Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 10:31 am 

Geregistreerd: di jul 14, 2009 5:07 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Oostende ( België )
Perfect !!! Dat zal ik dan zeker en vast eerst doen ...

Wel een probleempje voor het in 3de vitesse zetten. Ik veronderstel dat deze 6 vitessen heeft ?? klopt dit?

Weet iemand hoe het schakelprogramma in elkaar zit? Dit aangezien ze nogal raar doet en ene keer prachtig schakelt andere keer niet in verdere vitesse wil.

6 5 4 3 2 N 1

Kan dit ?


Super bedankt alvast voor de vele reacties. ik leer elke reply bij.

Cedric


Even ingaan op bijkomende informatie van hierboven :

Op straat rijden: Ik bedoel daarmee niet enkel indoor gladde grond maar ook de outdoor grondlaag...
Op straat ga ik zeker nooit rijden hoor :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 10:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Het is toch gewoon N 1 2 3 4 5 6 ? #-o


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 10:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
dat kopt, 1 N 2 3 4 5 6 - kan. OOK kan N 1 2 3 4 5 6, wat je minder vaker tegenkomt (mijn yamaha brommer had dit, uit 1984).

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op wo jul 15, 2009 10:48 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 10:44 am 

Geregistreerd: di jul 14, 2009 5:07 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Oostende ( België )
Dat is net hetgeen ik ook niet begrijp ..

- Vitessepook 1 beweging naar voor , in vitesse
- Vitessepook daarna 1 naar achter is terug neutraal
- Vitessepook daarna veel mogelijkheden naar achteren

Maar eerlijk gezegd, ik merk het verschil niet in vitessen aangezien het precies overal evenveel compressie heeft

Terug naar achteren is terug neutraal

EDIT: Super !!! Dan ben ik al wat geruster.

Hopenlijk werkt de kart vanmiddag goed mee en kan ik er terug wat leven in krijgen !!

Vanavond post ik foto's van de andere karts

Vriendelijke groeten

cedric


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 10:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Normaliter is idd, 1 naar voren. Dan een goede ruk naar achteren "over" de neutraal direct in zijn 2. En dan verder op schakelen naar de 6.
Vergeet niet je wielen te bewegen bij het schakelen!!

ik ben altijd in oorlog om de neutraal te vinden :P deze is expres gemaakt om te 'missen'.
Om te voorkomen dat je onder het rijden deze 'raakt'.
(ik moet ff wennen aan vitesse :P)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 11:03 am 

Geregistreerd: di jul 14, 2009 5:07 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Oostende ( België )
Hier even een foto van de andere iets recentere kart.
Zou een 100cc schakelmotor moeten zijn.

Afbeelding

( En wees gerust, ze zal snel opnieuw tot leven gebracht worden !! )
Binnenkort bestel ik 3 sets velgen en banden ( wat het enige is dat deze kart nodig heeft )


Vriendelijke groeten

cedric


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 11:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
even een tip, deze kart hierboven. Moeten gelagerde wielnaven op.
De ICC waar hiervoor overspraken, heeft gelagerde klossen. Hier moeten dus naven op die overdeze klossen heen passen (en uiteraard ZONDER lagers in de naaf).

Ik vermoed btw dat de kart hierboven geen schakel is, aangezien er geen remmerij op de voor assen zit.
Maar door alle "zooi" is het moeilijk te bepalen vanuit dit standpunt ;)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 11:09 am 

Geregistreerd: di jul 14, 2009 5:07 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Oostende ( België )
Ja inderdaad, zou wel eens goed kunnen.
Kheb zelf de zooi er ook nog niet vandaan gehaald. Men zei gewon dat het ook eentje was.

Zoals eerder gezegd, vanmiddag trek ik van alle karts eens goeie foto's.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 11:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Pas wel op met je bouloneuse, dit is een slag hamer die is niet echt geschikt om je krukas een zet te geven.
Tevens let er wel op bij het starten dat je de pomp aandrijft met je achterwiel (en je icc motor dus in een versnelling houd), anders wordt er geen koelvloeistof/water rond gepompt ;)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 11:17 am 

Geregistreerd: di jul 14, 2009 5:07 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Oostende ( België )
Toen ik de kart vanonder het puin haalde heb ik wel iets opgemerkt in verband met de koelvloeistof pomp...

De riempjes die op de poulie moesten liggen lagen er niet op !!! Deze waren netjes vastgetaped rond de as.
Niet in gebruik dus... Enig idee waarom ze dit hebben gedaan?

Bouloneuse ga ik niet meer gebruiken !!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 11:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
De oude riempjes zullen wel kapot/versleten zijn.
Ik rijd altijd met 2xtra die ik om de as heb gewikkeld (het is nogal k*t werk om je hele as eruit te halen voor 2 geknapte riempjes ;).

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 4:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
even een tip, deze kart hierboven. Moeten gelagerde wielnaven op.
De ICC waar hiervoor overspraken, heeft gelagerde klossen. Hier moeten dus naven op die overdeze klossen heen passen (en uiteraard ZONDER lagers in de naaf).

Er zaten oorspronkelijk gewoon velgen met lagers op gemonteerd, dus geen klossen, naven of weetikhet.
Het goedkoopste is om ook weer dergelijke velgen te monteren, aangezien je dan geen klossen hoeft aan te schaffen.

100cc geschakeld heb ik zelf nog nooit gezien, ik vermoed dat het gewoon een 100cc zonder versnellingen is.
De riempjes die vastgetaped zijn, zijn de reserve riempjes. Om niet de hele as uit te moeten bouwen als er eens een riempje breekt doen de meesten een paar extra om de as en zetten ze vast met tape.
De kans is groot dat de riempjes inmiddels poreus geworden zijn, je kan ze dus het beste vervangen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 4:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
wielnaven --> idd velgen, dat bedoelde ik ;)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 5:20 pm 

Geregistreerd: di jul 14, 2009 5:07 pm
Berichten: 17
Woonplaats: Oostende ( België )
Hoi,

Hier ben ik weer !!!

Helaas geen foto's genomen vandaag. Ik ben te druk bezig geweest met de kart zelf..
En met resultaat !!!

DE KART DRAAIT !!!! Dit wel zonder benzinepomp ...

Kan iemand mij uitleggen hoe ik ze laat werken met benzinepomp? Of iemand een mooie uitleg ergens staan?

Met een darmpje rechtstreeks naar de carburator werkt ze perfect.
Maar als ik de benzinepomp ertussen plaats wil de benzine niet tot de carburator komen.

BTW , blauwe kart is inderdaad een 100 cc fabriekskart zonder vitessen .

De kart waar ik nu aan bezig ben gaat volgende keer ( wss morgen ) volledig uit elkaar en de revisie kan beginnen.
Een volledig nieuw kleurtje zal natuurlijk ook niet ontbreken.


Vriendelijke groeten

Cedric


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 5:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Als je het over de 100cc kart hebt, heb je waarschijnlijk geen benzinepomp nodig.
Heb je het over de schakel moet je ervoor zorgen dat de benzinepomp in goede staat is, en dat ie correct is aangesloten.
Er is hier op het forum wel te vinden hoe je zo'n ding aan moet sluiten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David