Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2007 4:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ik had ze laats op driebergen.. maar ze waren voor mij niks ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2007 7:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
ja maar die van jouw is ook wel stevig opgefokt

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2007 8:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Beste Dirk,
Wij hebben nu 3 jaar geraced en getrained met Briggs motoren, en ik kan niet één van jouw meningen onderschrijven.
Dat de Briggs bij bosjes kapot gaan ?????
Zoals in elke raceklasse sneuvelt er wel eens een motor, met als regel hoe hoger het toerental hoe meer risico, dus is het logisch dat een Briggs motor schadegevoeliger kan zijn als een Honda industriemotor, die met een eens zo grote inhoud en de helft van de toeren draait.
De keer dat wij een probleem hadden, overigens ontstaan de meeste problemen door gebrekkig of geen onderhoud, is het probleem door de importeur (Kombikart) zeer coulant opgelost.
In het verleden is bij de KNAF een seniorenklasse geweest voor de Briggs, maar door te weinig belangstelling helaas weer verdwenen.
De rondetijden die deze volwassenen reden, (voor de RK1 bestaat de seniorklasse nog steeds) lagen beduidend hoger dan de tijden van de pro-karts, met: let wel.....standaard verzegelde motoren, waar je werkelijk niets aan mag aanpassen.
Dus om een vergelijk te trekken tussen een Briggs uit de krat met +/- 200cc en een getunede Honda 390 met 390 cc gaat mijn inziens een beetje mank.
De bewering: een Junior Briggs is maar iets sneller als de pro-kart, en een 390 is nog een klap sneller als een pro-kart, slaat werkelijk helemaal nergens op !!!
Kijk voor de lol eens op Mylaps, waar alle uitslagen opstaan van races gereden bij Chrono. en dan zal je zien dat de Junior Briggs op een kort circuit als Emsburen, waar je veel koppel nodig hebt , net zo snel hun rondjes afraffelen als een getunde 390.
Lex. :evil:

(P.S. ik heb geen aandelen in Briggs & Stratton, of in Kombikart, sterker nog, wij rijden geen World Formula meer, het is alleen heel jammer dat een mooie raceklasse elke keer weer de grond ingetrapt wordt)

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2007 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
mijn ervaring is juist dat ik met mijn prokart die wel is getuned volgens de regelementen tijdens de trainingen alle briggs en strattons de oren was .
nu ligt het nivo in doe klasse bij de KNAF ook niet beister hoog.

de Honda 390cc is helemaal geen klap sneller dan de prokart sterker nog de eerste standaart honda 390cc die sneller isdan ik moet ik nog vinden

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2007 9:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
@ Pro-kart monster, helaas vergelijk jij ook een standaard briggs met een getunde prokart = 320cc, maar je bent echt niet sneller hoor. [-X
De wens is vaak de moeder van de gedachte, ooit bij kartingevents een WF wedstrijd gereden op Amsterdam, en de drie prokarts die hadden ingeschreven reden met onze klasse mee.
Met de start hebben we ze nog gezien, daarna nog 1 keer toen Simone de baan uitspinde, maar ook dat was weer snel rechtgezet.
Lex.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 12:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Even weer over naar de vraag van Jan en Bjorn. Gaat er niet om wat je zelf het beste vind, maar wat voor deze 2 heren het beste zou zijn. En ik vermoed dat ze gewoon, leuk willen karten voor een leuke prijs. Niet te overdreven, niet Superpro. En dan is de 390 toch het beste, om eerder genoemde reden. En ja, er sneuvelt wel eens een blokje, dat is als je voor de fun rijdt een enorme tegenslag. Die motoren zijn toch even €1500, zeker. Als je dat voor je kiezen krijgt, terwijl je een gewone funrijder bent, is dat niet mis. En de 390's gaan niet stuk, om maar niet te zeggen dat ze niet stuk te krijgen zijn. Ik heb via via mijn 390 blokje voor €75 gekregen, en de eerste Briggs die mij verslaat moet nog gemaakt worden.
De 390 draait lekker laag in toeren, kan er veel minder mis gaan.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 2:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
@ Enzodino, klopt !!!!!!
Gezien de leeftijden van beide heren is de Briggs competitie geen optie.
Met een 390 of pro-kart klasse ben je minder leeftijdafhankelijk bezig, en heb je met vrij rijden toch een hele hoop lol.
Ik word alleen zo moe van het wegnemen van vooroordelen, vandaar mijn reactie.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 4:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
@alex64

