Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 12:40 pm 

Tuurlijk niet, klinkklare onzin, te licht voor een buitenbaan. #-o
Kijk, met een Cadet hou je een icc niet bij, maar het is wel de mooiste klasse om het karten buiten te leren, en voor de pappa's mooi om te leren sleutelen, want zoveel is er binnen een regelement niet te verstellen buiten sporing en bandenspanning.
Er is een levendige competitie in de Honda Cadet klasse, en naar mijn bescheiden mening een van de leukste klassen om in te rijden en om naar te kijken.
Vergeet ook niet dat alles al veel sneller is / lijkt als je een indoorhuurkart gewend bent.
De "grote jongens en meisjes" in hun snelle karts zullen ook allemaal zoveel mogelijk rekening houden op de baan met onze toekomstige F1 kampioenen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 12:41 pm 

Hallo Marco,

Welkom in de outdoor (4takt) kartwereld !

Op Driebergen rijden zeker wel een aantal cadetten rond; echter wedstrijden worden hier niet gereden. Wel is het een leuke baan om het outdoor karten te starten; niet te groot en er rijden geen 2takts rond die nogal eens gevaarlijk kunnen zijn voor de cadetten (snelheidsverschil en zo af en toe mentaliteit/ego problemen). Driebergen heeft wel de Time Attack Competitie; dit is een leuke wedstrijd waarbij alleen de snelste rondetijd per maand geldt (met klassement en prijzen); wie weet een leuk idee om daaraan mee te gaan doen ?

Ik zou gewoon gaan kijken op buitenbanen (Driebergen, Berghem, Veldhoven etc.) en huur eens een kart op deze banen, dan merk je gauw genoeg wat er allemaal mogelijk is + spreek de rijders aan om info te winnen.

Succes en wie weet tot ziens.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 1:05 pm 

Lelystad en Eefde zijn banen waar je ook les kan krijgen in je eigen kart. Op Lelystad kun je zeker goed advies krijgen over het aanschaffen van een goede cadet kart.

groeten Roeland

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 5:03 pm 

Zeker met Alex eens dat de cadetklasse een super-klasse is voor die gastjes om in te beginnen. De kosten zijn relatief laag, voor de pappa's is het technisch ook allemaal redelijk snel op te pakken (ook niet onbelangrijk, hoeveel gastjes in klasses waar veel meer dingen zijn vrijgegeven kunnen er nooit bij komen omdat de vader 9 van de 10 keer geen idee heeft waar hij met afstellen moet beginnen?) en de snelheid is er hoog (maar niet gevaarlijk hoog). Buiten leren ze ook veel beter rijden dan binnen, ze leren met verschillende omstandigheden omgaan en het is veel minder gooi en smijtwerk met de boarding die je foutjes toch wel voor een deel corrigeert.

Ik zou me eerlijk gezegd niet blindstaren op dat verhaal van binnen willen trainen, als hij eenmaal vaker buiten heeft gereden, vermoed ik eerlijk gezegd dat hij niet graag weer naar binnen wil gaan. En voor z'n rijstijl is dat ook niet echt bevorderlijk. Misschien besluit je uiteindelijk om geen competitie te rijden, maar elke maand wordt er wel ergens een officiele wedstrijd georganiseerd voor die gasten, daar kan je natuurlijk ook gewoon af en toe eens eentje meepikken, dan zijn de kosten goed in de hand te houden. Trust me, wat ze daar leren op 1 dag racen, daar moeten ze heel wat vrije trainingen voor rijden om hetzelfde te leren, als ze het al leren.

Waarom 4takt (gx160 danwel rk1)? Makkelijk in onderhoud, blok hoeft maar 1x open en je rijdt er minstens een heel seizoen mee, ook wel langer ook als je geen competitie rijdt. Geen problemen met afstellingen van carburateurs, slecht starten, vast lopen etc.

Veel mensen hier zullen 2takt de voorkeur geven omdat ze denken dat dat sneller is (hoewel een vt250 het ze ook nog wel lastig kan maken :wink: ), maar dat maakt bij zo'n klein mannetje echt niks uit. En ik neem aan dat het jou als pappa liever is als hij eerst goed leert rijden en dan misschien een keer met 80 in de banden klapt, in plaats van met 120 toch? 8) Ik kan natuurlijk in niemand z'n portemonnaie kijken, maar kostentechnisch is 4takt gewoon de beter keuze, zeker in dit geval.

