Auteur |
Bericht |
Gert-Jan
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 3:01 pm |
|
|
Hoi wie kan me helpen met mijn banden probleem ik kan maar een uur rijden met de banden en dan zijn deze helemaal weg
het maakt niet uit welk merk ze gaan er allemaal aan ik heb al veel geprobeerd met de druk de kart staat achter op 138,5 cm help!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 3:05 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
hmm ik zal eens even zoeken voor je
ik heb hier het een en ander over gelezen
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 3:10 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
gaat het om voor of achter ?
ik heb gevonden (even snel)
voor te smal resulteerd in verbranden
of achter te smal
maar achter is denk ik niet te smal dus zou dit voor moeten zijn
ook te hoge bandenspanning kan een oorzaak zijn van verbranden
met wat voor spanning rij je rond en welk type banden ?
zo zie je dat het aan heel veel factoren kan liggen
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Gert-Jan
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 3:27 pm |
|
|
met hg 3 koud 0.6
heidenaus (rks) koud 1
le cont 0.7 koud
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 3:47 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
het ligt zeker niet aan de spanning
maar verbranden je voor of je achterbanden ?
of allemaal
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Gast
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 4:45 pm |
|
|
Het is te gek maar voor en achter ik hoop dar ik wel een oplossing kan vinden anders kan ik 24 uur per dag gaan werken
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 4:54 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
heey gert jan vergeten in te loggen
ik ken het probleem
ik moet nieuwe achterbanden hebben maar ja het huis gaat voor
het kan zijn dat je de camber moet afstellen
ik weet niet of dat bij jou kan (ik weet ook niet hoe )
het kan zijn dat je een te klein raakvlak hebt waardoor je veel meer kracht op een klein stukje band hebt
dan kan de hele boel veel te heet worden en verbranden
ik heb er nog niet veel verstand van maar dit heb ik allemaal gelezen
heb je misschien een klappertje gemaakt ?
misschien is het frame wel krom
daardoor kan je ook hele rare slijtpatronen krijgen
dit soort dingen zijn heel moeilijk
waar verbranden de banden en dan bedoel ik de binnenkant of de buitenkant ?
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Gert-Jan
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 5:43 pm |
|
|
hoi peter ik heb geen klappertje gemaakt want ik drink nooit als ik ga karten,maar de banden slijten aan de binnen zijde.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 6:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Hoi Gert-Jan,
Als je jou info goed lees en de vragen van Peter ook meenneem in de
analyse, Kan het haast niet anders dan dat je Fusees of krom of helemaal
verkeerd afgesteld staan.
Je Caster (Toe-Spor) moet bijna neutraal staan, met een beetje neiging naar negatief. (Huuuuhhh)
Je kan dat meten door:
- zet aan de binnenkant van je voorbanden een streepje met een stift;
- dit streepje moet je daar zetten waar precies het loopvlak v.d band begint; (tussen zijwang band en loopvlak, als je het maar aan beide zijde gelijk houd)
- en aan beide kanten gelijk, bv, kart op de grond en dan een loodrechte lijn naar de grond.
- kart op de bok.
- beide wielen eerst met de streepjes naar de achterkant (dus naar de rijdersstoel toe)
- dan meet je de afstand tussen de binnenkant van beide wielen (mm. nauwkeurig) opschrijven.
- dan wielen draaien zodat de streepjes aan de voorkant van de kart staan;
- wederom opmeten binnenkant van de wielen.
Als het goed is moeten beide maten nagenoeg identiek zijn, het mag dat de maat (met streepje aan voorzijde) iets kleiner is.
Dat betekend dat ie iets negatief staat, en dat is goed !
Iets is max. 5 mm.
Zo niet, dan eerst de fusees even afstellen zodat je dit resultaat wel krijgt.
- Dan moet je ook nog even checken of je Frame aan de voorzijde niet anders staat dan aan de achterzijde, ik bedoel hier de hoogte.
- voor droog weer, moet de achteras helemaal naar boven staan (lees Frame zo laag mogelijk)
- aan de voorzijde (om geen problemen te krijgen) zou ik de fuseehoogte in het midden zetten, dus net zoveel ringen boven als onder de fusee.
Ga dit eerst even checken c.q. wijzigen en dan verder kijken wat ie doet.
Nooit te veel in een keer wijzigen anders weet je niet wat de oplossing was.
Heel veel suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 6:40 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Citaat: Als het goed is moeten beide maten nagenoeg identiek zijn, het mag dat de maat (met streepje aan voorzijde) iets kleiner is. Dat betekend dat ie iets negatief staat, en dat is goed !
als ik jou goed begrijp zet jij je kart op iets toe spoor
naar mijn weten moet dat niet maar moet je juist iets uit spoor hebben 0 tot 3 mm
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 6:46 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
volgens mij is uit spoor alleen nodig om comfortabel rechtdoor te kunnen rijden (wat dus bij auto's gebeurd)
volgens mij moet je helemaal geen toe of uit spoor hebben
gewoon wielen recht
je wilt een kart zo neutraal sturende kart hebben
bij allebij de situaties gaat je kart wringen en dat wil je niet hebben
of heb ik het mis ?
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Gast
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 7:46 pm |
|
|
wat ze bij een auto doen is toe spoor de voor kant van de wielen staan dan smaller dan de achter kant
voor
/ \ dit is toe spoor
achter
voor
\ / dit is uit spoor
achter
als je toe spoor geeft heeft je kart de neigeing om alleen recht uit te gaan maar je wilt graag dat die makkelijk in stuurt dus zou je een tikkie uit spoor moeten geven
als het regent zou je nog meer uitspoor moeten geven
|
|
Omhoog |
|
|
rotaxmax11
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 7:47 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
Paulo27 schreef: Hoi Gert-Jan,
Als je jou info goed lees en de vragen van Peter ook meenneem in de analyse, Kan het haast niet anders dan dat je Fusees of krom of helemaal verkeerd afgesteld staan.
Je Caster (Toe-Spor) moet bijna neutraal staan, met een beetje neiging naar negatief. (Huuuuhhh) Je kan dat meten door: - zet aan de binnenkant van je voorbanden een streepje met een stift; - dit streepje moet je daar zetten waar precies het loopvlak v.d band begint; (tussen zijwang band en loopvlak, als je het maar aan beide zijde gelijk houd) - en aan beide kanten gelijk, bv, kart op de grond en dan een loodrechte lijn naar de grond. - kart op de bok. - beide wielen eerst met de streepjes naar de achterkant (dus naar de rijdersstoel toe) - dan meet je de afstand tussen de binnenkant van beide wielen (mm. nauwkeurig) opschrijven. - dan wielen draaien zodat de streepjes aan de voorkant van de kart staan; - wederom opmeten binnenkant van de wielen. Als het goed is moeten beide maten nagenoeg identiek zijn, het mag dat de maat (met streepje aan voorzijde) iets kleiner is. Dat betekend dat ie iets negatief staat, en dat is goed !
Iets is max. 5 mm.
Zo niet, dan eerst de fusees even afstellen zodat je dit resultaat wel krijgt.
- Dan moet je ook nog even checken of je Frame aan de voorzijde niet anders staat dan aan de achterzijde, ik bedoel hier de hoogte. - voor droog weer, moet de achteras helemaal naar boven staan (lees Frame zo laag mogelijk) - aan de voorzijde (om geen problemen te krijgen) zou ik de fuseehoogte in het midden zetten, dus net zoveel ringen boven als onder de fusee.
Ga dit eerst even checken c.q. wijzigen en dan verder kijken wat ie doet. Nooit te veel in een keer wijzigen anders weet je niet wat de oplossing was.
Heel veel suc6
je kunt ipv streepjes op je banden zetten, ook ronde schrijven, die precies er op passen en het beste zo groot mogelijk zijn, gebruiken (wel de velgen eraf halen). Ik denk dat dat preciezer is, maar ja, moet je wel zo schrijven hebben
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: za nov 06, 2004 8:54 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Hren,
Als je mijn verhaal goed lees, dan adviseer ik ook op een zo neutraal mogelijk wielstand.
Maar mocht ie toch iets afwijken, dan liever iets negatiever (toe-spoor)
dan positief (uitspoor).
Daarnaast moet ik ook even kwijt dat Toe-Spoor echt niet alleen is voor het rechtuit rijden, voor snelle bochten heb je dat ook nodig.
Maar een ieder steld zijn Kart zo af als hij/zij wil, dus dit was alleen mijn advies. (met de beetje kennis die ik heb)
Kortom: het blijft een moeilijk onderdeel... het goed afstellen van de Camber/Caster - Toe- en Uit Spoor.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
roy
|
Geplaatst: zo nov 07, 2004 9:32 am |
|
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm Berichten: 545
|
misschien erg lullig maar als je rijstijl niet goed is verknoei je je bandje's ook , maar een beetje uitspoor \ / kan ook een oplossing zijn als je bandje's aan de binnen kant verbranden
_________________ <br>
I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it
|
|
Omhoog |
|
|