Auteur |
Bericht |
Frankje
|
Geplaatst: ma okt 06, 2008 11:32 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@justl
Wat ik heb gedaan met me eerste kart (in november komt me 2de )
2de hands gekocht met alle spullen erbij (iemand die dus ermee stopt)
scheelt hoop gedoe ik had namelijk gelijk alle spullen dus kon gelijk lkkr karten.
let op banden zijn de grootste kostenpost
ik maak denk ik geen kans met me 390 tegen deksel (we kunnen keer proberen wat rij je Rotax max?)
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: ma okt 06, 2008 11:38 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
nee, ik rijd een Rotax Hezemans... aardig vlot blokje.. een echte max killer:P
met inrijden half gas kon ik ze nog bij houden (op de korte stukjes dan)
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di okt 07, 2008 8:06 am |
|
|
|
Omhoog |
|
|
Justj
|
Geplaatst: di okt 07, 2008 8:35 am |
|
Geregistreerd: ma okt 06, 2008 12:22 pm Berichten: 69 Woonplaats: Arnhem
|
@Frankje,
Daar ben ik nu ook een beetje naar opzoek. Ik koop bij het begin niet van teveel geld omdat ik eerst gewoon nog genoeg kan leren ik weet hoe ik lijnen moet rijden maar daar gaat het niet alleen om omgaan met de snelheid hoe ik onderhoud goed doe conditie goed op de pijl houden want dit kan ook veel schelen natuurlijk.
Dus bij het begin is het even een hobby. Ik kom binnenkort een keer naar een baan toe gewoon even kijken hoe het allemaal gaat enz. Daar kan ik dan nog wat dingetjes leren enz.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di okt 07, 2008 11:34 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
@ justj, allereerst welkom op het forum natuurlijk.
Ga vooral voordat je de kart aanschaft eerst eens kijken bij zowel 4-takt als 2-takt wedstrijden, en proef eens aan de sfeer die er hangt.
Dat was voor Simone en mij de belangrijkste reden om 4-takt te (blijven) rijden.
Voor het bedrag van onze 4-takt kart (kombikart-Vampire) kan je ook een hele mooie 2-takt kopen, en houd je waarschijnlijk nog geld over ook, maar de sfeer onderling, en niet het type kart / motor, heeft voor ons de doorslag gegeven.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Justj
|
Geplaatst: di okt 07, 2008 11:38 am |
|
|
Aaah dat is natuurlijk ook belangrijk. Ik wil idd binnenkort gewoon eerst even kijken. Een kart ga ik in iedergeval halen. Maar eerst even kijken ook voordat ik enigzins mee doe aan wedstrijden enz. En ik mag nog genoeg oefenen:)
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: wo okt 08, 2008 12:42 pm |
|
|
Je moet je ook afvragen waar het je om gaat, wil je gewoon graag een eigen kart, waarbij je alles moet leren, elke valkuil zelf moet ontdekken (en maar zien dat je die oplost) en een hoop kosten maken, of wil je gewoon zo snel mogelijk goed leren rijden op een kart, om daarna alsnog te kijken wat je leuk vindt en met meer kennis iets te gaan rijden wat je echt graag wilt?
Anders zou je ook eens kunnen overwegen om je in te kopen in een team en zodoende je rij- en sleutelervaring op te doen. Indoorkarten is een mogelijkheid, maar outdoor is toch wel erg gaaf, met verschillende baancondities, weerstomstandigheden etc. In de Kings of Karting zijn altijd wel teams die een rijder kunnen gebruiken en tijd willen steken in het opleiden van mensen. Nee, het is inderdaad niet zo spectaculair als een ica of een schakelkart, maar het is voor de meeste mensen wel een goede manier om te leren sturen. Op een prokart heb je minder grip, minder vermogen, en je moet dus veel zuiniger met je snelheid omgaan, de lijnen echt goed rijden (believe me, daar zit nog een hoop tijd in, ook als je denkt dat je ze kunt ), elk verschil zie je. De races duren lang en je hebt zodoende voldoende gelegenheid om bij anderen onder het rijden te kijken wat je verkeerd doet, in een sprint heb je die gelegenheid vaak niet en bij recreatief rijden kan je vaak niet controleren of de ander z'n kart wel helemaal reglementair is.
Soms wordt er lacherig over de Kings gedaan, dat het opgevoerde grasmaaiers zijn en weet ik veel, dat zijn het natuurlijk ook. Maar Simon Knap heeft een paar seizoenen Kings gereden, waarvan ook een keer kampioen en is nu overtuigend kampioen in de Formule Ford geworden. Thomas Knopper (vorig jaar Europees Kampioen KZ2, wat vroeger de ICC was) reed een race in het veld mee, met een zeer ervaren rijder als teammaat en eindigde uiteindelijk als 5e. Tuurlijk kan zo'n gozer sturen en is het z'n eerste race in een nieuwe klasse, maar het geeft wel aan dat de competitie sterk is. Naast de baan praat iedereen met elkaar en als je een probleem hebt wordt je gewoon zo goed mogelijk geholpen, ook daar leer je weer veel van.
9 november is de laatste race van het seizoen in Emmen. Wellicht een mooie gelegenheid om eens te komen kijken? Op www.c2n-telematchracing.nl kan je meer informatie vinden over wat prokarten inhoudt.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Justj
|
Geplaatst: wo okt 08, 2008 1:05 pm |
|
|
Dat biuj een team inschrijven zou ik ook wel leuk vinden omdat ik dan voor iemand rij. Maar hoe doe ik dit dan? Want ik wil zowiezo lekker rijden en een beetje oefenen lekker racen enz.
En ja dat idd wel handig om daar eens te kijken.
Ik ga eens kijken hoe of wat.
Bedankt voor de tip
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: wo okt 08, 2008 1:48 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Dat gaan kijken is een enrome aanrader ik heb het ook zo gedaan
Ik ben naar Genk geweest en daar ben ik gewoon door het rennerspark gelopen en ik was al een hele hoop info rijker tenslotte ben ik naar de shop geweest om me te informeren over het chassis (over de motor was het voor mij al duidelijk) ik heb dan een birel aangeschaft omdat de service daar gebeurde ( ik wooon maar een goed kwartier van genk)
Maar de mensen die karting doen zijn de eerslijkste ik bedoel hiermee dat mensen die Birel verkopen ook alleen goede dingen over Birel zeggen en bv Tony Kart afraden wat logisch is
Na hier en daar wat info te hebben gevraagd heb ik dus een kart gekocht
KArting is een zeer mooie hobby dat kan iedereen hier op het forum wel zeggen tegenslagen heb je ook maar het blijft fijn
Informeer je goed en koop een mooie kart waar je lang plezier van hebt;
GRTZZ
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Justj
|
Geplaatst: wo okt 08, 2008 1:55 pm |
|
|
Aaah ook een goed idee.. Alleen een team lijkt me eigenlijk idd ook wel wat. Is een goeie instapper om veel te leren ook denk ik.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: wo okt 08, 2008 2:14 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Zeer zeker
maar alleen kan het ook perfect hoor (zolang je geen wedstrijden doet ) dan heb je toch wel een aantal moneteurs nodig denk ik
ik ken wel mensen die het alleen doen maar kijk naar de familie pex ofzo allemaal monteurs
GRTZZ
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Justj
|
Geplaatst: wo okt 08, 2008 2:20 pm |
|
|
Mmm ok.
Jah bij mij is het begin gewoon leren lekker racen wil ik voor punten een kampioenschap wil ik winnen:P Nee ik ben niet snel genoeg nog maar he leren kan altijd he:D
Ik hou van racen dus ik moet voor mij kijken wat ik het beste kan doen om te karten in een team punten krijg kan winnen enz.
En gewoon echte rivals hebben:D Een computer en kartbaan duiven is niet meer zo uitdagend:P
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: wo okt 08, 2008 2:53 pm |
|
|
Je moet je ook afvragen waar het je om gaat, wil je gewoon graag een eigen kart, waarbij je alles moet leren, elke valkuil zelf moet ontdekken (en maar zien dat je die oplost) en een hoop kosten maken, of wil je gewoon zo snel mogelijk goed leren rijden op een kart, om daarna alsnog te kijken wat je leuk vindt en met meer kennis iets te gaan rijden wat je echt graag wilt?
Anders zou je ook eens kunnen overwegen om je in te kopen in een team en zodoende je rij- en sleutelervaring op te doen. Indoorkarten is een mogelijkheid, maar outdoor is toch wel erg gaaf, met verschillende baancondities, weerstomstandigheden waar je op moet inspelen en mee moet leren rijden, etc. In de Kings of Karting zijn altijd wel teams die een rijder kunnen gebruiken en tijd willen steken in het opleiden van mensen. Nee, het is inderdaad niet zo spectaculair als een ica of een schakelkart, maar het is voor de meeste mensen wel een goede manier om te leren sturen. Op een prokart heb je minder grip, minder vermogen, en je moet dus veel zuiniger met je snelheid omgaan, de lijnen echt goed rijden (believe me, daar zit nog een hoop tijd in, ook als je denkt dat je ze kunt ), elk foutje in vergelijking met je tegenstander zie je. De races duren lang en je hebt zodoende voldoende gelegenheid om bij anderen onder het rijden te kijken wat je verkeerd doet, in een sprint heb je die gelegenheid vaak niet en bij recreatief rijden kan je vaak niet controleren of de ander z'n kart wel helemaal reglementair is.
9 november is de laatste race van het seizoen in Emmen. Wellicht een mooie gelegenheid om eens te komen kijken? Op www.c2n-telematchracing.nl kan je meer informatie vinden over wat prokarten inhoudt.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Matthijs
|
Geplaatst: wo okt 08, 2008 3:30 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Hvb83 wil zo graag zijn verhaal aan ons opdringen, dat hij twee keer hetzelfde plaatst!
Geintje Hans, succes zondag!
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: wo okt 08, 2008 3:59 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
hvb83 schreef: 9 november is de laatste race van het seizoen in Emmen. Wellicht een mooie gelegenheid om eens te komen kijken?
Maar eerst: 12 oktober race in Veldhoven en 26 oktober race in Emmen(bijna alle 4-takt klassen)
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|