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 5:11 pm 

Het voordeel van zo'n Honda is ook, ga je eraf over 't gras, het valt niet op :mrgreen:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 5:30 pm 

NICK !!!!!!!!!!
Don't mess with the 4-stroke boys & girls !!! :evil:

Afbeelding

en nou niet meer lelijk doen over grasmaaiers, daar kan je tenminste nog mee gaan rijden, dat zie ik jou met bovenstaand 2-takt tuinattribuut nog niet doen. [-X

Laatst bijgewerkt door Lex op vr feb 20, 2009 5:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 5:32 pm 

Hehe grapje hoor :wink:

Edit: voor alex: http://www.youtube.com/watch?v=hZJVGlp0Clo http://www.youtube.com/watch?v=mNnuVvTf ... re=channel :P

Laatst bijgewerkt door -Nick- op vr feb 20, 2009 5:45 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 5:36 pm 

Okee mannen, ik begin nu een beetje door de bomen het bos te zien. Ik ga toch steeds meer het gevoel te krijgen om voor een cadet kart te gaan. Ik denk dat het zeker voor aankomende tijd goed genoeg is. Als blijkt dat hij klaar is voor wat snellers zijn deze ook wel weer te verkopen. Ik ben al een beetje links en rechts aan het zoeken maar ze zijn erg schaars de cadetten. Ik wilde morgen ook even een bezoek bij Bas doen maar hij is wel een echte tweetaktman. Hij is wel degene die me op dit forum heeft gewezen en dat is een goeie tip want ik krijg hier wel info waar ik wat mee kan. Weet iemand hier een goed adresje waar ik voor een cadet kan kijken of weet misschien iemand een leuke te koop. En Roeland, buiten een goed advies in Lelystad, verkopen ze daar ook karts?

Gr Marco

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 5:46 pm 

Zet een bericht in de gevraagd rubriek van ons aller kartforum.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 5:48 pm 

http://link.marktplaats.nl/228050736

http://link.marktplaats.nl/228042808

http://link.marktplaats.nl/213993853

Misschien een van deze?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 6:18 pm 

Ik heb net de man aan de telefoon gehad van de bovenste link van Nick. Het gaat hier om een Trulli Cadet Kart van 3 jaar oud en daar is naar zeggen 6 wedstrijden meer gereden. Hij heeft hem nieuw gekocht bij porkart in alphen aan de rijn. Nu vraagt hij daar 1500 euro voor. Is dit redelijk of is deze te duur? Omdat er zo weinig op staan vind ik het ook moeilijk om prijzen te vergelijken. Ik hoor graag jullie mening in deze

Thanks Marco

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 6:49 pm 

Nou, ik weet ook niet precies de prijzen van een cadet, maar 1500 is een beetje veel (denk ik) , maar ik denk dat iemand anders dit wel zeker weet :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 7:54 pm 

Is wel serieus veel geld, onze eerste Tibi met JVC getuned motorblok bracht na 3 jaar € 1000,-op.
Kombikart in Schijndel heeft nog een Cadet compleet staan voor € 880,-
En aangezien zij zich steeds meer richten op tweetakt, moet hierover best te onderhandelen zijn.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 8:11 pm 

Thanks voor de tip Alex. Ik heb even op de website gegeken bij Kombikart en dat lijkt me een hardstikke leuk kart en 880 euro is toch wel weer een heel ander bedrag dan 1500. Voor het verschil kan ik nog een leuke aanhanger kopen :D , en een trekhaak :) , en nog wat kleding :o, protectie :( , pitkar #-o. Nog meer goeie tips of adressen??????????

Thanks Marco

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2009 9:05 pm 

Van cadetjes an-sich heb ik weinig verstand wat prijzen en afschrijving betreft, maar voor meer informatie over de karts en de klasse kan je ook goed bij Prokarting Holland terecht. Ik denk dat hij er momenteel ook wel wat heeft staan, maar als die Kombi niet te oud en in goede staat is, lijkt me dat zeker een goed bedrag. Beter dan een willekeurige van marktplaats.

#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende