwam iets minder los dan links, maar zoals ik al vertelde waren de banden slapen en dat kan ook wel de oorzaak zijn.
Iemand een idee wat de plaatsing van die koppeling kan kosten?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2009 6:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Wat voor kart, of beter gezegd, wat voor moter is het?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David