Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za maart 15, 2008 11:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
Berichten: 252
Het is voor iedereen verschillend wat ie leuk vind. ikzelf vind het schakelen net een dimensie extra maar jij wil graag automaat.

Het leukste lijkt mij om gewoon een rotax max aan te schaffen. aangezien je geen wedstrijden wil gaan rijden en er altijd wel meerdere rotax maxen op de baan zijn. zoals paulo al zei rijd je dan net zoals de meesten in een 116i :wink: maarik zou het een 130 i noemen. Ook is dit denk als ik eht zo hoor met jouw budget goed te doen en kan je zeer fatsoenlijk materiaal aanschaffen.

over de kosten hebben we ook een topic!
http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic ... ght=kosten

sterkte met de keuze

_________________
Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2008 5:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Paulo had toch zo'n mooi overzicht met verschillende motoren? Afijn, ik zou ook een Rotax Max nemen, gemakkelijk in onderhoud, daar kun je eenvoudig een wat ouder frame voor kopen(voor een wankel wordt dat moeilijk).

En ja, een wankel is wel leuk, maar mij lijkt racen tegen anderen leuker dan alleen maar vooruit rijden en je irriteren aan langzamere rijders/karts.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2008 7:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ga gewoon een keer bij een baan kijken die bij je in de buurt ligt. bekijk de verschillen. er zijn echt wel mensen die je de voor en nadelen willen vertellen.

zoals een rotax-max, wankel of snelle 4-takt heb je meer rij plezier dan sleutel werk bij wijze van. en met een beetje ervaring rij je met een rotax-max de langzamere schakels voorbij

hou je van sleutelen en heb je de ervaring neem een ICC ( schakel ) o.i.d.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo maart 16, 2008 9:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De enige baan die in de buurt van Dordrecht ligt is Strijen. Daar mag je niet komen met een viertakt, en daar valt volgens hen een Wankel ook onder. Eerlijk gezegd vind ik Strijen ook wat minder geschikt voor een Rotax Max, al kan het natuurlijk best.
Zelf zou ik als ik veel op Strijen zou rijden inderdaad voor een Iame Leopard of PRD Fireball kiezen omdat die blokjes heel goed uit de bochten komen, en daarvan zijn er nogal wat op Strijen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 18, 2008 1:23 am 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Ik heb er 1 op het oog. Het is een Tony kart. Stel de kart zelf is wat oud na een tijdje wat moet er dan allemaal vervangen worden? Alleen het chassis of ook andere onderdelen? De body etc is het oude model, dus een nieuw chassis is een nieuwe body? Is voor de rest alles over te zetten?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 18, 2008 1:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
fusee's, die willen wel gaan doorhangen, lagers, stuurstangen,

nee de body dat is het plastic werk wat er om heen zit. het chassis is de complete kart excl motor. Ik denk dat jij het frame bedoelt. je kan het frame wel vernieuwen maar ik denk dat je dan ook aan nieuwe onderdelen vast zit. wil je het bodywerk vervangen dan zal je ook passende beugels moeten kopen. en dan zit je al gauw in totaal rond de 300 euro.

ik weet niet wat die tonykart kost, maar als je van alles en nog wat wil gaan veranderen kan je misschien beter wel een nieuwere kopen bijvoorbeeld bij een kartwinkel. en daar een motor op laten zetten. dan ben je in totaal misschien iets meer kwijt maar dan heb je ook wat meer, je bent sneller, goede onderdelen en wanneer je de kart e.v.t. weer wilt vekopen heb je meer kans dat hij verkocht wordt dan wanneer je een kart van bijvoorbeeld het jaar 2000 wil verkopen omdat je met zo'n "oud" chassis alleen nog maar recreatief mee kan rijden.

m.v.g.
Hendrik

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David