je zegt De wens is vaak de moeder van de gedachte
maar al die briggs die ik heb ingehaalt waren toch echte karts

ik stap de briggs verder echt niet de grond in hoor
leuke klasse en 4 takt

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 8:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Even nog iets toevoegen aan het ploffen van de wf motoren. Als je er goed mee omgaat dan zal de levensduur behoorlijk lang zijn, maar ik ken toch zeker een aantal wedstrijd rijders die al heel wat blokjes hebben opgeblazen om het kampioenschap te winnen. Ook hoor ik dat de blokjes regelmatig worden getuned. Dit is niet om de wf af te kraken, maar gewoon de werkelijkheid.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 8:57 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
He Jan,

Ik zie dat je uit België komt. Is een TKM niets voor je. Dan scheur je alle Pro-karts, B&S en 390-ers van de baan. getuned of niet. 12000 toeren en 20 Pk's en veel koppel. En er wordt i belgië ook mee geraced!

Ok, je moet er wel zuinig mee omgaan. Goed onderhouden; olie, olie en nog eens olie, maar dan blijven ze wel als een trein lopen.

grtx
De racekabouter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Brigss WF motoren
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 9:26 pm 

Geregistreerd: ma aug 21, 2006 2:52 pm
Berichten: 46
Idd Energy390, ik hoor teveel verhalen over Brigss blokjes die het einde van het seizoen gewoon niet halen. Meestal scheuren de blokjes gewoon letterlijk uitelkaar, olie komt eruit en he presto...

Misschien hoort dat er volgens sommige bij, maar niet in mijn boekje.

Wil je als senior probleemloos rijden, neem een 390 of een prokart, wil je wat meer, kun je een 390 lekker tunen, of nog beter (idd) een TKM is errug leuk, wel gevoelig (let op je oliepeil!), of een snelle VT250
(Suter Vamoire, Ecomoto, Biland, Oral et cetera).

Voor recreatieve rijders allemaal motoren waar je rustig 25 uren mee kunt sturen, voor revisie. En elke keer als je erop staat een hoop lol :-)

mvg

Dirk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2007 2:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm
Berichten: 121
Woonplaats: Breda
Ik wil ook nog 1 ding toevoegen over de briggsen.
In antwerpkarting of jpr indoorkarting worden de meeste briggsen voorbij gereden door honda gx200 8.5 pk (getuned volgens BEKC reglement). Maar dat heeft ook zo zijn redenen voor die cirquits hebben die briggsen gewoon te weinig koppel.

Mvg Gallie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2007 4:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
We zijn er denk ik over uit: wij advieseren over het algemeen de GX390!!
Ik hoop dat jullie een keuze kunnen maken, Jan en Bjorn. En hou ons op de hoogte!!!

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2007 5:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
@ dirkpilat

met een prokart en honda 390 kun je wel wat langer rijden dan 25 uur hoor
met een prokart kan je makkelijk 500 uur rijden zonder problemen

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2007 4:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
@prokart, na 500 uur zijn je koppelingen, zuigerveren, kleppen, lagers allemaal nog tip-top.

Ik pleeg zelf regelmatig onderhoud aan mijn honda, dat betekend dat iedere 50 uur toch eens het hele blok uitelkaar gaat, al is het alleen maar voor inspectie en evt. preventief onderhoud. hier heb je veel plezier van op de kartbaan.

groeten roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David