Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2006 12:22 am 

Geregistreerd: vr nov 17, 2006 7:13 pm
Berichten: 6
hoi hoi.

ik heb vorige week me eerste kart gekocht rollend topkart chassis uit 2004.
ben nu aan het rond kijken voor een motor.. wel gebruikt trouwens :).

denk mischien dat ik een 100cc koop maar heb al veel topics er over gelezen dat het eventueel niet zo slim is met betrekking tot het kapot gaan van de motor.. een revisie naar 8uur vind ik nog niet eens zo erg maar dat er binnen die 8uur iets kapot gaat wel :)..

is het werkelijk zo dat er iets snel kapot gaat? rekening houdend dat ik recreatief rijd +-1middag per maand.

en mischien iemand enig idee wat er gemiddeld betaald moet worden voor een gebruikte rotax max motor?

nou ja.. hoop wat reacties te krijgen :D

groeten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2006 7:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
Beste Patrickbakema

een rotax max motor lig je toch al gauw rond een prijs. van 1200 euro.

ik heb hier thuis 2 100cc junior motoren staan van maxter deze zijn geheel gereviseerd en moeten nog ingereden worden. ze moeten om de 15 uur een revisie hebben.

de motoren zijn compleet. met uitlaat. luchtfilter carburateur en 1 externe starter.

ze zijn electrische gestart

Vraagprijs voor de 2 motoren is: € 600 euro.

als je intresse hebt hoor ik het wel.

groetjes bobby

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2006 11:16 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
De 100cc ICA motoren zijn motoren die veel toeren maken, en die gewoon gevoelig zijn voor weersinvloeden (carb afstelling). Als je dat niet onder controle hebt dan kan de levensduur heel kort zijn. Maar als je de carberateur gewoon af kunt stellen (kweste van onder het rijden de sproeiers verdraaien) dan is dat geen punt. Nog een bijkomend isseu voor de 100cc ICA is dat deze geen koppeling hebben, en dat betekend dat je er dus niet mee kan stilstaan. Ook als je van de baan spint kun je daarbij motorschade oplopen.

Rotax Max heeft al die karakters van 100cc weggehaald, maar je hebt dan wel minder vermogen, minder toeren en bent ook nog eens zwaarder (oftewel je bent langzamer) En bij rotax max gaan nog wel redelijk vaak de koppelingsschoentjes stuk en een accu.

De 100cc junior motoren wat bobby al aankaarte zit daar tussen in. Deze motor maakt minder toeren als de ICA en heeft piston port inlaat, daardoor heeft deze motor veel langere levensduur (ik heb met een getunede maxter junior ruim 12u gereden zonder problemen) De carb is wel eenzelfde als bij de ICA (onder het rijden kun je die bijstellen) maar de afstelling luistert minder strak als bij de ica. Bovendien heeft een junior motor een koppeling erop zitten waardoor je dus gewoon stil kunt staan. De junior motoren dienen gestart te worden door een externe starter. Als je beetje goed kunt rijden en de motor onder controle hebt, kun je mooie gevechten hebben met de rotax max.

Dus elke motor heeft zijn voor en nadelen. Ik ben ook begonnen met een junior motor vanwege de lage kosten, en toch goede snelheid (en mooi geluid:P)

Ik heb nog diverse junior motoren staan, van Maxter en TM. standaard en getuned. prijzen va 350 euro incl koppeling, onsteking en uitlaatbocht.

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2006 11:22 am 

Geregistreerd: vr nov 17, 2006 7:13 pm
Berichten: 6
ah thnx guys.. 2 leuke antwoorden :D..

100cc junior spreekt me wel aan.. kan volgend jaar dan altijd nog voor een rotaxmax gaan.

heb deze maand dus me kart gekocht dus het word even wachten met een aankoop van een motor (mischien volgende maand :twisted: )

maar huh ik kan dus wel bij jullie terecht voor een 100CC?

thnx he :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2006 12:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
ik rijd ook 100cc junior van Vortex en kan je vertellen, dat zon ding retesnel is. Verschoot wel, toen ik voor eerst flink het pedaal intrapte.
Ongeveer 25 pk heb je en dat is voldoende om een Max bij te houden want die zijn zwaarder en trekken ietsjes minder hard

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2006 3:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
Beste Patrick

als je nog steeds intresse hebt hoor ik het graag ;)

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2006 3:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
skeurijzer

hij krijgt bij mij 2 maxter motoren met uitlaat carburateur luchtfilter en externe starter voor 600 euro das een koopje toch of niet ???

met mijn rotax max heb ik geen problemen met koppelingschoentjes of accu

heb namelijk yuasa en die doet het perfect.



mvg Bobby

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2006 5:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Als je 2 goede junior motoren wilt kan ik mischien ook wel een mooie prijs maken, echter is de prijs va 350 (heb zo ook voor het dubbele) ;).
Motoren hebben allemaal minder dan 3u gedraait (paar uitzonderingen, die mischien op 5u staan)
Maarja, ik heb ruime keus tussen motoren , alleen paar keer gereviceerd (dus nog genoeg overmaten mogelijk), en verder keuze tussen orgineel 27pk, of getuned / opgevoerd :lol:, en kan er uiteraard ook carb etc bij verkopen. Dus je kunt dan beste keertje langskomen over hoe en wat.

Bij mijn motoren kun je ook terugkomen als er iets is, kan altijd onderdelen leveren, zowel nieuw als gebruikt van de motoren!

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2006 9:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
@skeurijzer:

hoeveel toeren kan jou maxter of tm maximaal draaien?
En tijdens het rijden, hoeveel toeren draai je dan als maximaal op het rechte eind?
Ik wil namelijk ook graag mijn 'veilige maximale' toerental weten, zodat ik niet teveel toeren ga draaien en mn blok kapot draai
Ik heb een Vortex VA/B

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David