Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
meng verhouding https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=17&t=57 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | mr kali [ ma sep 20, 2004 9:07 pm ] |
Berichttitel: | meng verhouding |
het is mischien een stomme vraag maar wat is de meng verhouding voor een 2 takt 250 cc? en kan er gewoone olie in of speciaale? |
Auteur: | David [ ma sep 20, 2004 9:32 pm ] |
Berichttitel: | |
De mengverhouding zal wel hetzelfde zijn als bij een 125cc cross, en das meestal 1:30 a 1:40. Je kan het beste wel speciaal voor karten ontwikkelde tweetakt olie gebruiken. |
Auteur: | peter [ di sep 21, 2004 5:45 pm ] |
Berichttitel: | |
das best weinig 1 op 30 ik doe zelf 1 op 20 a 1 op 25 beter iets te veel dan te weinig plus dat je revisie iets langer kan uitstellen |
Auteur: | David [ di sep 21, 2004 6:02 pm ] |
Berichttitel: | |
1 op 20 is behoorlijk veel volgens mij, aangezien de 100cc daar ook wel mee rond rijden, en er over het algemeen gesteld wordt dat schakelkarts veel minder kunnen mengen vanwege de lagere toerentallen, de waterkoeling en de nicasil cilinderwand. Heb een tijd geleden geinformeerd bij een karthandelaar en die raadde mij ook iets van 1:30 aan. |
Auteur: | roy [ wo sep 22, 2004 12:59 pm ] |
Berichttitel: | |
1 op 30 dat is een goede mengverhouding voor een cross ik doe dat zelf ook , maar als je een nieuw blok heb dan begin je met 1 op 20 dan later 1 op 25 en dan weer wat later 1 op 30 als je blokje goed is in gereden |
Auteur: | peter [ wo sep 22, 2004 4:25 pm ] |
Berichttitel: | |
het blok is pas 15 uur geleden geheel gereviseerd dus misschien daarom dat hij mij vertelde om zo te mengen |
Auteur: | joris [ wo sep 22, 2004 4:28 pm ] |
Berichttitel: | |
pas 15 uur !! dan is die bijna weer aan revisie toe |
Auteur: | peter [ wo sep 22, 2004 4:34 pm ] |
Berichttitel: | |
nee joh pas bij 30 a 40 uur tis een crossblok |
Auteur: | Niels 100cc [ wo sep 22, 2004 7:33 pm ] |
Berichttitel: | |
met wat voor benzine moet je eigenlijk rijden, met of zonder loodvervanger? ![]() |
Auteur: | David [ wo sep 22, 2004 7:51 pm ] |
Berichttitel: | |
Gewone super 98, loodvervanger is niet nodig. Tweetakt motoren hebben eigenlijk nooit lood nodig gehad in benzine, dit werd namelijk toegevoegd om de klepzittingen extra te beschermen. Een tweetaktmoter heeft geen kleppen, dus geen klepzittingen, en loopt dus prima op loodvrij ![]() |
Auteur: | roy [ wo sep 22, 2004 9:22 pm ] |
Berichttitel: | |
ik zit wat dichter bij de grens bij Duitsland en doe het met V-power 101 octaan gehalte that will do the job ![]() ![]() |
Auteur: | Niels 100cc [ wo sep 22, 2004 9:32 pm ] |
Berichttitel: | |
merk je daarmee veel verschil of valt het wel mee ![]() |
Auteur: | roy [ wo sep 22, 2004 9:47 pm ] |
Berichttitel: | |
het verschil merk ik zelf niet omdat ik zelf nog nooit iets anders als V-power gebruikt heb, maar mijn karthandelaar en tuner zegt dat hij veel schoner verbrandt |
Auteur: | David [ wo sep 22, 2004 9:52 pm ] |
Berichttitel: | |
Let wel op, de nederlandse V-power heeft maar 95 oktaan, dus gewoon een soort veredelde Euro. |
Auteur: | roy [ wo sep 22, 2004 9:57 pm ] |
Berichttitel: | |
Precies David, daarom zei ik ook dat ik dicht bij Duitsland ( 15 min )zit en dat geluk heb |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |