Auteur |
Bericht |
Kurtje
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 1:01 pm |
|
|
Allen
We hebben gisteren de raad gekregen van iemand om onze kartstoel meer naar achter te laten leunen omdat we nogal hoog in de kart zitten...
Nu is mijn vraag wat zijn de voordelen / nadelen van :
- onbeklede stoel
- 1/4de beklede stoel
- volledig beklede stoel
grtz
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 1:20 pm |
|
|
Er zijn bepaalde dingen waar je op moet letten als je een stoel plaatst.
Anders is de balans niet meer ok. Zomaar je stoel naar achteren plaatsen kan je wegligging zeer veel beinvloeden. ( ook in je voordeel )
|
|
Omhoog |
|
|
Enzodino
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 3:40 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Klopt. Het mooiste is als je bij een kartshop je kart kan laten "uitwegen". Hier wordt dus uitgewogen waar en hoe je je stoel het beste kunt plaatsen.
Verder is een volledig beklede stoel wel lekker, maar meestal niet zo mooi en natuurlijk zwaarder, ookal geeft dat niks Een 1/4 beklede stoel is volgens mij ideaal, het blijft mooi en je hebt een zachte zijkant. Een beklede stoel is vooral lekker als je last hebt van blauwe plekken.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
|
Birel Racing
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 6:02 pm |
|
|
Ik heb een 1/4 beklede stoel en ik mag er niet over klagen
grtz
|
|
Omhoog |
|
|
bartmx3
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 6:20 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:04 pm Berichten: 131 Woonplaats: vianen
|
heb ook en 1/4 beklede stoel en als ie goed past is het super maar ieder zijn eigen voorkeur he
_________________ ms kart - 125cc tm cross
|
|
Omhoog |
|
|
prokartracer
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 6:22 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 03, 2007 3:24 pm Berichten: 113 Woonplaats: Uithoorn
|
Ik heb zon volledig bekleed tibett (of zo iets) stoeltje... Zit heerlijk en zit er helemaal niet slecht uit!
|
|
RJ
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 6:36 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Een passend kaal stoeltje is the best there is!
Mocht je een al goed passend stoeltje hebben kan ik wel wat maten posten die je ongeveer kunt aanhouden.
Geef dan wel even je lengte hier
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 6:49 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik heb alle soorten stoeltjes al gehad, en het zit eigenlijk allemaal even goed, het belangrijkste is zoals RJ al aangeeft dat ie goed past.
Voordeel van een kaal stoeltje: goedkoper, en als het regent zit je niet op een spons.
|
|
Omhoog |
|
|
Kurtje
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 7:11 pm |
|
|
Dan komen we tot de vraag : wanneer zit hij echt goed...
Het stoeltje dat we nu hebben zit goed maar als we even aant rijden zijn lijkt hij precies wat groot...
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 7:28 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
ik heb een kale stoel zit goed heb wel gaatje onderin geboort zodat de water eruit kan
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 10:06 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik denk dat je dat toch wel houdt, dat die als je aan het rijden bent iets te groot lijkt...
Volgens mij pas een stoeltje goed als hij overal aansluit maar nergens knelt...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: wo feb 13, 2008 11:26 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Ik vind zelf prettig als je jezelf kan bewegen in de stoel. Dan kan je wat makkelijker je gewicht verplaatsen, vooral in de regen is dat prettig!
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: do feb 14, 2008 12:02 am |
|
|
Ik zou voor een onbeklede stoel gaan, met de reden die Jungleboy geeft. Een beetje beweging is fijn, oa. voor het hoppen als je bijv. een fout in de bocht hebt gemaakt en niet lekker op gang komt. Bij een 1/4 beklede of een volledig beklede stoel kun je dit moeilijk tot niet..
Een volbeklede zou ik persoonlijk NOOIT kopen, als het regent wordt de bekleding zeik nat!
|
|
Omhoog |
|
|
Kurtje
|
Geplaatst: do feb 14, 2008 10:28 am |
|
|
Ok dan blijven we bij onze onbeklede stoel en gaan we hem eens goed zetten se...
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: do feb 14, 2008 10:42 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Zou hou dit eens aan.
Nog een paar tips:
- Om de stoel een halve cm onder het chassis netjes wil doen, moet je een lange plank (ter breedte van het chassis ten plaatse van de stoel) pakken. dan aan de linker en rechter kant een dik tijdschrift tussen de buis en de plank leggen en vervolgens zet je dit vast met een slangenklem aan het chassis. Nu heb je dus een vlakke plank onder je chassis net 1 tijdschriftdikte onder het chassis.
- Als je stoel een vlakke bodem heeft, leg dan een steen onderin de stoel en zet hem vervolgens op de plank. (nu steekt ie dus net een halve cm onder het chassis uit, geen zorgen slijt nauwlijks)
- Let op dat je stoelsteunen netjes aansluiten aan de stoel. Wees niet bang ze te verbuigen, verwarm ze wel eerst even op buigpunt met een brander of verfbrander. Als je het perfect doet, dan sluiten ook de lippen strak en vlak aan op de stoel. Zo ja, dan hoef je er ook geen kunststof ringen tussen te doen.
- Buig de lippen onder het chassis zo dat ze gelijk staan aan de hoek van de stoel. Zodat als je de ruimte tussen de lippen en de stoel opvult, dit netjes recht kan zonder spanning.
- Zorg igg dat je nooit spanning op de stoel zet als je de bouten tussen de stoel en steun aandraaid.
- Ik raad je toch aan te kijken wat voor stoel je hebt, kun je wat investeren dan raad ik een tillett t8 kaal aan. Deze is betaalbaar en heeft echt een goede pasvorm. Ik rijdt zelf met een kale Tillet t8 maat ms en een carbon stoel van STEGMOTO (in Duitsland ivbm lager gewicht en minder grip voor de zachtere banden)
Succes
|
|
Omhoog |
|
|