Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2005 4:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Tien voor twee, kwart voor drie is allemaal een pot nat, zo lang jij er lekker mee kunt sturen is het goed, al is het half twaalf :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2005 4:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Juist David.......

Wat mij betreft kan je ook met 1 hand sturen en je andere heel de tijd bij de pook om te schakelen houden als je een schakel hebt.....
In principe moet je gewoon uitvinden hoe jij zelf de snelste/meest constante rondes kan rijden.....
Iedereen heeft tog een andere rijstijl etc.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2005 5:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
en sommigen kunnen geen klok kijken

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 09, 2005 3:34 pm 
ghehe :P

sja, ik vind kwart voor drie dus lekkerder sturen ;)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2005 11:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ik ga altijd vroeg... rond 10 uur...?????

of... ging het daar niet over ???

waar we ons allemaal niet druk om kunnen maken... gezellugghhhhhh.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2005 1:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
markG schreef:
het rempunt bepalen is de balans van lef en gezond verstand... om te beginnen zegt je gezond verstand NU GA IK REMMEN. dan wacht je twee tellen en dan ga je remmen.

l


Eh sorry dit vind ik een beetje helemaal niet kloppen!! Ik denk dat je een halve seconde bedoelde, of het punt NU GA IK REMMEN ligt bij jouw wel heel erg vroeg? Als ik na dat punt wat jij bedoeld nog twee tellen wacht dan sta ik met mijn kart op het rennerskwartier ipv dat ik op de juiste lijn de bocht instuur.

Greetz Fart

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2005 8:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ja maar FART, jij bent ook zo verdomde snel...... rij toch is rustig beste man.....

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2005 9:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
dat hebben we gemerkt op berghem :D
blokkerend een groepje van 3 a 4 proberen er uit te remmen
dus die 2 seconden heb je gewoon geprobeerd :P

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 10, 2005 11:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm
Berichten: 545
Fart schreef:
markG schreef:
het rempunt bepalen is de balans van lef en gezond verstand... om te beginnen zegt je gezond verstand NU GA IK REMMEN. dan wacht je twee tellen en dan ga je remmen.

l


Eh sorry dit vind ik een beetje helemaal niet kloppen!! Ik denk dat je een halve seconde bedoelde, of het punt NU GA IK REMMEN ligt bij jouw wel heel erg vroeg? Als ik na dat punt wat jij bedoeld nog twee tellen wacht dan sta ik met mijn kart op het rennerskwartier ipv dat ik op de juiste lijn de bocht instuur.

Greetz Fart
:shock: :mrgreen: :mrgreen: die is goed 2 sec is wel een beetje teveel van het goede

_________________
<br>
Afbeelding

I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it :lol: :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2005 9:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 14, 2005 12:50 pm
Berichten: 108
Woonplaats: asten
nouja.. ik heb gezegd twee tellen...geen twee seconden. twee tellen gaan snel als je op een kart zit en met over de 100 per uur op een bocht afkomt.

ik wil alleen duidelijk maken dat de meesten veel later kunnen remmen dan dat ze vermoeden. heeft ermee te maken dat je onderbewustzijn zegt van "die bocht komt eraan, REMMEN" terwijl je toch nog net wat later kan remmen.

ik wil hier geen gewonden op mijn mijn naam hebben.... want in twee seconden ben je weer zo'n 60 meter verder. meestal ergens in de buurt van een hek of zo...

het was bedoeld als tip voor de beginners en de voorzichtige rijders


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2005 9:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Zeer goed uitgelegd markG, het is idd een goeie tip!

Greetz Fart

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2005 9:59 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Ok waar te beginnen. Ik ben een beginnende karter. Ik rij nu regelmatig mijn rondjes op de indoorbaan in Duiven en ben nu op het punt beland dat ik wel wat meer wil.

Nu is mijn idee om tot het eind van het jaar ook het karten op buitenbanen te proberen zodat ik tegen het eind van het jaar een verstandige beslissing kan nemen over de aanschaf van een eigen kart. Ik moet ook nog voor het eerst een woning kopen dus het eerste jaar (volgend jaar dus) zal sowieso mijn budget redelijk beperkt zijn. Maar aangezien ik op dit moment toch al wekelijks zo'n 60 euro uitgeef aan het karten moet er toch iets mogelijk zijn voor wat betreft een eigen kart denk ik dan.

