Auteur |
Bericht |
dreday
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 11:26 am |
|
|
hallo allemaal
ik wil sirieus gaan karten. heb een beetje rond gekeken maar kan
niet echt de info vinden die ik zoek. ik wil een 125 cc schakel kart van max 4 jaar oud. alleen zijn er zo veel verschillende merken dat ik even niet meer weet welke type en merk motor met welk type en merk frame ik moet gaan combineren. ik ben vanplan sirieus te gaan rijden ok wedstrijden wil ik aan mee gaan doen. kort om ik wil een sirieuse kart gaan rijden maar daarbij heb ik wel de juiste info nodig.
wie kan me een beetje op weg helpen?
mvg andre
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 11:45 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
hallo andre,
er zijn veel goede chassis in verschillende prijsklasse.
ieder heeft zijn eigen voorkeur enkele goede merken zijn:
birel
ms
tonykart
combikart
zanardi
crg
en zo zijn er nog meer,ieder met zijn eigen goede en mindere kanten.
motoren zijn er ook in alle soorten en maten
ik persoonlijk heb de voorkeur voor tm en ktm.
ga eens naar een kartbaan toe en praat met de rijders daar.
die kunnen je veel meer info geven en je kunt gelijk eens zien hoe het er daar aan toe gaat.
succes met je speurtocht.
ps. kijk goed rond voor je wat koopt.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
h288racing
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 12:01 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
lenzokart
_________________ Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 12:03 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Als je met een schakel wil gaan rijden zul je ook moeten bepalen of je met een crossblok (blok uit een crossmotor) of met een icc (heet tegenwoordig KZ2 o.i.d. geloof ik) gaat rijden. Een icc is een blok speciaal gemaakt voor op de kart, deze leveren over het algemeen een beetje meer vermogen dan een crossblok, maar ze zijn moeilijker te rijden vanwege de smallere powerband.
Zoals hierboven al aangegeven is, ga eerst eens kijken op een kartbaan, praat een beetje met rijders en vraag wat rond. Dat helpt waarschijnlijk een heel stuk met je keuze maken.
Crossmotoren heb ik geen ervaring mee verder, ik rijd zelf met een icc van het merk maxter. Zwakke punt van dit blok is de versnellingsbak, verder heb ik er in ieder geval nooit echt problemen mee gehad. Vooral de tm k9 serie zie je heel veel rijden, alsmede de pavesi. Er zijn nog wat andere merken, maar die zie ik persoonlijk niet zoveel...
Zoals gezegd, ga eens kijken op een kartbaan. Er is hier een topic over trainingsdagen daar kun je zien wanneer er veel mensen van t forum tegelijk gaan rijden, die zijn naar mijn ervaring in ieder geval nooit te beroerd om je van fatsoenlijk advies te voorzien.
Ten slotte: Koop niets overhaast...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 2:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: ik ben vanplan sirieus te gaan rijden ok wedstrijden wil ik aan mee gaan doen
Als je wedstrijden wilt gaan rijden is een kart van 4 jaar oud wellicht niet zo'n goed idee, aangezien je concurrenten meestal met jonger materiaal onderweg zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 2:58 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi Dreday
Heb je al eens met een schakelkart gereden? Ik zou eerst eens een beetje ervaring opdoen en dan eens over wedstrijden na gaan denken. Ik kan niet in je knip kijken maar voor wedstrijden te rijden heb je toch wel wat centen nodig. Dus mijn advies ga eerst lekker oefenen en rondes maken voordat over wedstrijden begint. Iedereen die het niet met me eens is laat maar horen. Veel succes.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|