Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
125 cc 2 takt https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=17&t=30 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | peter [ di aug 24, 2004 8:26 pm ] |
Berichttitel: | 125 cc 2 takt |
hoi allemaal ik heb deze vraag ook op een belgisch kart forum gesteld maar doe het hier ook maar even kopie/plak ik ben er uit (denk ik ) ik ga voor een 125 cc 2 takt wat zijn de minputen van een tm blok ik heb er eentje te koop zien staan van 99 met tibi chassis (1750 euro) en ook nog eentje met een kali chassis uit 99 (1500 euro) wie kan mij wat vertellen over deze karts (en de prijs) dit alles is in nederland (wel belangrijk denk ik) ik had al gelezen dat je als beginner niet te snel moet beginnen maar ik ben mij bewust dat ik rustig aan zal moeten doen het is heel anders dan motorrijden maar ook daar kan ik me beheersen met 125 pk 1000cc v-twin kenners zullen wel weten wat ik bedoel en nog een vraag sinds wel jaar zitten er in tm motoren een nicosil laag in de cilinderwand ? fototjes erbij |
Auteur: | David [ di aug 24, 2004 9:31 pm ] |
Berichttitel: | |
Helaas ben ik niet zo thuis in de schakelkarts, maar zal toch even proberen je vragen te beantwoorden. De meeste mensen die ik gesproken die een TM hadden waren daar zeer enthousiast over. Ik ben altijd zeer geinteresseerd in dingen als betrouwbaarheid enzo, en daarover heb ik nog nooit iets negatiefs gehoord. Maar ja, de mensen met een Parilla, CRS, Yamaha, Honda enz. enz. zeggen allemaal precies hetzelfde hahaha Iedereen vindt zijn eigen motertje natuurlijk het beste. Deze twee karts hebben allebei TM-crossmotoren. Deze zijn dus oorspronkelijk ontwikkeld voor de motorcross. TM maakt ook motoren speciaal voor karts (ICC), over het algemeen zegt men dat crossmotoren wat duurzamer zijn, en de ICC's iets sneller. Ze zijn altijd voorzien van een nicasil laag in de cilinder. Toevallig heb ik zelf een Kalikart staan. Dit is een opknapper en heb er dus nog niet mee gereden. Kan je dus helaas niet vertellen hoe het rijdt. Wat ik wel weet is dat Kali karts niet meer gemaakt worden. Als ik me niet vergis is het overgegaan in CRG/Vankart maar of de onderdelen daarvan uitwisselbaar zijn weet ik niet (denk hierbij vooral aan dingen als remdelen en lagersupports enz.). Voor Kalikarts ben ik zelf iig nog niks tegengekomen. Let bij dit type karts goed op de remmen, zeker als de karts een tijdje stil gestaan hebben wil de boel weleens vast gaan zitten (en zeker bij de Kali is dat rottig om te repareren ). Wat betreft de prijzen, tja, als het gewoon goed onderhouden kartjes zijn, die niet al teveel raceervaring hebben en als het even kan ook pas gereviceerd en met wat extra onderdelen, dan zijn het redelijke prijzen. Bedenk dat een nieuwe pas begint bij ca. 5000 euro (en dan ben ik volgens mij nog erg voorzichtig aan het schatten). Om te beginnen met karten is dit wel erg snel, en ook de techniek is niet zo simpel als bijvoorbeeld een 100CC. Als ik dat zo lees, dan denk ik echter dat je al wel aan snelheid gewend bent, en net wat je zeg, gewoon rustig aan beginnen. Hoop dus dat je een leuke kart vindt, en als je een keertje naar Strijen ofzo ga, geef dan even een seintje, is hier namelijk om de hoek |
Auteur: | Remko [ wo aug 25, 2004 1:04 am ] |
Berichttitel: | |
Zo zeg dat zijn 2 mooie karts Als ze allebei in min of meer dezelfde staat zouden verkeren, dan zou ik denk ik de onderste kiezen, al was het alleen maar omdat die zo te zien een beter stoeltje heeft Op zich lijkt me zo'n schakelkart ook wel heel er leuk, maar lijkt me wel erg vermoeiend, heb zonder versnellingen al mijn handen vol |
Auteur: | peter [ wo aug 25, 2004 6:44 am ] |
Berichttitel: | |
David schreef: Helaas ben ik niet zo thuis in de schakelkarts, maar zal toch even proberen je vragen te beantwoorden.
