Auteur |
Bericht |
Basjuh
|
Geplaatst: di aug 12, 2008 4:35 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
@ Leon, er zijn hier genoeg pubbers die een kart onderhouden.
Dus voor jou zal dat al helemaal geen probleem zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: di aug 12, 2008 4:42 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Wat je bedoelt met reviseren klopt het wat David zegt ( david heeft altijd gelijk )
bij een 100cc wordt er sneller gereviceerd als bij een rotax max.
Je hebt kleine en grote revicisies je hebt dure en " goedkope" revisies.
Bij een grote wordt er zoveel mogelijk vervangen en bij een kleine het nodige; ( vebeter indien nodig )
Zoals iedereen zegt ga eens op berghem kijken zo heb ik het ook gedaan en ik heb positieve en negatieve argumenten gekregen wat je alleen vooruit helpt.
Hopelijk vind je wat je wilt
MVG
Philipper
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di aug 12, 2008 5:24 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik doe bij mijn icc (125cc schakelkart) altijd elke 6 uur de zuiger en elke 2-3 zuigers nieuw bigend + krukaslagers/keerringen...
Een zuigertje zit samen met het naaldlagertje en de pistonpen al snel richting de 100 euro, als je hierbij ook het bigend en de lagers doet zit je richting de 250/300 euro... Dit is wel inclusief arbeidsloon, ervanuitgaande dat je niet de spullen hebt om een krukas te persen/balanceren...
Schrik hier niet van, want voordat je op die 6 uur zit heb je al gauw een keer of 4/5 gereden...
Het zal wel iets afwijken afhankelijk van het merk motor en hoe je ermee omgaat natuurlijk, maar ter indicatie denk ik dat dit wel goed te gebruiken is..
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
leonzuid
|
Geplaatst: di aug 12, 2008 9:01 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Bedankt allemaal voor de goede info,
Weet zeker dat ik voor een 2takt ga maar ben er nog niet uit welke,
Een schakel kart lijkt me erg leuk rijden, maar een rotax max is misschien een betere keus als hobby rijder (goedkoper in onderhoud). Ga er nog maar even goed over nadenken en zoveel mogelijk info verzamelen.
Mocht iemand nog wat ideen hebben hoor ik het graag.
Bedankt!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: wo aug 13, 2008 8:01 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Als je misschien iets daar tussen wil dan is een DD2 misschien iets voor jou ik weet het niet he
Maar dat is een onderhoudsvriendelijke kart met 2 versnellingen.
GRTZ
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
leonzuid
|
Geplaatst: vr aug 15, 2008 1:29 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Na wat uurtjes speurwerk hier op het forum ben ik erachter gekomen dat een rotax max toch voor mij de beste keus is, ga binnenkort even kijken op berghem en daar nog wat info inwinnen.
Zijn er hier veel mensen die daar vaak rijden?????
Nog twee vragen:
Is een rotax max altijd elektrisch gestart.
Zit er in de buurt van oss ook een kart winkel, voor alle benodigheden.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: vr aug 15, 2008 1:51 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi Leon
Voor zover ik weet heb je karting paradise in rosmalen en redeker kartteam in oss. En volgens mij is een max altijd elektrisch gestart.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr aug 15, 2008 2:36 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
pitstop zt ook dichtbij is uden ik zelf kom meestal bij at motorsport is st michelgestel
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr aug 15, 2008 9:45 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Cuijk valt ook nog wel te doen
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: vr aug 29, 2008 9:40 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Hoi, zoals je kunt zien is dit mijn eerste post op dit forum
Ik zit een beetje in dezelfde boot, rij ook motor en wil nu ook gaan kijken naar de aanschaf van een kart (of zelfs twee, ook voor mijn zoontje van 7)
Nu heb ik al gereden in Genk met een huurkart (Rotax max senior) en moet zeggen die is me heel erg goed bevallen, snel zat om voorlopig te leren rijden. Ik reed 1.01 na 20 min, geen idee of dat snel is trouwens.
Maar qua motor ben ik er dus net zoals de topic starter wel uit, maar mijn vraag is nu, wat is een leuk bijbehorend chassis, ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
Ik ga alleen recreatief rijden en ben niet bang om zelf te sleutelen.
|
|
Omhoog |
|
|
leonzuid
|
Geplaatst: di sep 02, 2008 9:01 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Na toch nog maar een beetje rondgekeken te hebben, denk ik dat het toch een schakel kart wordt met een tm cross blok.
Ik kan alleen nergens vinden wanneer deze gereviseerd moeten worden en waar je onderdelen kan kopen met eventuele kosten..
Misschien een rare vraag maar hoe kan ik aan het frame zien wat het bouwjaar is, of is het een kwestie van vertrouwen van de verkoper.
Alvast bedankt weer
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: wo sep 03, 2008 8:35 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Elk frame heeft een serienummer; bij de importeur kun je navragen hoe oud het frame is als je het nummer opgeeft.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: wo sep 03, 2008 8:47 am |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Waarom nu toch een schakel kart met een TM cross blok ?
Kunnen jullie een leek wat advies geven over welk frame te kiezen ?
Ik heb na een heleboel uren surfen wel wat ideeen, zeg ik het goed als ik zeg dat Birel en CRG goede merken zijn waar de onderdelen goed in NL en B verkrijgbaar zijn ?
_________________ CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)
|
|
Omhoog |
|
|
leonzuid
|
Geplaatst: wo sep 03, 2008 11:38 am |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Hallo snoebel,
Opzich is een rotax max voor mij wel een betere keus, goedkoper voor de onderhoud en makkelijker te rijden als je begint met karten.
Maarja ik heb al een beetje circuit ervaring met mijn motor, en hou van sensatie. nadat ik dit weekend even op een schakelkart heb gereden, leek dit mij toch een grotere uitdaging. Lees KICK..........
Sleutelen is me werk en hobby duss dat gaat allemaal wel lukken.
|
|
Omhoog |
|
|
snoebel
|
Geplaatst: wo sep 03, 2008 12:03 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm Berichten: 346 Woonplaats: Geleen
|
Ik rij ook motor, wel iets van circuit ervaring, maar ik rij een VFR.
We komen regelmatig op de Nordsleife maar merk toch dat ik andere motor nodig heb om echt hard rond te gaan
Ben nu een paar keer op de huurkarts geweest in Genk (Birel chassis met Rotax) en vind dat voorlopig meer dan genoeg power ! Moet er niet aan denken dat ik ook nog moet gaan nadenken over schakelen, juiste versnelling etc.. Al kan het ook mij niet hard genoeg gaan.
Karting is voor een nieuwe wereld en ik ga idd voor de Rotax max sr oplossing, precies voor die redenen die jij net opnoemd.
Sleutelen heb ik ook weinig moeite mee, rij al jaren RC auto's en daar mag je ook meer sleutelen dan rijden Zaken als caster, camber etc zijn niet vreemd voor me.
Heb jij ergens een goed verhaal gevonden over welk chassis goed is, wat de verschillen zijn etc ? Ik kan daar erg weinig over vinden.
ik ga morgen weer karten in Genk op de huurkarts, had me voorgenomen om een afspraak te maken met de shop daar om eens goed geinformeerd te worden over de verschillen.
|
|
Omhoog |
|
|