Auteur |
Bericht |
jeffrey1991
|
Geplaatst: zo okt 21, 2007 4:10 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ik had ze laats op driebergen.. maar ze waren voor mij niks ?
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: zo okt 21, 2007 7:35 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ja maar die van jouw is ook wel stevig opgefokt
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: zo okt 21, 2007 8:15 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Beste Dirk,
Wij hebben nu 3 jaar geraced en getrained met Briggs motoren, en ik kan niet één van jouw meningen onderschrijven.
Dat de Briggs bij bosjes kapot gaan ?????
Zoals in elke raceklasse sneuvelt er wel eens een motor, met als regel hoe hoger het toerental hoe meer risico, dus is het logisch dat een Briggs motor schadegevoeliger kan zijn als een Honda industriemotor, die met een eens zo grote inhoud en de helft van de toeren draait.
De keer dat wij een probleem hadden, overigens ontstaan de meeste problemen door gebrekkig of geen onderhoud, is het probleem door de importeur (Kombikart) zeer coulant opgelost.
In het verleden is bij de KNAF een seniorenklasse geweest voor de Briggs, maar door te weinig belangstelling helaas weer verdwenen.
De rondetijden die deze volwassenen reden, (voor de RK1 bestaat de seniorklasse nog steeds) lagen beduidend hoger dan de tijden van de pro-karts, met: let wel.....standaard verzegelde motoren, waar je werkelijk niets aan mag aanpassen.
Dus om een vergelijk te trekken tussen een Briggs uit de krat met +/- 200cc en een getunede Honda 390 met 390 cc gaat mijn inziens een beetje mank.
De bewering: een Junior Briggs is maar iets sneller als de pro-kart, en een 390 is nog een klap sneller als een pro-kart, slaat werkelijk helemaal nergens op !!!
Kijk voor de lol eens op Mylaps, waar alle uitslagen opstaan van races gereden bij Chrono. en dan zal je zien dat de Junior Briggs op een kort circuit als Emsburen, waar je veel koppel nodig hebt , net zo snel hun rondjes afraffelen als een getunde 390.
Lex.
(P.S. ik heb geen aandelen in Briggs & Stratton, of in Kombikart, sterker nog, wij rijden geen World Formula meer, het is alleen heel jammer dat een mooie raceklasse elke keer weer de grond ingetrapt wordt)
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: zo okt 21, 2007 8:50 pm |
|
|
mijn ervaring is juist dat ik met mijn prokart die wel is getuned volgens de regelementen tijdens de trainingen alle briggs en strattons de oren was .
nu ligt het nivo in doe klasse bij de KNAF ook niet beister hoog.
de Honda 390cc is helemaal geen klap sneller dan de prokart sterker nog de eerste standaart honda 390cc die sneller isdan ik moet ik nog vinden
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: zo okt 21, 2007 9:08 pm |
|
|
@ Pro-kart monster, helaas vergelijk jij ook een standaard briggs met een getunde prokart = 320cc, maar je bent echt niet sneller hoor.
De wens is vaak de moeder van de gedachte, ooit bij kartingevents een WF wedstrijd gereden op Amsterdam, en de drie prokarts die hadden ingeschreven reden met onze klasse mee.
Met de start hebben we ze nog gezien, daarna nog 1 keer toen Simone de baan uitspinde, maar ook dat was weer snel rechtgezet.
Lex.
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: ma okt 22, 2007 12:36 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Even weer over naar de vraag van Jan en Bjorn. Gaat er niet om wat je zelf het beste vind, maar wat voor deze 2 heren het beste zou zijn. En ik vermoed dat ze gewoon, leuk willen karten voor een leuke prijs. Niet te overdreven, niet Superpro. En dan is de 390 toch het beste, om eerder genoemde reden. En ja, er sneuvelt wel eens een blokje, dat is als je voor de fun rijdt een enorme tegenslag. Die motoren zijn toch even €1500, zeker. Als je dat voor je kiezen krijgt, terwijl je een gewone funrijder bent, is dat niet mis. En de 390's gaan niet stuk, om maar niet te zeggen dat ze niet stuk te krijgen zijn. Ik heb via via mijn 390 blokje voor €75 gekregen, en de eerste Briggs die mij verslaat moet nog gemaakt worden.