De meeste mensen die ik gesproken die een TM hadden waren daar zeer enthousiast over. Ik ben altijd zeer geinteresseerd in dingen als betrouwbaarheid enzo, en daarover heb ik nog nooit iets negatiefs gehoord. Maar ja, de mensen met een Parilla, CRS, Yamaha, Honda enz. enz. zeggen allemaal precies hetzelfde hahaha Iedereen vindt zijn eigen motertje natuurlijk het beste. Deze twee karts hebben allebei TM-crossmotoren. Deze zijn dus oorspronkelijk ontwikkeld voor de motorcross. TM maakt ook motoren speciaal voor karts (ICC), over het algemeen zegt men dat crossmotoren wat duurzamer zijn, en de ICC's iets sneller. Ze zijn altijd voorzien van een nicasil laag in de cilinder. Toevallig heb ik zelf een Kalikart staan. Dit is een opknapper en heb er dus nog niet mee gereden. Kan je dus helaas niet vertellen hoe het rijdt. Wat ik wel weet is dat Kali karts niet meer gemaakt worden. Als ik me niet vergis is het overgegaan in CRG/Vankart maar of de onderdelen daarvan uitwisselbaar zijn weet ik niet (denk hierbij vooral aan dingen als remdelen en lagersupports enz.). Voor Kalikarts ben ik zelf iig nog niks tegengekomen. Let bij dit type karts goed op de remmen, zeker als de karts een tijdje stil gestaan hebben wil de boel weleens vast gaan zitten (en zeker bij de Kali is dat rottig om te repareren ). Wat betreft de prijzen, tja, als het gewoon goed onderhouden kartjes zijn, die niet al teveel raceervaring hebben en als het even kan ook pas gereviceerd en met wat extra onderdelen, dan zijn het redelijke prijzen. Bedenk dat een nieuwe pas begint bij ca. 5000 euro (en dan ben ik volgens mij nog erg voorzichtig aan het schatten). Om te beginnen met karten is dit wel erg snel, en ook de techniek is niet zo simpel als bijvoorbeeld een 100CC. Als ik dat zo lees, dan denk ik echter dat je al wel aan snelheid gewend bent, en net wat je zeg, gewoon rustig aan beginnen. Hoop dus dat je een leuke kart vindt, en als je een keertje naar Strijen ofzo ga, geef dan even een seintje, is hier namelijk om de hoek kijk daar heb ik heel veel aan strijen is voor mij ook lekker dichtbij ik woon bij numansdorp net het water over ik ben afgelopen zondag nog even wezen kijken ik stond samen met mijn vriendin bij de ingang van de pits te kijken (mischien was jij er ook ?) de staat van de tweede kart is zo van de foto's echt super alles maar dan ook alles glimt nou zegt dat niet zo heel veel maar onderhouden is ie wel ik zal weer eens mijn site bij werken dan kan ik alle foto's linken |
Auteur: | peter [ wo aug 25, 2004 7:36 am ] |
Berichttitel: | |
heb even de site bijgewerkt hier de foto's van de tibi |
Auteur: | David [ wo aug 25, 2004 4:28 pm ] |
Berichttitel: | |
Dat ziet er zeker heel erg goed uit! Als de mijne zo zouden glimmen zou ik in mijn handjes klappen haha. Natuurlijk zegt dit niet zoveel over de technische staat, maar het zegt wel het een en ander over de vorige eigenaar. Om een kart zo mooi te krijgen/houden moet je namelijk behoorlijk wat tijd en moeite investeren. Zie trouwens dat er een Alfano op het stuurtje zit, krijg je die erbij? Zijn best prijzige dingetjes als je ze moet kopen, dus dat zou mooi meegenomen zijn. p.s. je hoef niet elk berichtje helemaal te quoten hoor, zeker als hetzelfde berichtje er gewoon bovenstaat haha |
Auteur: | Remko [ wo aug 25, 2004 5:37 pm ] |
Berichttitel: | |
Toen de fotos van deze kart zijn gemaakt is er denk ik nog niet veel mee gereden. Kijk eens naar de lak op de buizen bij de motersteun, na een paar keer de ketting spannen kan je daar meestal toch zeker wel een paar gebruikssporen zien. Op de fotos zie ik er zo goed als geen Nou hoef je met een schakelkart de ketting ook niet zovaak te spannen denk ik, maar de rest van de kart ziet er ook heel erg goed uit! |
Auteur: | peter [ do aug 26, 2004 6:42 pm ] |
Berichttitel: | |
weet toevallig iemand welk type motortje dit is een tm racing had ik zelf al ondekt :D zou een 99er moeten zijn wie kan mij vertellen van welk jaar welk type is |
Auteur: | joris [ vr aug 27, 2004 4:55 pm ] |
Berichttitel: | |
de bovenste kart heeft een nieuw model blok en de onderste een oud model is te zien aan de kop bouten nieuw is een stuk of 7 inbusbouten en oud is met moeren |
Auteur: | Remko [ zo aug 29, 2004 8:58 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik vind al die typeaanduidingen van TM motoren meer dan verwarrend. Het is geen Kv9, want dat was dacht ik een (icc) moter met roterende inlaat. Dan zou het dus nog een K8, K9, of K9B kunnen zijn, maar eerlijk gezegd zou ik echt niet weten of dat zo is. Vooral omdat er nog een kickstarterhuisje op zit denk ik eerder dat het voor oorsprong een crossblokje is en van die typeaanduidingen heb ik al helemaal geen kaas gegeten Goh je heb wel lekker veel aan me he |
Auteur: | peter [ di aug 31, 2004 3:17 pm ] |
Berichttitel: | |
om weer even te reageren david als het goed is ben ik zaterdag op strijen om de kart te proberen ik ga morgen avond de kart kopen en zaterdag lekker rijden het nummer weet ik niet precies maar dat zie ik morgen wel ik heb er naar gekeken maar ik kwam er niet helemaal uit ach als het blokje het maar goed doet vind ik het best het hoeft niet nieuw te zijn als ie het maar goed doet |
Auteur: | joris [ di aug 31, 2004 4:25 pm ] |
Berichttitel: | |
kijk ook ff naar de remmen of die niet lekken en versleten zijn |
Auteur: | peter [ di aug 31, 2004 5:04 pm ] |
Berichttitel: | |
de remmen zijn zo ver ik kon zien goed de remblokjes zijn pas vervangen ook achter ,was niet nodig en krijg dus ook de vervangde blokken mee want die kunnen nog wel even mee lekagge heb ik niet kunnen ontdekken maar ga ik naar kijken |
Auteur: | David [ di aug 31, 2004 7:49 pm ] |
Berichttitel: | |
Hee wat leuk! Dus vanaf morgen benne gij de trotse eigenaar van een mooie tibikart Natuurlijk vind iedereen hier dat het een prima idee is om met karten te beginnen! Ga je zaterdag ook rijden als het slecht weer wordt? Misschien kom ik wel even kijken, kan ik meteen een gaskabeltje kopen daar |
Auteur: | peter [ wo sep 01, 2004 7:46 am ] |
Berichttitel: | |
hhmmmmmm wordt net gebeld een vriend van mij wil ook rijden en heeft alleen een twin kart tot zijn beschikking dus het wordt uitwijken naar een andere baan als ik naar strijen ga zet ik het nog wel effe neer als het slecht weer wordt ga ik denk ik ook hoor dan kan ik gelijk eens rijden in de regen |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |