Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 6:18 pm 

Je hebt er met mechanische en met hydraulische koppeling, TM blokken zijn er met 5 opstaande kopmoeren (oudste type) daarna 8 imbusboutjes in de kop maar oud type powervalve (een na laatste type) en 8 imbusboutjes met nieuw type powervalve (Laatste type)

Fart, ik heb er geen verstand van, maar wat is het verschil tussen deze 2 koppelingen. Merk je dat met rijden, heeft dit met afstelling te maken, is de ene kwalitatief beter en gaat langer mee?????

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 8:26 pm 

ik heb die met 5 opstaande kopmoeren.

@fart , nee heb ze nog niet gecheckt.
maar mochten die krom zijn waar kan ik die dan krijgen?
motorzaak of zo?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2007 9:32 pm 

@tony kart racer:

mochten de koppelingsplaten niet meer goed zijn: ik heb nog wel gebruikte liggen, maar zijn nog in goede staat, hoef er niet veel voor te hebben. Moet dan alleen weten wat de dikte van de (stalen) platen zijn en hoeveel het er zijn.
Maar het probleem kan ook ergens anders liggen. De koppeling wordt bij het ontkoppelen uit elkaar gedrukt door een stift, mogelijk is de stift te lang geworden doordat de koppelingplaten iets teveel zijn afgesleten, de stift blijft de koppeling dan een beetje uit elkaar drukken en dus slippen. Dit is simpel en snel te checken...laat de olie eruit, haal de koppelingsdeksel er vanaf. In het midden zie je een pen die met een borgring vastzit. Probeer deze op en neer te bewegen, ik probeerde altijd ongeveer 0,5 mm speling erop te hebben. Zit er geen speling op en de koppelingplaten zijn nog redelijk goed, kun je gewoon de stift ietsje afslijpen, maar doe dan steeds een heel klein stukje en dan weer even proberen.

Succes.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2