Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: di dec 13, 2011 3:16 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Lavrijsen,
No problem, ik wou alleen maar even aankaarten dat het een persoonlijke keus blijft. En ja, als je eerst wilt uitproberen of het karten met eigen materiaal wel bevalt, dan is hetgeen je aangeeft een hele goede stap (en een VT250 inderdaad wel erg veel geld om mee te starten). Vraagje: ik zie in je onderschrift zowel een Subaru als een Rotax staan; ik neem aan dat je die dan ook bezit. Zo ja, heb je dan nog nooit op de Rotax gereden ? Want dan weet je gelijk het verschil tussen een 2takt en een 4takt (globaal):idea:
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
SvenS
|
Geplaatst: di dec 13, 2011 3:40 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 16, 2011 10:43 pm Berichten: 161 Woonplaats: Willebroek
|
ik merk dat mijn post wat teweeg brengt, nu ben ikzelf nog wat aan twijfelen tussen briggs en rk1 de belangrijkste reden is omdat ik briggs goedkoper vind dan rk1 pro's - contra's van de beide motoren? mvg
|
|
Omhoog |
|
|
leon96
|
Geplaatst: di dec 13, 2011 4:53 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 7:05 pm Berichten: 70
|
ik zou gewooon voor de 9pk gaan bijna geen onderhoud snel en goed voor beginners
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: di dec 13, 2011 5:39 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
Citaat: nu ben ikzelf nog wat aan twijfelen tussen briggs en rk1 de belangrijkste reden is omdat ik briggs goedkoper vind dan rk1 pro's waarom ga je niet Honda rijden?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
SvenS
|
Geplaatst: di dec 13, 2011 11:06 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 16, 2011 10:43 pm Berichten: 161 Woonplaats: Willebroek
|
iemand een idee wat een honda 9pk nieuw kost?
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: wo dec 14, 2011 9:32 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
http://www.kartspullen.nl/160-Honda-GX/Honda-GX390-Standaard.htmlzoiets? 750 euro nieuw kost deze. zag hem toevallig staan toen ik voor onderdelen aan het kijken was.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo dec 14, 2011 9:49 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
dat is de 11pk versie maar nog niet extreem duur voor een nieuwe 4 takt... Maar vergeet niet dat er nog genoeg bij komt kijken voordat deze "rijd"
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Lavrijsen
|
Geplaatst: do dec 15, 2011 11:21 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 12, 2011 12:01 am Berichten: 23
|
Mijn ervaring beperkt zich tot een honda 270 huurkart gekieteld tot 13 pk. Dat was een klein circuittje in Oostenrijk en dat was zeker al leuk.
Maar aangezien ik een snelheidsmaniak ben kies ik voor veel pk voor weinig geld. Ik heb dus met mijn eigen karts nog niet gereden en volgend jaar ga ik lekker met mijn zoontje racen. Hij in de Rotax max junior en ik in de Subaru 350. Hij weegt 30 kilo ik 90 dus ik zal deftig moeten gassen en dat vooruitzicht, tja daar geniet ik nu al van.
Mocht hij me nu te snel worden dan heb ik nog de restrictor en kan ik hem terugzetten naar 15 pk. En onder het motto ""Het verstand van de kinderen zit bij vader" kan ik hem dan toch altijd wel voorblijven zeker ?
Groet, John
_________________ Klassieke Kombi kart met Rotax Max Junior, geschikt voor vader/zoon door verstelbare pedalen en 2 stoelen Tibi kart met Subaru 350 twin (te koop voor recreant)
De winnaar van de recreanten heeft de grootste glimlach op zijn gezicht. Lest best !
|
|
Omhoog |
|
|
kwmracing.nl
|
Geplaatst: za dec 17, 2011 1:29 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 05, 2011 3:48 pm Berichten: 93 Woonplaats: Zoetermeer
|
waarom zou iemand buiten gaan karten met een 390? Wat heb je aan een dergelijke motor, anders dan recreatief gebruik?
Een B&S en RK1 zijn motoren waar degelijke dealers en servicepunten voor zijn. Je kan met deze motoren op vrijwel ieder circuit terecht. Je kan je beter meten en 'spelen' met leeftijdsgenoten/anderen omdat er veel meer mensen met dergelijke motoren rijden. Honda 390 is enkel een recreatieve motor. Mocht een keer een Fun wedstrijdje mee willen doen, heb je niets aan een 390.
Ook raakt een 9pk rijder snel op een dergelijke motor uitgekeken.
_________________ KWM KART RACING TEAMHonda, Iame X30, RK1 & Swissauto Dealer en Servicepuntwww.kwmracing.nlJeugd & Gezin Ondersteuning
|
|
Omhoog |
|
|
SvenS
|
Geplaatst: za dec 17, 2011 7:46 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 16, 2011 10:43 pm Berichten: 161 Woonplaats: Willebroek
|
als er iemand wil sponsoren ga ik rechtstreeks voor een rk1 of briggs hoor
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: zo dec 18, 2011 11:08 am |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
@kwmracing
bij kartclubeefde worden nog altijd clubwedstrijden gereden met 390 motoren dus alleen recreatieve motor is het niet en op banen als eefde, oldenzaal, emsburen kun je heel leuk met een 390 rijden
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo dec 18, 2011 11:30 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Vind ik wel jammer hoor, de lol van je kinderen af nemen, omdat jezelf niet hard genoeg gaat!
|
|
Omhoog |
|
|
Clercqske
|
Geplaatst: zo dec 18, 2011 11:36 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
|
Omhoog |
|
|
reliasar
|
Geplaatst: zo dec 18, 2011 12:26 pm |
|
Geregistreerd: di mei 19, 2009 6:52 pm Berichten: 61
|
Rijden met een RK1 is niet alleen veel plezier tegen zeer bescheiden kosten, maar je kan ook wedstrijden rijden bij GK4 en Karting Events. Wij rijden nu sinds 2009 en hebben weinig tot geen problemen gehad. We hebben inderdaad wel eens problemen gehad met electriciteit maar dat is een kwestie van het schoonhouden van de connectors. Verder een foutief gemonteerde carburateur die afbrak, maar ja... Het grote voordeel van de RK1 is hij vermogen heeft over een breed toeren gedeelte en daardoor relatief veel kracht. (15pk bij 10.500t/m 14nm 8500t/m) http://www.rk1.nl Ik weet niet hoe je bent maar voor de senioren komt nu ook een sterkere motor met 19pk, de RK1 big bore.
|
|
Omhoog |
|
|