Auteur |
Bericht |
djraymo25
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 4:29 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 05, 2008 11:50 am Berichten: 117
|
Ik heb er in eindhoven ook een schakel op het stuk bij het finish gedeelte rechtdoor zien gaan in het hek die is afegevoerd naar het ziekenhuis,
En een kart staat niet zomaar stil als je er vol vanaf gaat over het gras,
|
|
Omhoog |
|
|
h288racing
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 5:05 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Haha wat een onzin zeg, ik heb vroeger toen ik een jochie was een
100cc gehad. Vanaf me 12e niet meer gekart. Afgelopen jaar heb ik
een ICC gekocht. Moeilijk om mee te beginnen das
waar maar als je gewoon rustig aan begint en zorgt dat je de kart leert
kennen en hoe het werkt is er niets aan de hand. Ik heb nooit geen
ongelukken gehad tot nu toe, op een paar onschuldige spins na dan. Wat
een onzin om te beweren dat je je met een 2tact doodrijdt, ongelukken
kunnen altijd gebeuren ook met een pro kart. En of je nou met 80 km
ergens op klapt of met 100 het doet evengoed pijn en het kan evengoed
ongelukkig uitpakken.
_________________ Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 5:16 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
200% gelijk dat ze maar stoppen dat 2takt dodelijk is
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 5:19 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik ben blij dat ik vorig jaar met een 2 takt over de kop ben gegaan en niet met een prokart want die zijn veel zwaarder en dus minder prettig om in je nek te krijgen
met andere woorde karte is een risico sport maar het valt allemaal wel mee omdat je niet zomaar van de baan gaat
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 5:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik vind een prokart adviseren omdat je anders binnen afzienbare tijd je allerlaatste rondje rijdt ook een beetje onzin.
Natuurlijk moet je wel erg voorzichtig doen in het begin met wat voor kart dan ook, en een snelle tweetakt zal wellicht wat moeilijker zijn om vertrouwd mee te raken.
De praktijk wijst uit dat met het gebruik van gezond verstand de levensverwachting in een tweetakt niet significant korter is dan in een prokart.
|
|
Omhoog |
|
|
Kevin94
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 6:07 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 16, 2008 6:23 am Berichten: 291 Woonplaats: Helmond
|
toen ik voor het eerst op mijn 2-takt reed, ging ik ook met 120 op een bocht af zonder remmen, heb het over leeft, zonder ook maar een gras sprietje te raken,dus dood ga je niet hoor,
gras gemaaid heb ik wel , ga je ook niet dood van.
|
|
Omhoog |
|
|
claude
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 6:33 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 12:17 pm Berichten: 9 Woonplaats: kruishoutem(B)
|
OK boys. hoe moet ik dat nu samenvatten?? 2takt komt niet in aanmerking(mag niet binnen) 4 takt dan maar.Denk van zo op te delen max 1900euro voor chassis een extra setje velgen/banden / timertje en denk b&s world of een rk1.of een 2de hands chassis met nieuwe motor( http://members.lycos.nl/skeurijzer/foto ... G_2084.JPG)
deze is van een van de forumleden (hoop dat dit mocht)
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 6:41 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Mijn eerste keer had ik een aanrijding met een prokart.
Ik werd uit m'n kart gelanceerd en maakte een mooie salto.
Ik had alleen een beetje hoofd en nekpijn meer niet.
Maar nu genoeg over onze eerste keren
Het chasis dat je laat zien is mooi.
Maar niet echt geschikt om binnen mee te rijden.
Ik snap alleen niet waarom je binnen wil rijden ?
Je hebt een aardig budget ( zeker voor een beginner )
En buiten rijden geeft toch echt wel een grotere kick.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
claude
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 6:49 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 12:17 pm Berichten: 9 Woonplaats: kruishoutem(B)
|
Wil eerst de nieuwe kart wennen op een gekend (binnen)circuit en dan pas buiten racen.Ken momenteel nog weinig mensen in de kartwereld en mijn vrijetijd is beperkt uitgenomen de woensdagavond(kartavond)
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 7:01 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Dat je je in een 2takt gelijk doodrijdt is de grootste onzin wat mij betreft, ik lees anders nooit ergens op de eerste mooie dagen van het seizoen dat er een paar karters zich dood hebben gereden, alleen motorrijders hebben die gewoonte over het algemeen. Als je gewoon je verstand gebruikt blijf je ook in een 2takt heel.
Wel ben ik van mening dat je als beginner in een prokart (zeker als je met andere Prokarters samen gaat rijden) over het algemeen beter je kart leert beheersen dan de meeste 2takters die alleen maar elke bocht zo haaaaaard mogelijk en zo dwaaaaaaars mogelijk door willen gaan, want dat zou snel en stoer zijn. Als je met een Prokart hard kunt, dan kan je dat daarna ook met de meeste andere karts, een lompe hork kan daar namelijk niet hard mee. Omgekeerd kan je, zeker op recreatief niveau, soms nog wel een en ander compenseren door het overschot aan vermogen.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
rudi
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 7:09 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
mijn ervaring is dat je op een buitencircuit heel snel mensen leert kennen, de meeste zijn niet te flauw om wat te helpen en de baan leer je ook snel kennen hoor, in het begin gaat het allemaal wat langzamer en je maakt veel stuurfouten, maar gaandeweg gaat het steeds beter en gaan je rondetijden steeds verder naar beneden.op de baan zijn altijd wel mensen die ongeveer dezelfde rondetijden rijden als jij en daar kan je jezelf dan een beetje aan meten. als je die dan de volgende keer als je rijd wel voorbij rijd is dat natuurlijk een hele overwinning.
over de hoeveelheid tijd die je hebt kan ik natuurlijk niet discusieren, maar ik weet dat ikzelf graag tijd maak om te karten.
woensdagavonden buiten karten word natuurlijk al wat lastiger, misschien kan je je tijd anders indelen dan maar
gr rudi
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 8:16 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ziet er mooi uit die CRG
Houd er wel rekening mee dat als je (ooit) wedstrijden wil gaan rijden met de kart er nogal wat eisen aan het frame gesteld worden.
Wil je in Nederland meedoen met de WF klasse, dan heb je een specifiek World Formula chassis nodig !!! voor de RK1 klasse geldt dit volgens mij niet, maar daar kan Seb hier op het forum best wat over vertellen.
Ik weet dat onze Belgische kartvrienden met de WF motoren ook een indoor en outdoor competitie hebben vraag niet naar de regels, die zullen ze bij Antwerpkarting beter weten als ik.
Succes !
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: ma dec 29, 2008 10:56 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Een RK1 motor is prima om mee te beginnen en volgens mij kan je er ook redelijk binnen mee rijden. Dit doet m'n teammaatje namelijk wel eens. De RK1 is een 4takt motor wat betekend dat er niet veel motorisch onderhoud gepleegd moet worden. De motor lijkt qua snelheid en vermogen een beetje op een Honda 390cc/B&S WF en ook wel een beetje op een prokart. Hoewel dat qua rijden (tenminste, dat hoor ik) heel anders is.
Voor 2000 kan je volgens mij wel een goede kart kopen, maar als je hierna niks meer kan besteden voor een kart gaat het niet lukken. Er komen namelijk heel veel zaken bij kijken. Maar hier is op het forum volgens mij wel een sticky over te vinden (jaarplaatje qua kosten).
Mocht je ooit wedstrijden willen doen kan dat ook prima met de RK1 motor. De velden beginnen steeds meer vorm te krijgen en ook voor de senioren.
Als je wat meer wilt weten over deze motor vraag maar raak. Je kan trouwens ook even bij interesse kijken op www.rk1.nl , daar staat ook wat nuttige info.
Succes!
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: di dec 30, 2008 9:16 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Seb ik weet niet of die site van jou is, maar een koppel van 1.4Nm lijkt me wat aan de lage kant...
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
golfje21
|
Geplaatst: di dec 30, 2008 10:44 am |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
hou er ook rekening mee als je binnen in de fout gaat dat je ook meer krom rijd ivm geen grindbak/gras
ik weet niet hou de indoor banen in be zijn
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
|