Auteur |
Bericht |
The overtaker
|
Geplaatst: za maart 15, 2008 11:51 pm |
|
Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm Berichten: 252
|
Het is voor iedereen verschillend wat ie leuk vind. ikzelf vind het schakelen net een dimensie extra maar jij wil graag automaat.
Het leukste lijkt mij om gewoon een rotax max aan te schaffen. aangezien je geen wedstrijden wil gaan rijden en er altijd wel meerdere rotax maxen op de baan zijn. zoals paulo al zei rijd je dan net zoals de meesten in een 116i maarik zou het een 130 i noemen. Ook is dit denk als ik eht zo hoor met jouw budget goed te doen en kan je zeer fatsoenlijk materiaal aanschaffen.
over de kosten hebben we ook een topic!
http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic ... ght=kosten
sterkte met de keuze
_________________ Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: zo maart 16, 2008 5:42 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Paulo had toch zo'n mooi overzicht met verschillende motoren? Afijn, ik zou ook een Rotax Max nemen, gemakkelijk in onderhoud, daar kun je eenvoudig een wat ouder frame voor kopen(voor een wankel wordt dat moeilijk).
En ja, een wankel is wel leuk, maar mij lijkt racen tegen anderen leuker dan alleen maar vooruit rijden en je irriteren aan langzamere rijders/karts.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo maart 16, 2008 7:54 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ga gewoon een keer bij een baan kijken die bij je in de buurt ligt. bekijk de verschillen. er zijn echt wel mensen die je de voor en nadelen willen vertellen.
zoals een rotax-max, wankel of snelle 4-takt heb je meer rij plezier dan sleutel werk bij wijze van. en met een beetje ervaring rij je met een rotax-max de langzamere schakels voorbij
hou je van sleutelen en heb je de ervaring neem een ICC ( schakel ) o.i.d.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo maart 16, 2008 9:10 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De enige baan die in de buurt van Dordrecht ligt is Strijen. Daar mag je niet komen met een viertakt, en daar valt volgens hen een Wankel ook onder. Eerlijk gezegd vind ik Strijen ook wat minder geschikt voor een Rotax Max, al kan het natuurlijk best.
Zelf zou ik als ik veel op Strijen zou rijden inderdaad voor een Iame Leopard of PRD Fireball kiezen omdat die blokjes heel goed uit de bochten komen, en daarvan zijn er nogal wat op Strijen.
|
|
Omhoog |
|
|
Aico
|
Geplaatst: di maart 18, 2008 1:23 am |
|
Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm Berichten: 119 Woonplaats: Dordrecht
|
Ik heb er 1 op het oog. Het is een Tony kart. Stel de kart zelf is wat oud na een tijdje wat moet er dan allemaal vervangen worden? Alleen het chassis of ook andere onderdelen? De body etc is het oude model, dus een nieuw chassis is een nieuwe body? Is voor de rest alles over te zetten?
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di maart 18, 2008 1:07 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
fusee's, die willen wel gaan doorhangen, lagers, stuurstangen,
nee de body dat is het plastic werk wat er om heen zit. het chassis is de complete kart excl motor. Ik denk dat jij het frame bedoelt. je kan het frame wel vernieuwen maar ik denk dat je dan ook aan nieuwe onderdelen vast zit. wil je het bodywerk vervangen dan zal je ook passende beugels moeten kopen. en dan zit je al gauw in totaal rond de 300 euro.
ik weet niet wat die tonykart kost, maar als je van alles en nog wat wil gaan veranderen kan je misschien beter wel een nieuwere kopen bijvoorbeeld bij een kartwinkel. en daar een motor op laten zetten. dan ben je in totaal misschien iets meer kwijt maar dan heb je ook wat meer, je bent sneller, goede onderdelen en wanneer je de kart e.v.t. weer wilt vekopen heb je meer kans dat hij verkocht wordt dan wanneer je een kart van bijvoorbeeld het jaar 2000 wil verkopen omdat je met zo'n "oud" chassis alleen nog maar recreatief mee kan rijden.
m.v.g.
Hendrik
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|