Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr maart 09, 2012 11:41 pm 

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Arnhem
Ik lees dat er bij sommige frames waarop een rotax max senior is gemonteerd een handbediende voorrem zit. Wat is het voordeel van een handbediende voorrem? Waarom kiest men dan niet voor een frame waarbij je de voorrem met het rem pendaal kunt bedienen. Wat zijn hiervan de voor en nadelen? Zelf zou ik zeggen, kies dan meteen voor een frame waarbij je de voor en achterrem met het rem pendaal bedient, scheelt een extra handeling bij het rijden.....

_________________
Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr maart 09, 2012 11:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 14, 2012 10:56 pm
Berichten: 469
sommige bochten hoef je geen extra remkracht te hebben. en de voorremmen die op mn kombi kart zaten die bleven een soort van vast zitten ze kwamen nooit helemaal terug naar de "begin stand" dus zorged voor meer frictie en zo remde die altijd af dus je kunt net zo goed geen voorremmen kopen

_________________
'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.'
'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn'
Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2012 12:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Haha, quinie dat is wel zo'n beetje het domste dat ik ooit gehoord heb... Hoe kun je iets nou weten als het niet werkt? Als je voorremmen gewoon werken dan komen ze wel degelijk terug.

Het voordeel van handbediende remmen is dat je kunt kiezen. Sommige bochten heb je alleen achterrem nodig en in de regen is het vaak zelfs handig alleen de voorrem te gebruiken.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2012 2:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 14, 2012 10:56 pm
Berichten: 469
Citaat:
Hoe kun je iets nou weten als het niet werkt?

wat zeg jij nou weer dan :P :P
die voorremmen zijn op een kombikart niet ver genoeg "ontwikkeld" zeg maar dus die werkten niet goed

de onderstaande plaatjes zijn dan wel een uitvergroot voorbeeld he en verhoudingen kloppen natuurlijk niet maar dit is een voorbeeldje van mijn probleem
hier de normale stand
Afbeelding

en hier de stand waar ik last van had (meestal al na 1 X remmen)
Afbeelding

en bij het minste dat de remblokjes de schijf raakte remde deze al iets af (hierdoor verloor ik mn snelheid)
mss dat dit duidelijker is :wink:

_________________
'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.'
'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn'
Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2012 7:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Ok, ik snap je probleem, maar het is eigenlijk foute informatie dat je geeft aan iemand die wil weten of het een voordeel of een nadeel is. Dit wat jij nu aantoond is zeker weten minder, maar als je gewoon een goed werkend systeem hebt, van Tony,Birel of CRG dan is het echt wel een voordeel, hierbij is niet het geval dat ze altijd afremmen.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2012 9:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
De remmerij van Kombikart was indertijd van Wildkart, zoals op heel veel karts, misschien niet het allerbeste systeem, maar zeker geen rotzooi.
Bij een zelfstellend systeem (wij hebben ervaring met Intrepid FRM op de Kombi en nu CRG VEN05) zal de schijf altijd iets het remblok aantikken om te zetten, en dat kost echt geen tijd.
de blokken gaan ook nooit maximaal terug, omdat deze systemen niet met veren werken, ze blijven zo dicht mogelijk tegen de schijf aanzitten, onders zou je bij een zelfstellend systeem ook bij elke remactie moeten pompen om remdruk te krijgen.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2012 10:43 am 

Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Arnhem
Bedankt voor de reactie, samen gevat heeft een handbediende voorrem voordelen qua snelheid ten opzichte van een remsysteem waarbij de voorrem en achterrem samen wordt bediend. Dus met een handbediende voorrem kun je beter de bochten snelheid bepalen als met het andere remsysteem, als ik het goed begrijp...

_________________
Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2012 10:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
exactemundo........ :LL

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2012 2:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 14, 2012 10:56 pm
Berichten: 469
ja die van kombi (werkte gewoon niet zo goed) maar het is zeker niet zo dat ik er door tot stilstand kwam maar wel tijd verloor op het rechte stuk :wink:

_________________
'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.'
'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn'
Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2012 11:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm
Berichten: 336
Woonplaats: Oudenbosch
Hoeveel set remblokken had je op een dag nodig dan? En als ze zo erg aanlopen dat jij snelheid verliest op het rechte stuk kun je ook niet normaal een bocht nemen want dan blokkeren je voorwielen steeds..

Overdrijven is ook een kunst! :lol:

_________________
Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2012 10:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 14, 2012 10:56 pm
Berichten: 469
nee zo erg was het niet :P maar ik verloor elke ronde 1 à 2 tiende van een seconde en na 10 rondes wordt dat toch 1 of 2 secondes. en deze kunnen beslissen of je nou wint of niet :wink: en aangezien wij met een wedstrijd ongeveer 35 rondes rijden dan wordt dat makkelijk 6 secondes

_________________
'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.'
'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn'
Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2012 12:08 pm 

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm
Berichten: 216
ik vraag me wel af hoe je er achter komt dat je daar door verliest, dan zou je je remmen eerst moeten demonteren om erachter te komen, en dan door het gemis van de voorrem zullen de tijden ook wel niet beter worden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2012 12:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 14, 2012 10:56 pm
Berichten: 469
nou wij rijden kart4fun (mini max. met voorremmen) en ik reed altijd dezelfde rondetijden zonder voorremmen en met voorremmen was ik trager onze motoren waren altijd gelijk zoals de rest van de kart. we hadden alles hetzelfde staan. en we reden altijd dezelfde rondetijden. en toen ik met de voorremmen ging rijden was ik ineens trager. ( dit bleef zo iedere keer totdat we de remmen eraf haalde)
en zoveel tijd won ik ook weer niet met het latere remmen :wink:

_________________
'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.'
'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn'
Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2012 12:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Aaah, nu komt er iets anders uit. Het ligt niet aan de remmen, het ligt aan jezelf. Omdat je te hard remt, rem je de motor dood waardoor je dus minder hard de bocht uit komt dan je deed zonder voorremmen. Bij Rotax is de rol erin houden super belangrijk.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2012 12:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 14, 2012 10:56 pm
Berichten: 469
nee het lag niet aan mijzelf hoor.
waar haal je eigenlijk vandaan dat ik te hard remde ??

_________________
'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.'
'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn'
Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David