Auteur |
Bericht |
Dozo
|
Geplaatst: vr jul 20, 2012 11:05 pm |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2010 7:08 am Berichten: 27
|
Hallo lui, Maakt het nog uit wat voor remvloeistof je gebruikt als je de remmen ontlucht heb ? Wil er gewoon dot4 in doen kan dat ? of is er speciaal remvloeistof voor de kart?
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: vr jul 20, 2012 11:07 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Hallo, Dot 4 is prima! Gebruiken denk ik de meeste hier
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: vr jul 20, 2012 11:49 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Soms hangt er een stickertje op je remleiding met wat er in mag, maar dat heb je wss al gecheckt... Normaal gezien zal het wel dot4 zyn.
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Dozo
|
Geplaatst: za jul 21, 2012 7:31 am |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2010 7:08 am Berichten: 27
|
Okee dankje wel , dot4 it is.
|
|
Omhoog |
|
|
Dozo
|
Geplaatst: za jul 21, 2012 11:37 am |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2010 7:08 am Berichten: 27
|
Okee remmen ontlucht, en nu krijg ik de remblokken niet meer in de juiste stand.
Ik bedoel ze blijven te ver van de remschijf afstaan bij het volledig inknijpen van de rem. Kan iemand mij uitleggen wat de juiste volgorde is van het ontluchten van de remmen? Heb zo'n speciaal remontluchting setje die ik op de rempomp draai, onluchtingschroef op de cillinder een klein beetje open draaien, en pompen met de rem net zo lang tot dat er remvloeistof uit de rem komt, schroef dichtdraaien, rempomp afvullen en dichtdraaien. Dat is toch de volgorde ?
|
|
Omhoog |
|
|
bas.r.
|
Geplaatst: za jul 21, 2012 12:35 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 12, 2011 3:47 pm Berichten: 180
|
niet pompen gewoon laten lopen
|
|
Omhoog |
|
|
Dozo
|
Geplaatst: za jul 21, 2012 12:52 pm |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2010 7:08 am Berichten: 27
|
Okee dat heb gedaan nu, afstand van de blokken op de remschijf blijft te groot.
|
|
Omhoog |
|
|
bjornschuddings
|
Geplaatst: za jul 21, 2012 12:52 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Zijn je remblokken niet versleten ? Als ze bij mij versleten zijn zitten ze ook te ver
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9CFacebook.
|
|
Omhoog |
|
|
The-Stig
|
Geplaatst: za jul 21, 2012 1:17 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Als je een zelfstellend systeem hebt dan moet je gewoon even wachten. Anders kan je er opvulplaatjes tussen steken.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
|
Dozo
|
Geplaatst: za jul 21, 2012 1:48 pm |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2010 7:08 am Berichten: 27
|
De linkerkant zat eerst gewoon goed, maar na het ontluchten zat er ineens veel ruimte tussen.
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: za jul 21, 2012 2:16 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Een remsysteem ontlucht je als volgt:
Eerst en vooral op de remPOMP de bout eraf halen en het ontluchtingssysteem erop draaien. Vullen met remolie (géén dop opzetten: anders loopt de remvloeistof niet door > je trekt een vacuum in het reservoir). Vervolgens kijk je welke remklauw het verst van de rempomp ligt (de afstand van de remleidingen ervoor bekijken). Op deze klauw draai je de ontluchtingsnippel open net zolang tot er geen luchtbellen meer uitkomen. Dan draai je deze dicht en open de je de nippel op de dichtste remklauw. Wederom laten doorlopen tot er geen luchtbellen meer uitkomen, dichtdraaien. Ontluchter van de rempomp halen, rempomp afsluiten met de bout en DAN pas kan je beginnen trappen op dat rempedaal.
Tijdens het ontluchten heb je die rempedaal voor niets nodig (je bent zeker niet de enige die dat denkt, maar het is fout).
"remblokken komen niet tegen de remschijf" kan twee oorzaken hebben: - ze zijn te hard versleten - het systeem is toch niet goed ontlucht.
Hoe weet je welk het is? Als je ook maar een héél klein beetje op het rempedaal drukt, moet er al beweging komen in de remblokken. Is dit niet het geval, dan is het systeem niet goed ontlucht of is er een lek (vb remcups, afdichtingen in de pomp, remleidingen). Als de remblokken wel meteen "reageren", dan zijn de remblokken versleten.
Je kan in dat geval ijzerplaatjes (spacers) tussen klauw en remblok steken (zodat deze er "verder uitkomt") Of als ze écht versleten zijn > nieuwe remblokken.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: za jul 21, 2012 4:35 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Of je nu elke nippel apart doet of beiden samen maakt geen verschil! Wet van communicerende vaten...
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Dozo
|
Geplaatst: za jul 21, 2012 8:35 pm |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2010 7:08 am Berichten: 27
|
Okee iedereen bedankt voor de tips de remmen zijn op druk nu, extra plaatje erachter heeft geholpen. Heb heel jouw verhaal stap voor stap uitgevoerd Tom , waarvoor dank.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: zo jul 22, 2012 6:21 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Is het bij de kombi????
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Dozo
|
Geplaatst: zo jul 22, 2012 10:12 pm |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2010 7:08 am Berichten: 27
|
Nee bij mijn eigen kart Lex, die remmen van die Kombi zijn goed.
|
|
Omhoog |
|
|