De 390 draait lekker laag in toeren, kan er veel minder mis gaan.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma okt 22, 2007 2:42 pm |
|
|
@ Enzodino, klopt !!!!!!
Gezien de leeftijden van beide heren is de Briggs competitie geen optie.
Met een 390 of pro-kart klasse ben je minder leeftijdafhankelijk bezig, en heb je met vrij rijden toch een hele hoop lol.
Ik word alleen zo moe van het wegnemen van vooroordelen, vandaar mijn reactie.
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma okt 22, 2007 4:18 pm |
|
|
@alex64
je zegt De wens is vaak de moeder van de gedachte
maar al die briggs die ik heb ingehaalt waren toch echte karts
ik stap de briggs verder echt niet de grond in hoor
leuke klasse en 4 takt
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: ma okt 22, 2007 8:18 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Even nog iets toevoegen aan het ploffen van de wf motoren. Als je er goed mee omgaat dan zal de levensduur behoorlijk lang zijn, maar ik ken toch zeker een aantal wedstrijd rijders die al heel wat blokjes hebben opgeblazen om het kampioenschap te winnen. Ook hoor ik dat de blokjes regelmatig worden getuned. Dit is niet om de wf af te kraken, maar gewoon de werkelijkheid.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
RaceKabouter
|
Geplaatst: ma okt 22, 2007 8:57 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm Berichten: 177 Woonplaats: Haarlem
|
He Jan,
Ik zie dat je uit België komt. Is een TKM niets voor je. Dan scheur je alle Pro-karts, B&S en 390-ers van de baan. getuned of niet. 12000 toeren en 20 Pk's en veel koppel. En er wordt i belgië ook mee geraced!
Ok, je moet er wel zuinig mee omgaan. Goed onderhouden; olie, olie en nog eens olie, maar dan blijven ze wel als een trein lopen.
grtx
De racekabouter
|
|
Omhoog |
|
|
DirkPilat
|
Geplaatst: ma okt 22, 2007 9:26 pm |
|
|
Idd Energy390, ik hoor teveel verhalen over Brigss blokjes die het einde van het seizoen gewoon niet halen. Meestal scheuren de blokjes gewoon letterlijk uitelkaar, olie komt eruit en he presto...
Misschien hoort dat er volgens sommige bij, maar niet in mijn boekje.
Wil je als senior probleemloos rijden, neem een 390 of een prokart, wil je wat meer, kun je een 390 lekker tunen, of nog beter (idd) een TKM is errug leuk, wel gevoelig (let op je oliepeil!), of een snelle VT250
(Suter Vamoire, Ecomoto, Biland, Oral et cetera).
Voor recreatieve rijders allemaal motoren waar je rustig 25 uren mee kunt sturen, voor revisie. En elke keer als je erop staat een hoop lol
mvg
Dirk
|
|
Omhoog |
|
|
gallie
|
Geplaatst: za nov 03, 2007 2:22 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm Berichten: 121 Woonplaats: Breda
|
Ik wil ook nog 1 ding toevoegen over de briggsen.
In antwerpkarting of jpr indoorkarting worden de meeste briggsen voorbij gereden door honda gx200 8.5 pk (getuned volgens BEKC reglement). Maar dat heeft ook zo zijn redenen voor die cirquits hebben die briggsen gewoon te weinig koppel.
Mvg Gallie
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: za nov 03, 2007 4:20 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
We zijn er denk ik over uit: wij advieseren over het algemeen de GX390!!
Ik hoop dat jullie een keuze kunnen maken, Jan en Bjorn. En hou ons op de hoogte!!!
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za nov 03, 2007 5:14 pm |
|
|
@ dirkpilat
met een prokart en honda 390 kun je wel wat langer rijden dan 25 uur hoor
met een prokart kan je makkelijk 500 uur rijden zonder problemen
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: zo nov 04, 2007 4:57 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@prokart, na 500 uur zijn je koppelingen, zuigerveren, kleppen, lagers allemaal nog tip-top.
Ik pleeg zelf regelmatig onderhoud aan mijn honda, dat betekend dat iedere 50 uur toch eens het hele blok uitelkaar gaat, al is het alleen maar voor inspectie en evt. preventief onderhoud. hier heb je veel plezier van op de kartbaan.
groeten roeland
|
|
Omhoog |
|
|