Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:20 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 07, 2008 9:08 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Nuenen
Hallo,

Er zijn allerlei soorten bougies in de handel en voor een deel ben ik al uit de lettercombinatie, de betekenis ervan

B = 14 mm
ES is standaard EG is een verbeterde voor race doeleinden
R = resistor wat dus een ingebouwde kearmische weerstand is van 5 ohm om het electromagnetisch veld van de ontsteking te reduceren, vooral van toepassing bij motor computers (volgens mij dus nvt voor karts)

Maar wat betekent het cijfer in de typeaanduiding
bijvoorbeeld B10EG (welke in mijn 60 cc luchtgekoeld zit van mijn zoon)
Je hebt ook B9EG

wie kan mij uitleggen wat dit cijfer betekent

_________________
Kombikart Rotax max SR. 125 cc
Kombikart Iame 60 cc


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm
Berichten: 471
Woonplaats: Emmercompascuum DR
heeft te maken met de buitentemperatuur
als het kouder wordt gebruik je de 10 en 9 als het warmer is
weet er niet veel van maar daar komt het volgens mj een beetje op neer

_________________
MS Blue Falcon EVO 2015 met Modena KK1 `R`


Laatst bijgewerkt door willie op zo aug 10, 2008 10:28 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Het is de warmtegraad van de bougie...

Hoe hoger het getal hoe "kouder" de bougie. De bougie voert namelijk warmte af, en een koude bougie doet dat sneller dan een warme bougie. Dus bij warm weer gebruik je een koude bougie omdat deze sneller de warmte afvoert... Dat is waar het in principe op neer komt...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 12:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 07, 2008 9:08 pm
Berichten: 44
Woonplaats: Nuenen
Bedankt,

Het is nu voor mij duidelijk, dus als het dadelijk wat kouder begint te worden kan ik er beter een B9EG inzetten.

_________________
Kombikart Rotax max SR. 125 cc
Kombikart Iame 60 cc


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 1:47 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
weet iemand wat dan het verschil is tussen de B9EG en de B9EGV qua prijs schillen ze nogal


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 9:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
kijk hier maar eens.

http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/ngkjpg.htm

of deze.

http://www.2stroke-tuning.nl/media/arti ... naming.jpg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2008 10:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
Berichten: 474
Woonplaats: Oldenzaal
Enige wat ik verder weet is dat B8EG voor erg koud weer is en B10EG voor erg warm weer :) Voor alles ertussen B9EG gebruiken.

_________________
TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David