Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 7:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:23 pm
Berichten: 15
Goedenavond,

Ik zal de personen achter deze gebruikersnaam eerst even netjes voorstellen.
Wij zijn Alain (23) en Kevin (22), neven je raad het al, en komen uit Hoek v. Holland en Dordrecht.
Beiden geïnteresseerd in auto's en de laatste tijd is karten daar ook bijgekomen. We karten vaak op indoorbanen en willen toch eigenlijk wel wat snellers.
De stap naar outdoor is dan vrij logisch en vandaar ook de aanmelding op dit forum. Aangezien we nog niet heel veel verstand van zaken hebben betreft de technische kant van een kart zouden we die achterstand hier graag in willen halen. Dit lukt aardig door de zoekfunctie op het forum te gebruiken maar het lijkt ons toch handig om een concrete vraag te stellen met de achterliggende gedachte.

We zijn op zoek naar een leuke kart voor buiten, voor de duidelijkheid ons 1e doel is recreatief rijden, nog geen wedstrijden. Het zou leuk zijn als we een kart konden vinden die eventueel ook geschikt is voor wedstrijden maar dit is geen must.

Wat wel belangrijk is is dat de kart ons beide goed zit. We zijn 1,77m en 1,96m dus dat is best wel een verschil.
Op dit moment denken we aan een 2-takt watergekoelde kart vanwege minder onderhoudsbehoevend en over het algemeen sneller dan een 4-takt (of zeg ik nu dingen die niet waar zijn?) Wat betreft het frame, dit moet het liefste een frame zijn waar je weinig aan af hoeft te stellen ook met het oog op budget. Een simpeler frame lijkt mij goedkoper. Op dit moment denken we aan een MS-kart met een 125cc rotax max blok.

Graag zouden we adviezen/tips van de kenners krijgen, en eventueel een aanbod van iemand die nog wat te koop heeft staan.
Om een indicatie te geven ons budget zit tussen de 500 a 1000 euro.

Alvast bedankt!

Gr,

Alain en Kevin


Laatst bijgewerkt door Booz op di jun 08, 2010 9:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 8:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi Alain en Kevin, welkom op het Kartforum.
Het zal geen gemakkelijke klus worden om een Rotax Max binnen jullie budget te vinden, al is het ook niet onmogelijk.
Het verschil in lengte kan wel voor problemen zorgen, aangezien de stoel van een kart normaal gesproken niet verstelbaar is, dus dat wordt zoeken naar het beste compromis.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 8:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Welkom op het forum

Leuk dat jullie outdoor willen gaan rijden. En handig inderdaad om dit forum te gebruiken voor vragen enz.
Watbetreft de kart is inderdaad een rotax max een goed keuze als je pas begint. Watbetreft het sneller dan een 4-takt. Verschilt wat voor 4takt :lol: Maar over het algemeen is 2takt meer revisies dan een 4takt daarintegen is de aanschafprijs goedkoper dan een 4takt blok met ongeveer het zelfde vermogen.

Let er wel op dat er een stuk meer bij komt kijken dan alleen de kart. Zoals: Banden,Kleding,Baanhuur,Benzine en eventuele schade.

Groetjes
Frank

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 8:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:23 pm
Berichten: 15
Er zal inderdaad een comprimis gesloten moeten worden betreft het lengteverschil.
We zijn ons ervan bewust dat er veel meer kosten bijkomen dan alleen de kart zelf maar alles op zijn tijd.
Eerst eens een goede basis aanschaffen.

Het hoeft trouwens geen 125cc rotax max te zijn met ms-frame het mag ook iets anders zijn maar dan wel graag waar mogelijk een feitelijke onderbouwing erbij waarom het een goed alternatief zou kunnen zijn. Voor de duidelijkheid wij stellen jullie persoonlijke mening op prijs maar een mening blijft persoonsgebonden en dus niet echt objectief.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 8:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Hoi Alain en Kevin
Welkom op het forum kom a.s. zaterdag even kijken op Strijen dan is er een recreantenwedstrijd kun
je gelijk een beetje meer wijs worden.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 8:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ik rij er zelf ook met een Rotax Max. Dus kom gerust even kijken!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 9:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Ten eerste welkom hierzo,

Denk dat je met jullie budget (als je graag wat snellers wilt) al snel te recht komt bij iets ouder 125cc blokje.

Waar zijn jullie eignelijk van plan om te gaan rijden?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 9:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:23 pm
Berichten: 15
De kartbaan in Strijen ligt het dichtstbij dus waarschijnlijk zal daar het meest gereden gaan worden.
Moeten ons nog verder oriënteren op andere banen. Maar jij doelt waarschijnlijk op de regel dat niet elk type kart op elke baan mag rijden?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 9:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Precies =D)

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2009 11:53 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Als je even goed rondkijkt op 2ehands sites dan kom je heus wel leuke kartjes tegen.
http://www.kapaza.be/Sport/Karten/21007 ... koeld.html
Is een 125cc takt blok met nog een relatief nieuw frame. Let wel op, het zijn foto's en dus kan je de werkelijke staat niet zien.
Zoals Kartje al zei : ga eens rondkijken op kartbanen en zo kom je al veel meer te weten.
Succes,
Philippe

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2009 8:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:23 pm
Berichten: 15
ok, die kart ziet er best geinig uit voor die prijs... :!: wat zijn de bevindingen van de Pro's en ervaringsdeskundigen op dit forum???
http://www.kapaza.be/Sport/Karten/21007836/MARANELLO_KART_125cc_watergekoeld.html
volgens mij een lek bandje rechtsvoor en de stuurstang of iets dergelijks niet goed?? :?:
Ik zie 1 wiel naar links en de rechter gewoon naar voren, dus ofwel losgeschoten of gewoon gebroken lijkt mij???

Hoor graag jullie mening :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2009 9:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Hoi Booz....

Heb even goed gekeken en het volgende kan ik melden:

- Net gereviseerd zegt hij... heeft hij de bon ter inzage ?
- Snap niet waarom de kart niet even eerst gepoetst wordt... een beetje schoonmaken en j hebt ineens een ander kart.
- Parilla Leopard Motor.. goede motoren ca. 29pk en lopen vaak nog beter dan Rotax Max.
- Uitlaat heeft geen nademper (milieudemper) heb je nodig om te mogen rijden
- Stuurstang is niet krom.... bij volle uitslag van stuur gaat 1 wiel verder door dan het andere (raar gezicht, maar OK)
- 50 mm Achteras is OK
- Magnesium velgen, zijn licht en duur, dus OK
- Band is niet lek.... maar gewoon leeg..
- Je hebt een externe starter nodig.. wordt deze bijgeleverd ??
- Bodykit ziet er goed uit, geen scheuren in ieder geval en stickerset is ook OK.
- en voor 950 euro voor een 2006, net gereviseerd (eerst checken ahv bon) is dat zeker een hele goede prijs.

Veel suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2009 10:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Een leopard is inderdaad een goede motor, maar dit is geen leopard . ziet er eerder uit als een watergekoelde 100cc.
een leopard heeft een onboard starter, deze heeft volgens mij niet eens een koppeling.
een leopard/promo/100cc heeft wel een md demper nodig op de meeste banen

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2009 10:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:23 pm
Berichten: 15
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
De 1e vraag die bij mij op komt is of er verschillende/nieuwere versies van zo'n parilla leopard motor zijn.
Heb namelijk rondgekeken op internet en kom wel parilla leopard motoren tegen maar die lijken niet op de motor die op dit frame zit. Voorbeelden die ik tegenkom zijn:
- http://www.kartbay.com.au/UserFiles/136 ... ardkit.jpg
- http://www.swedetechracingengines.com/p ... -specs.pdf

Kan de motor op het frame dus een oudere versie zijn of is het inderdaad een compleet andere motor?

PS: Zijn de parilla motoren van het merk IAME TaG of hoe zit dit precies?
Als ik hier kijk: http://www.iame.it/ENG/index.html kom ik namelijk ook de parilla leopard tegen.
Gelet op de spec's die hier gegeven worden zou er een koppeling op moeten zitten, die zie ik ook niet terug op de foto's van de advertentie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2009 11:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ja het is eigenlijk Iame Parrila. en de motor van deze maranellokart is geen leopard.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David