Auteur |
Bericht |
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: do maart 31, 2005 11:25 am |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
ik lees net op kartpower.nl dat alle 2 takt motoren met ingang van 2007 verboden zouden zijn??? ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) weet iemand hier mee van????
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
M.Jansen
|
Geplaatst: do maart 31, 2005 11:31 am |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Hej Jeroen!
(Maarten Jansen hiero) Ik denk dat dat wel meevalt hoor, de ex-voorzitter van de CIK-FIA die altijd plijte voor de invoer van 4-takt en afschaffing van 2-takt op (inter)nationaal niveau, is recentelijk afgetreden. De nieuwe plannen van de FIA zijn long-life 125cc 2-takten, die alle grote wedstrijden gebruikt meoten gaan worden. Ik denk dat je daar dus niet zo bang voor hoeft te zijn
groeten,
Maarten Jansen
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
peter
|
Geplaatst: do maart 31, 2005 3:23 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
waar is de kartwereld als er geen twee takt meer is
als er een goed alternatief is voor de huidege 2 takts dan wil ik er ook eentje
en begrijp me niet verkeerd maar er zijn nog maar weinig 4 takt motoren die ongeveer net zo duur , licht,sterk en ga zo maar door , zijn
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Paulo27
|
Geplaatst: do maart 31, 2005 3:24 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Peter,
Ik sluit me bij je aan........
thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
David
|
Geplaatst: do maart 31, 2005 10:15 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De site van Kartpower is alles behalve aktueel. Het zou wel fijn zijn als ze em eens zouden updaten, dan verdwijnt het fabeltje dat de tweetakt motoren in 2007 verboden worden misschien ook eens ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
roy
|
Geplaatst: vr apr 01, 2005 9:39 am |
|
|
zeer oud nieuws wat voor geen meter klopt, 2-takt verdwijnt niet in de KARTSPORT wat Maarten zegt dat is waar
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
M.Jansen
|
Geplaatst: vr apr 01, 2005 10:17 am |
|
|
Hallo mensen,
Neemt echter niet weg dat het 2-takt verhaal in landen als Nederland mischien wel steeds moeilijker wordt. Waar men in bijvoorbeeld italie minder last van heeft, maar in nederland dagelijkse problemen oplevert voor de kartsport is geluidshinder en milieuwetgeving, of tenminste, de overheid die dat ons oplegt. Dit kan ervoor zorgen dat vooral in nederland, maar ook wel duitsland, 4-takt karten toekomst blijft houden. Daar de mogelijkheid voor 2-takt karten in de toekomst maar zo steeds slechter kan worden. Dit blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar zoals de ontwikkelingen de laatste jaren lopen, komt 2-takten steeds meer in het verdomhoekje te zitten. Dit geeft naast het grote 2-takt gebeuren, hier in nederland op nationaal en regionaal niveau dus wel degelijk ruimte voor ontwikkeling van 4-takt klassen. Alleen dient er wel meer in geinvesteerd te worden, maar dat is weer een ander verhaal
Groeten!
Maarten Jansen
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Energy 390
|
Geplaatst: vr apr 01, 2005 1:31 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
David
|
Geplaatst: vr apr 01, 2005 5:37 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Het punt over de geluidshinder is een beetje gelul. Een max is bijvoorbeeld behoorlijk stil, en ik weet toevallig van MDR226 dat ie een keer van de baan geplukt werd met zijn viertakt omdat ie over de dB norm zat.
Luister voor de gein maar eens naar een Evo, eentje daarvan klinkt fantastisch, maar stel je eens voor dat je er een baan vol van hebt, dan heb je net zoveel herrie als met tweetaktjes. Voor zowel tweetakt als viertakt geldt gewoon vermogen versus geluid.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Energy 390
|
Geplaatst: vr apr 01, 2005 6:08 pm |
|
|
ja, over het geluid wordt veel gesproken. Ik denk toch dat een viertakt met veel vermogen, makkelijker te dempen is als een tweetakt. Een belangrijker voordeel van de viertakten bij de hoge heren in brussel en den haag: milieuvriendelijker!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
peter
|
Geplaatst: vr apr 01, 2005 10:39 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
dan moeten die hoge heren in den haag zelf ook maar eens in een lupo met die befaamde 3 liter motor gaan rijden (3 liter op 100km) in plaats van die dikke volvo's met 2.5 liter motoren
zolang bij hun comfort boven millieu staat doe ik er ook niks voor
al die lulverhalen over voorbeeldfunties bla bla bla
zo dat ben ik effe kwijt ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) :D:D
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
roy
|
Geplaatst: vr apr 01, 2005 10:46 pm |
|
|
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Paulo27
|
Geplaatst: za apr 02, 2005 10:41 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Peter,
Goed verhaal..
Niks voor jou .... De Politiek ????? Daar hebben ze nog wel iemand nodig
die dit soort uitspraken naar buiten brengt.. De harde waarheid dus !
Geweldig..... (denk dat NL er dan ineens anders zou uitzien)
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
M.Jansen
|
Geplaatst: za apr 02, 2005 3:19 pm |
|
|
David,
In de basisheb je gelijk, 4-takten kunnen ook veel lawaai maken. Echter de mensen die t voor t zeggen hebben in den haag, denken daar anders over he.
Groeten
Maarten Jansen
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Energy 390
|
Geplaatst: zo apr 03, 2005 1:28 pm |
|
|
Yepz, en wat betreft milieu, daar heeft zuinigheid van een auto of kart niets mee te maken. Hierin geldt: zo min mogelijk uitstoot, dat is belangrijk. Kijk maar eens naar de mooie rookwolken die er zijn als er een tweetakt startveld wegrijd.
groeten roeland
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |