Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: meng verhouding
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2004 9:07 pm 
het is mischien een stomme vraag maar wat is de meng verhouding voor een 2 takt 250 cc?
en kan er gewoone olie in of speciaale?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2004 9:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De mengverhouding zal wel hetzelfde zijn als bij een 125cc cross, en das meestal 1:30 a 1:40. Je kan het beste wel speciaal voor karten ontwikkelde tweetakt olie gebruiken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2004 5:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
das best weinig 1 op 30
ik doe zelf 1 op 20 a 1 op 25
beter iets te veel dan te weinig
plus dat je revisie iets langer kan uitstellen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2004 6:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
1 op 20 is behoorlijk veel volgens mij, aangezien de 100cc daar ook wel mee rond rijden, en er over het algemeen gesteld wordt dat schakelkarts veel minder kunnen mengen vanwege de lagere toerentallen, de waterkoeling en de nicasil cilinderwand.
Heb een tijd geleden geinformeerd bij een karthandelaar en die raadde mij ook iets van 1:30 aan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 12:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm
Berichten: 545
1 op 30 dat is een goede mengverhouding voor een cross ik doe dat zelf ook , maar als je een nieuw blok heb dan begin je met 1 op 20 dan later 1 op 25 en dan weer wat later 1 op 30 als je blokje goed is in gereden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 4:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
het blok is pas 15 uur geleden geheel gereviseerd
dus misschien daarom dat hij mij vertelde om zo te mengen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 4:28 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
pas 15 uur !! dan is die bijna weer aan revisie toe


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 4:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
nee joh pas bij 30 a 40 uur
tis een crossblok


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 7:33 pm 

Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm
Berichten: 169
met wat voor benzine moet je eigenlijk rijden, met of zonder loodvervanger? :?:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 7:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Gewone super 98, loodvervanger is niet nodig. Tweetakt motoren hebben eigenlijk nooit lood nodig gehad in benzine, dit werd namelijk toegevoegd om de klepzittingen extra te beschermen. Een tweetaktmoter heeft geen kleppen, dus geen klepzittingen, en loopt dus prima op loodvrij :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 9:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm
Berichten: 545
ik zit wat dichter bij de grens bij Duitsland en doe het met V-power 101 octaan gehalte that will do the job :lol: ( krijg je een nog schonere verbranding) :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 9:32 pm 

Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm
Berichten: 169
merk je daarmee veel verschil of valt het wel mee :?:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 9:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm
Berichten: 545
het verschil merk ik zelf niet omdat ik zelf nog nooit iets anders als V-power gebruikt heb, maar mijn karthandelaar en tuner zegt dat hij veel schoner verbrandt


Laatst bijgewerkt door roy op wo sep 22, 2004 9:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 9:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Let wel op, de nederlandse V-power heeft maar 95 oktaan, dus gewoon een soort veredelde Euro.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 9:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm
Berichten: 545
Precies David, daarom zei ik ook dat ik dicht bij Duitsland ( 15 min )zit en dat geluk heb


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David