Nu ben ik dus helemaal nieuw in de sport. Ik weet nog maar heel beperkt van verschillende onderdelen op een kart, wat voor soort karts er zijn, ook nog nooit gesleuteld aan een kart en ook tot nu toe niets anders gereden dan huurkarts. Toch wil ik dan volgend jaar regelmatig op buitenbanen rijden en eventueel ook mee doen in een competitie of iig wat wedstrijden rijden....met mijn eigen kart.

Voor mij zou denk ik zoiets het handigste zijn http://www.kartbegeleiding.nl
Ik weet niet of iemand bekend is met die zaak. De hoeveelheid info op die site is erg beperkt.

Aan de andere kant vind ik dat ook wel de erg makkelijke weg. Het sleutelen heeft ook zijn charme. Bovendien weet ik ook wel dat wanneer je weet hoe de boel in elkaar zit dat je sowieso ook een beter rijder wordt. Alleen dan kom je weer bij het budget. Als ik zelf ga sleutelen dan zal ik alleen al aan allerlei dingen die erbij komen kijken flink meer moeten betalen voor het karten. Laat staan de kosten die erbij komen omdat ik als beginner de boel verkloot.

Dus, mijn vraag wat nu? Contact opnemen met die begeleidings zaak?
Ik heb even iemand nodig die mij de goede richting instuurt. :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2005 10:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Het ligt er helemaal aan wat je wilt en wat je kunt. Op www.skeurijzer.tk vind je veel info over karting. Om meer info over het rijden met een eigen kart kun je denk ik het beste eens naar een outdoor baan gaan en eens wat kontakt met rijders en eventueel mensen van een club zoeken. Deze kunnen je vaak veel informatie verschaffen. Het sleutelen aan een kart kan behoorlijk meevallen. Ik rijdt zelf een honda 390, hieraan hoef je zelden of nooit te sleutelen. Alleen veel simpele zaken die je regelmatig moet controleren en bijstellen.

succes met je keuze!

gr. Roeland

_________________
VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2005 11:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi Vitalogy, welkom op het Kartforum.
Als jij op dit moment 60 euro per week aan karten uitgeeft, dan kan je ook wel outdoor gaan rijden, alleen wellicht wat minder vaak.
De site die Energy noemde is een goede tip om eens te informeren wat er allemaal is aan verschillende soorten karts. Ik zou ook zeker hier op het forum een beetje rondsnuffelen, aangezien hier al vaker aandacht aan besteed is met vaak zeer nuttige info.

Die site van Kartbegeleiding heb ik een jaar geleden ofzo ook eens gezien, en toen was ie precies hetzelfde. Ken die mensen niet, heb ze nog nooit ergens gezien, en ken ook geen mensen die ze gezien hebben (misschien iemand hier wel :?:)

Persoonlijk zou ik toch wel zoveel mogelijk zelf doen wat sleutelen betreft, want dingen uit besteden is erg duur. Investeren in gereedschap is veelal eenmalig. Dingen verprutsen met sleutelen ga je ongetwijfeld doen, maar das hopelijk ook maar eenmalig (per verkloot onderdeel) :P
Het is dus geen slecht idee om niet met het nieuwste, duurste en ingewikkeldste te gaan beginnen.

Een keer gaan kijken op een buitenbaan is zeker aan te raden. Volg het topic Trainen hier eens een beetje, dan kan je kijken wanneer mensen van het forum ergens aanwezig zijn, al kan je natuurlijk ook gewoon zo naar een kartbaan toe gaan om te kijken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2005 11:45 pm 

Geregistreerd: do aug 04, 2005 8:56 pm
Berichten: 204
Woonplaats: Huissen
Bedankt voor je antwoord.
Ik stel nu gewoon de vragen die in me op komen.
Wat zijn ongeveer de kosten die je maakt? Waar laat je de kart(s)?

Ik moet bijvoorbeeld als ik zelf ga sleutelen zeker een garagebox gaan huren. Dat is dan al een extra kostenpost van 500 euro huur. En dat is dan nog maar een van de dingen die ik zonder oog te hebben op alle kosten kan benoemen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 329 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David