Auteur |
Bericht |
yves
|
Geplaatst: ma dec 12, 2005 11:17 am |
|
|
ik speel met het idee om een indoor karting op te starten in België.
in Nederland lijkt het mij al stukken populairder dan hier bij ons.
(ikzelf moet al 70km bollen voor ik bij de dichtsbijzijnde karting ben!).
hebben jullie misschien wat tips voor me? type kart (nieuw-2dehands?) - vangrails!!? (want dit vind ik dus echt niet terug) - aantal karts aankopen ih begin - hoe groot het pand minstens moet zijn - onderhoud - tijdsopname - waar ik best helmen en overals aankoop voor een degelijke prijs.. - eventueel nog andere tips? ?
ik weet het, tis veel ineens, mr dan hebk er mss een beter zicht op!
ik heb hier en daar wel al een ideetje maar ik had toch graag eens wat info van jullie terug gehad! Hopelijk vind je even te tijd om me een beke wijzer te maken!
alvast bedankt!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: ma dec 12, 2005 11:56 am |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Hoi en Welkom op het kartforum.
Ik weet zelf weinig over indoor, het is hier voornamelijk outdoor op dit forum, maar misschien zijn er andere leden die je kunnen helpen
Kijk hier eens rond Yves: http://karting-banen.pagina.nl/
succes
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: ma dec 12, 2005 12:50 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
welkom op het forum..
ik weet zelf ook niet veel over indoorkarten.. heb wel gevonden dat je op www.eglemkarts.com baanafzetting kan kopen..
Omhoog |
|
|
Ricko
|
Geplaatst: ma dec 12, 2005 6:40 pm |
|
Geregistreerd: za jun 11, 2005 10:39 am Berichten: 1168 Woonplaats: Harmelen
|
Weet je wat jij moet doen?
EERST EVEN NAAR DE KAMER VAN KOOPHANDEL
onee, die reclame hebben ze waarschijnlijk in belgië niet.
inderdaad heeft Frank veel inforamtie over indoorkarts en kartbanen. Hij levert zelf (indoor)karts en kan je vast wel op weg helpen met de baan (mits je natuurlijk je karts bij hem inkoopt )
030 68 77 500
info@eglemkarts.com
_________________ Kartnieuws.com journalist
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: ma dec 12, 2005 8:03 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ricko schreef: Weet je wat jij moet doen? EERST EVEN NAAR DE KAMER VAN KOOPHANDEL
LOOL
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
yves
|
Geplaatst: di dec 13, 2005 9:16 am |
|
|
ja, alleszins al bedankt voor de info die jullie me hier bezorgen!!
als jullie nog info hebben.. altijd welkom!!
ik wil gewoon zo goed mogelijk geïnformeerd zijn, opdat ik
toch iets degelijks wil opstarten, dat niet na enkele maanden de deuren moet sluiten. De site die jullie me hebben doorgegeven lijkt idd zeker niet slecht!
Als er natuurlijk iets aan de karts is (grote problemen dan), kan ik er moeilijk elke keer tot daar mee gaan, mr dat zie ik dan wel.
Ik had eerst mijn oog laten vallen op volgende karts;
www.rvfkartmart.com -> rijklare karts -> mondial karts -> birel 200
wat vinden jullie hiervan; prijs <-> kwaliteit?
Verdere info altijd welkom he
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: di dec 13, 2005 12:48 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
birel karts Is zeker goeie kwaliteit en de moter die erop zit (honda gx 200)
valt ook niks over te klagen. de prijs 3000 is best veel.. maar ik weet niet hoeveel je er van plan bent in te kopen., want dan zou je nog tot een prijs compromie kunnen komen.. voor indoorkarten gaat 200cc wel heel erg hard voor kleine kinderen.. zou je niet misschien beter een 160 nemen.. en volgens mij moet je die birel ook nog flink aanpassen.., voordat die daar rond kan rijden anders word die elke ronde vuzee's krom gereden etc. etc.
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: di dec 13, 2005 2:25 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Vergeet niet dat de birel kart die je hier aanhaalt eigenlijk een wedstrijd kartje is voor 4-takt junioren. Ik denk dat het onverstandig is om deze te gaan gebruiken op een indoor huurkart baan. De karts die voor verhuur worden gebruikt dienen vooral ook heel degelijk te zijn, en een dergelijke birel wedstrijdkart, hoe goed birel ook is, zal voor huur doeleinden te kostbaar en vooral ook breekbaar zijn. Ik denk dat je toch vooral naar specifiek voor de huur bedoelde karts moet zoeken, en die heeft eglem inderdaad.
Groeten!
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: di dec 13, 2005 3:05 pm |
|
|
het is wel mooi als je van die birel karts hebt staan met een 200cc 4 takt,want het zijn goede karts ,maar ik denk dat 200cc iets te snel is , (weet niet hoe groot de baan is waar ze komen te rijden) en zoals hij op de foto staat moet je hem idd nog aanpassen zoals de meest/alle gebruikelijke huurkarts zijn,anders is het zo kaduuk,ik denk denk dus , zou een 160cc niet iets beter zijn zoals rv zegt? uiteraard is de keus aan jou.
ps: kwa prijs zou ik voor de 200cc gaan (er zit maar 150euro verschil tussen maar als je er ..... karts wilt loopt het op ..... maar ik denk dat er wel korting op zit als je er .... karts koopt , meschien pakken/helmen etc?
suc6
|
|
Omhoog |
|
|
yves
|
Geplaatst: di dec 13, 2005 11:15 pm |
|
|
Welk merk - type kart raden jullie mij dan aan?
En rond welke prijsklasse draai ik dan ongeveer als ik nu
voor de 160cc ga?
Het enige "probleem" als ik ze in Nederland koop is dat als
ik er ernstige kosten (problemen) aan heb, ik elke keer een
200km moet bollen..
Maar de karts die bij Eglem kan kopen, heb je er daar die al
volledig "afgestelt" staan (met hier en daar wat bescherming dus)?
Voor een nieuw parcours heb je allicht genoeg als je start met
een 20-tal karts?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di dec 13, 2005 11:49 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als je ergens 20 nieuwe karts koopt, komen ze dan niet naar jou toe ipv jij naar hun?
Kan me niet voorstellen dat er in Belgie geen indoorkart leveranciers zitten, zou wel zo makkelijk zijn voor jou.
|
|
Omhoog |
|
|
yves
|
Geplaatst: do dec 15, 2005 10:11 pm |
|
|
zou idd wel makkelijk zijn...
maar het is niet makkelijk om deze te vinden..
het adres dat jullie met doorgaven van "eglem" lijkt me idd wel wat!
enig idee van prijs voor een degelijke kart (indoor dan)?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do dec 15, 2005 10:31 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik heb zelf geen enkel idee. Er zitten wel een paar indoorkartbaanmedewerkers op het forum, maar de meesten daarvan zijn niet zo aktief.
Misschien dat je gewoon even een offerte op moet vragen bij Eglem, is geheel vrijblijvend en kost niks
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: do dec 15, 2005 11:16 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Yves.....
Bij www.kombikart.nl worden een 20-tal huurkarts te koop aangeboden..
wellicht iets voor jou ????
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
yves
|
Geplaatst: vr dec 16, 2005 11:28 am |
|
|
bedankt voor de tip!