Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 10:53 am 

Mja crossen is wat anders als rijden ^^ Crossen spin je niet, je gaat op je bek.. ik verwacht daar ook niet zo snel een achteruitdraaiendachterwiel :P
De kans is aanwezig, het lullige is je merkt het niet direct dat je afgebroken materiaal aan het zwerven is.
Verder .. ja je kan idd jaren rondrijden zonder problemen.... helaas heb ik dat geluk niet of wil ik het niet beproeven ;)

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 11:18 am 

Nee dat klopt ook, maar dan nog heb je te maken met een veer. En of de as die om de veer nou links draait of rechts zal volgens mij niks moeten uitmaken. En inderdaad de tandjes van de kickstarter zijn linksom gedraait meestal. Èn die wil je niet andersom hebben draaien. Want die schade zal niet meevallen. Maar wat ik niet echt snap is dat, als je spint die veer opeens je kickstarten activeert.....

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 11:22 am 

stuiter, stuiter.. rammel rammel, kleine aangrijp op dat tandwiel is al voldoende... en achteruit draaien is dus "indraaien" voor de kickstart tandwiel.
Kickstart zit al aan zijn begin, heeft geen draai ruimte en daar gingen je tandjes..

Ik vermoed ook dat het gebeurd bij machines die wat slijtage vertonen op de kickstart.

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 2:07 pm 

Aha, nou hoop het niet mee te maken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 25, 2013 8:38 pm 

Ik heb rond 1999 toen we wel wat meer power dan die van onze 390 wilden een (niet te licht :lol: ) Honda XL 500 blok op de kart gebouwd en we hebben daar 2 jaar op veel kartbanen mee gereden. De enige manier om dat blok fatsoenlijk aan te krijgen (zeker op koude banden of een vochtige ondergrond) was Kicken.
Wiel eraf met klos en al, steunblokje om de as, kicken maar. Kickstarter zat er altijd op.
Zelf spinde ik nooit maar m'n maat ging nog wel eens over de limiet en oa in de rondte. Met warme banden en achteruit draaide de motor dan ook achteruit. Zelfde soort kickstartmechanisme maar nooit en dan ook echt nooit een probleem mee gehad dat ie insloeg.
Op m'n Histokart met RM zit ie niet gemonteerd want niet pers'e nodig (maar heb ik 'm voor de eerste start altijd wel bij me, schuif 'm los op de grofvertande as). Om 'm langs de baan niet kwijt te raken is ie overigens fluoriserend roze gespoten, had de eigenaar voor mij al gedaan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 26, 2013 6:16 am 

Lulkoek als je een Kart laat spinne gebeurt er niets met dat Kickstarter Tandwiel, alleen als het kart achteruit loopt kan er wat gebeuren meer ook niet, maar dat is voor geen motor gezond!

En hoe vaak draait men zich op de baan ik heb 2x in mijn leven meegemaakt 1x met 100 km een warmloper 1x achter achteras gebroken beide keren uit reflex rem ingetrapt en dat is niet dat ik 30 jaar Motorsport ervaring heb, mee die reflexe heeft iedereen :wink:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2