Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 11:49 pm 

Is er geen indoor competitie meer? In mijn tijd was dat wel...
Veel schik gehad, overgestapt naar Endurance (bij Len) met 3 anderen uit de indoorcompetitie en weer later rally's gaan rijden..
Mezelf gesponsord (ben ondernemer) en wat hulp van leveranciers.
Jaap van Lagen zat bij ons in die wedstrijden en rijdt nu toch mooi in een Lada :D
Anders wat locale wedstrijden indoor rijden en proberen met die resultaten verder te komen, kom je ook nog vast mensen tegen waarmee je samen iets kan gaan doen.
Er waren bij ons ook rijders die indoor gesponsord werden, gaat dan fijn om kleine bedragen en bij goed resultaat willen ze wellicht meegroeien met je.

Kortom, onderaan de ladder beginnen, met echt talent kom je zeker wat verder.

Succes!!!

Samen met mijn zoontje rijden wij:
Kombikart Cadet 160CC
Bowman Prokart 2x160CC
Rotax Max RM-1 DD-2

Favorieten banen: Driebergen en Berghem

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 3:51 pm 

klopt gewoon onderaan beginnen en eigenlijk is et beste om zoveel mogelijk te rijden maarja als je de kart niet kan betalen hoe wil je dan iedere keer 40 euro baanhuur betalen.. en onderhoud.. maar gewoon rondjes rijden is de beste manier om vooruit te komen denk ik. misschien kun je proberen om met wedstrijdrijders in contact te komen en daar iets mee af te spreken, die kunnen je ook genoeg van leren :)

groeten , lars.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 9:06 pm 

ik ben ook zo begonnen ik heb een krantenwijk genomen en veel gespaart toen een goeie kart gekocht en ik rijd nu 1 keer per maand.
maar je moet kijken wat je wilt wat handig is.
heb je ruimte om te stallen.
heb je genoeg geld.
wat moet je nemen.

Birel 2014 met Rotax Max Senior

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 11:15 am 

Hallo,

Voor de jongeren onder ons is het altijd nog het NJIKV Hier heb je op bepaalde plaatsen in nederland echt trainingen om het onder de knie te krijgen dit is tot 18 jaar ook organiseren zij wedstrijden NCC.

Vanaf je 14e geloof ik mag je ook mee rijden met het IKK.
Dit zijn grotendeels indoor wedstrijden en 4 wedstijden per jaar outdoor waar je jezelf gewoon voor op kan geven.
Als beginner leer je hier erg veel van zoals Wedstrijd ervaring.

Gaat dit goed en bevalt het nog steeds kan je net zoals iedereen zegt sparen voor een eigen kart.
Maar ook dit kost ontzettend veel geld.

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 12:07 pm 

ik had ook zo iets ook op me 10e kreeg me eigen eerste kart op me 13e

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 5:22 pm 

Ik heb zelf ook NJIKV in Middelburg gereden maar ik en nog wat ander volk was er niet echt over te spreken.
Het had niks met karten te maken. Proberen goed te spinnen. Met balonnen aan de kart rijden en ze proberen heel te houden. 2 karts met elastieken aan elkaar vastmaken. Had niks met karten te maken vond ik alzelf.
Voor dat geld dat je ervoor betaald elk jaar vindt ik dat erg zonde. Het is wel leuk daar niet van maar het heeft niet veel met Karten te maken. Maar nu zijn er in Middelburg een select groep snelle jongens die het nu allemaal begeleiden dus wie weet is dat verandert maar dit was afgelopen jaar de situatie.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 11:11 pm 

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Allereerst wil ik zeggen, dat ik met mijn droom nog geen stap verder ben gekomen. Wel heb ik op de site van Hugo Motorsports proberen mee te doen aan hun Rotax Max dagen, die me erg interessant leken.. omdat ik nog nooit zulke snelheden heb behaald. Helaas is hier niets van terecht gekomen, omdat dit op zeer korte termijn moest worden geregeld. Weet iemand of er ergens anders zulk soort dagen worden georganiseerd?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2009 11:26 pm 

Het is wel mogelijk om een rotax max te huren op Genk, Eindhoven en ...(vul me aan heren)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 7:10 am 

Foetsj, heb je al contact opgenomen met Plukkie (zie zijn posting op de pagina hiervoor)? Het lijkt mij een gouden kans om meer ervaring op te doen en te tonen wat je waard bent!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 20, 2009 9:25 am 

Inderdaad, zonder eigen inzet kom je nergens in de kartwereld. Niemand zit erop te wachten om iemand zomaar bakken met geld te gaan geven. Face it, je hebt geen ervaring, je hebt nog niks laten zien, je hebt geen geld, maar je laat ook eigenlijk niet zien dat je er zelf iets aan wilt doen om daar verandering in te brengen. Geen goede vooruitzichten voor een glansrijke racecarrière dus.

Als je verder wilt komen zul je ervoor moeten werken. Ik heb een drukke baan, maar daarnaast werken we in voorbereiding naar een race ook meestal nog een uurtje of 20 aan de kart, tussendoor trainen op het circuit en trainen om zelf fit te blijven. En daar ben ik echt niet uniek in, de meeste wedstrijdrijders doen het zo, of nog veel beter en professioneler. Leuk is het niet altijd, maar het hoort er wel bij, anders val je halverwege uit omdat je vergeten was een boutje aan te draaien...

Dus als je denkt dat je gewoon een kartje koopt en uit jezelf vooraan mee kan doen, dan vergis je je behoorlijk. Kijk eerst maar eens wat je realistisch gezien zelf kunt betalen (met support van je familie evt) en ga dan van daaruit verder. Tuurlijk is een prokart niet zo sexy als een max of een KZ2, maar ik neem aan dat jij net zo min als ik €30000 per jaar kunt verspijkeren om mee te doen, dus dan zul je op een gegeven moment keuzes moeten maken. :)

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2009 11:05 am 

@ Foetsj, bij deze nodig ik je eens van harte uit bij onze training bij Attractiecentrum Zoetermeer.

Laat maar eens zien wat je in huis hebt. Wij trainen wekelijks tussen de 60 en 80 jongeren in de leeftijd van 6 t/m 18 jaar tegen een zeer acceptabel kostenniveau. Dit betreft indoor. € 20,00 voor 45min rijtijd voor leden. Race- en introcursisten betalen € 27,50. Daarnaast heb je nog theorie etc. Je bent ongeveer 1,5 uur zoet. Wij verrijden ook de European Kart Competition, 8 tal 3-uurs Endurance wedstrijden. Hier is soms ook nog wel een stoeltje vrij.....

Beloofd dit veel moois of kun je niet wachten? dan kun je je gaan oriënteren op het buitenkarten.
Wij rijden 4takt. RK1 - 15pk op een Intrepid chassis.
Ondanks dat wij dit tegen zeer scherpe prijzen en volledige ondersteuning en begeleiding aanbieden moet je wel goed kijken wat het allemaal inhoud. Op jouw leeftijd wordt het al bijv. lastig als je ouders er niet achter staan. Hoe krijg je je kart naar het circuit om te rijden? Wie gaat je kart onderhouden? Waar ga je kart stallen? Natuurlijk zijn hier oplossingen voor... kom eens langs en laat je vrijblijvend informeren....

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 26, 2009 3:16 pm 

Kartshop Depaauw uit soest had in het verleden wel dagen dat je een kart kon proberen, dan kon je een keertje op een schakelkart of op een rotax ofzo rijden om te zien of het wat is. Ik dacht dat ze dit nog wel deden, ik weet alleen niet wanneer...

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2